Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

Ο λαγός και η χελώνα
Ξεκινήσαμε σήμερα με τον γνωστό μύθο του Αισώπου. Τα κείμενα του βιβλίου είναι μικρά και λίγα. Έτσι μπορούμε να ασχοληθούμε και με κάποια άλλα κείμενα, μύθοι, παραμύθια. 
Στην αρχή η κάθε ομάδα διάβασε ένα μέρος του μύθου γεγονός  που τράβηξε την προσοχή όλων μας γιατί θέλαμε να τον ακούσουμε. Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε τα δομικά στοιχεία της ιστορίας (ήρωες-τόπος-.....). 
Συνεχίσαμε γράφοντας η κάθε ομάδα ταιριαστά επίθετα για τους δύο ήρωες. 

Όσα μικρούλια θέλουν να διαβάσουν ολόκληρο τον μύθο και να παρατηρήσουν τις εικόνες του ας ρίξουν μια ματιά παρακάτω.



Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας
"Τα μαγικά χέρια του τσαγκαράκου"
 Μετά από 3 εβδομάδες ήταν λίγο δύσκολο να ξεκινήσουμε με τα μαθήματα του σχολείου. Αποφάσισα να κάνουμε μια μικρή επανάληψη τόσο στο μάθημα της Γλώσσας όσο και στα Μαθηματικά.
Παράλληλα ασχοληθήκαμε και με το πρώτο βιβλίο που έχουμε να διαβάσουμε για τη συμμετοχή μας στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων Μεταίχμιο. 
Το πρώτο βιβλίο έχει  τίτλο "Τα μαγικά χέρια του τσαγκαράκου" και είναι της Μαριέττα Κόντου.
Το προμηθευτήκαμε όλοι στην τάξη και εδώ πρέπει να πω και ένα μεγάλο μπράβο!!! στους γονείς των παιδιών για την άμεση ανταπόκρισή τους. 
Ξεκινήσαμε την πρώτη μέρα με τις δραστηριότητες πριν την ανάγνωση. 
1η δραστηριότητα: Ανακαλύπτω από το εξώφυλλο
Είχαμε μπροστά μας τα εξώφυλλα των 3 βιβλίων που θα διαβάσουμε για τον μαραθώνιο. Διάβασα αποσπάσματα από το βιβλίο που θα επεξεργαστούμε και τα παιδιά έπρεπε να ανακαλύψουν ποιο είναι αυτό το βιβλίο.
2η δραστηριότητα: Ανακαλύπτοντας τη συγγραφέα 
Αφού βρήκαμε το βιβλίο διαβάσαμε ποια ήταν η συγγραφέας και ο εικονογράφος του. Μείναμε για λίγο στη συγγραφέα και προσπαθήσαμε να την φανταστούμε πώς είναι η εμφάνισή της και υποθέσαμε που μπορεί να έγραψε αυτό το βιβλίο. Άλλα παιδιά είπαν  την ηλικία της, άλλα τι φοράει και άλλα που καθόταν όταν έγραφε το βιβλίο της.
Στη συνέχεια ζήτησα από τα παιδιά να τη ζωγραφίσουν έτσι όπως τη φαντάστηκε το καθένα.
Μετά άνοιξε ο καθένας  το βιβλίο του και είδε την εικόνα της. Κάποια χαίρονταν που η εικόνα ήταν ίδια με αυτήν της φαντασίας τους, από  κάποια άλλα ακούστηκε ένα μεγάλο Αααα ......
Στο τέλος κάναμε όλες τις ζωγραφιές μας μια καρτούλα για τη δωρίσουμε στη συγγραφέα όταν θα έρθει στην τάξη μας.

Δραστηριότητες κατά την ανάγνωση
Αφού παρατηρήσουμε το εξώφυλλο αναρωτηθήκαμε γιατί τα χέρια του τσαγκαράκου είναι μαγικά, πότε κάποια χέρια γίνονται μαγικά, τι κάνουν για να γίνουν μαγικά; Πολλές και διαφορετικές οι απαντήσεις αλλά όλες μαγικές.
Διαβάσαμε το βιβλίο και παράλληλα επεξεργαζόμασταν και τις εικόνες του. Μιλήσαμε για τον τόπο και τον χρόνο που συμβαίνουν όσα λέει η ιστορία, περιγράψαμε  τον ήρωα,  το πρόβλημα του αντιμετώπισε, τα συναισθήματά του και τη λύση του προβλήματος και χαρακτηρίσαμε τον τσαγκαράκο μας.
Είχαμε αρκετές άγνωστες λέξεις.
 Όσα και να πει κανείς όμως στα παιδιά η εικόνα είναι αυτή που μετράει. Για καλή μας τύχη η μαμά από έναν μικρούλη έφερε τα εργαλεία του τσαγκαράκου αφού και ο δικός της παππούς ήταν τσαγκάρης(και της κυρίας ο παππούς ήταν τσαγκάρης). Έτσι είδαμε και αγγίξαμε όλα τα εργαλεία που είχαμε στη διάθεσή μας.



Δραστηριότητες μετά την ανάγνωση
Μετά την ανάγνωση λύσαμε μια μεσοστοιχίδα για τον τσαγκαράκο.

Η συγγραφέας Μαριέττα Κόντου στην τάξη μας
Την περιμέναμε αυτήν την ημέρα. Ήρθε στην τάξη μας με την όμορφη ποδιά της και τα υπέροχα παπούτσια της. Άραγε ποιος να της τα έφτιαξε τόσο όμορφα;


Μας μίλησε για τον τσαγκαράκο και για την ιστορία του, έφερε κι εκείνη κάποια από τα εργαλεία του και μας έδειξε τον τρόπο που ο τσαγκαράκος έφτιαχνε τα παπούτσια για τους πελάτες της μικρούτσικης πολιτείας.





Είδαμε πώς ο τσαγκαράκος με την αγάπη του μετέτρεπε κάθε παλιό παπούτσι σε καινούριο.

Στη συνέχεια η συγγραφέας μας έδειξε τις υπέροχες δημιουργίες και άλλων μαγικών χεριών ....

Μετά γνωρίσαμε τα χρήσιμα και αγαπημένα ...
Μαζί με τη ζεστή αγκαλιά μας δωρίσαμε στη συγγραφέα την καρτούλα που ετοιμάσαμε. Ακόμη απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας και μας άρεσε ότι όπως φανταστήκαμε πώς και πού έγραψε το βιβλίο της έτσι μας το διηγήθηκε και εκείνη.

Στο τέλος έγραψε μια μικρή ευχή στο βιβλίο του καθενός μας.

Της ευχόμαστε με τα μαγικά της χεράκια να γράψει πολλά ακόμη βιβλία για να διαβάσουμε!!!

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

Δώδεκα μήνες αθλητές
Κάνω κλικ στην εικόνα για να ακούσω το τραγουδάκι


Το μαύρο προβατάκι (αυ=αβ)

Βόλτα με το αυτοκίνητο (αυ=αφ)


Ο Εξερευνητής και ο φίλος του (ευ=εβ)

Το λευκό γατάκι (ευ=εφ)

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

Η κυρα-Κακή και οι δώδεκα μήνες
Με αφορμή το παραμύθι "Η κυρα-Καλή και οι δώδεκα μήνες" φτιάξαμε όλοι μαζί ένα παρόμοιο παραμύθι με πρωταγωνίστρια αυτή την φορά την κυρα-Κακή που δεν ευχαρίστησε τους δώδεκα μήνες με την απάντησή της.
Στην αρχή διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι "Η κυρα-Καλή και οι δώδεκα μήνες".Έδειξα τις δύο εικόνες του βιβλίου και θέτοντας ερωτήσεις σε όλη την τάξη κάναμε την πρώτη προσέγγιση στο παραμύθι. 
οι ερωτήσεις μας:
τι μας δείχνουν οι εικόνες;
πώς είναι οι δύο γιαγιάδες;
γιατί νομίζετε είναι έτσι;
τι ονόματα θα τους δίνατε;

Παράλληλα συμπληρώσαμε σε φύλλο εργασίας όλα τα παραπάνω αλλά και τα δομικά στοιχεία της ιστορίας.


Συνεχίσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού από το βιβλίο μας. Το διαβάσαμε ξανά και ξανά και σταματούσαμε κάθε φορά που χρειαζόταν επεξηγήσεις άγνωστων λέξεων και φράσεων.
Μετά προβληματιστήκαμε για τον συγγραφέα και προσπαθήσαμε με απλό τρόπο να ξεκαθαρίσουμε την έννοια λαϊκό παραμύθι. 
Επόμενο βήμα ήταν να το αναδιηγηθούμε προφορικά και το χωρίσαμε στα τρία του μέρη (αρχή- μέση-τέλος).
Μετά ήρθε η στιγμή να γράψουμε ένα παραμύθι με την κυρα-Κακή και την απάντηση που έδωσε στους μήνες.
Στην αρχή συζητήσαμε πώς πιθανόν θα μιλούσε η κυρα-Κακή στους μήνες. 
Μετά κάθε δυάδα ανέλαβε να γράψει την απάντηση της κυρα-Κακής για έναν μήνα. 
Την αρχή και το τέλος του παραμυθιού το αποφασίσαμε πως θα το γράψουμε όλοι μαζί και ένα μικρούλι ανέλαβε τον ρόλο του γραμματέα.
 Στη συνέχεια εικονογραφήσαμε όσα γράψαμε και κολλήσαμε την δουλειά της κάθε δυάδας τη μία δίπλα στην άλλη. 
Το παραμύθι μας είναι έτοιμο να το παρουσιάσουμε.
Μπράβο μικρούλια μου!!!!
Τα καταφέρατε περίφημα!!!!

















Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Ανακαλύπτω τη συμμετρία γύρω μου Κεφ.8ο
Δραστηριότητες

Σήμερα ασχοληθήκαμε αρκετά με τη συμμετρία.
1η φάση:αναγνώριση συμμετρίας
Διαβάσαμε το σενάριο "Η μάγισσα Συμμετρία" της Μ. Παπανδρέου από το περιοδικό "Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού".
Είχα έτοιμες εικόνες φυτών και ζώων και τα παιδιά βοήθησαν τη μάγισσα Συμμετρία να ενώσει όλα τα μισά σε ολόκληρα και έτσι να διορθώσει την ασυμμετρία στο δάσος της και να διώξει την Αταξία.



2η φάση:Ανακάλυψη συμμετρία με το καθρεφτάκι- Ζωγραφική έκπληξη!!!
Ξεκινήσαμε πάλι με τις εικόνες της ιστορίας της μάγισσας Συμμετρίας. Όλοι είχαμε από έναν καθρέφτη. Εξάλλου θέλουμε να βλέπουμε πόσο όμορφοι είμαστε!!! Αυτή τη φορά είχα ολόκληρες τις εικόνες και κάθε μικρούλι με τη βοήθεια του καθρέφτη έμαθε σε ποια θέση βάζουμε τον καθρέφτη ώστε να ανακαλύψουμε αν ένα σχήμα είναι συμμετρικό.
Μετά σε ένα μικρό χαρτί ζωγραφίσαμε μισές καρδούλες, μισά σπιτάκια, μισά ανθρωπάκια, με τέμπερες και  αφού τα διπλώσαμε στη μέση και ονομάσαμε τον άξονα συμμετρίας εμφανίστηκε η ζωγραφιά έκπληξη!!! 
















Στο τέλος είδαμε ένα βιντεάκι με εικόνες συμμετρίας από τη φύση.
Κάνω κλικ στην εικόνα και ανοίγω τον ήχο.