Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Από το ημερολόγιο του Ελτόν
Ξεκινήσαμε με τον τίτλο του μαθήματος και   κάναμε υποθέσεις για το καινούριο πρόσωπο που περιέχεται σ'αυτόν (διαφάνεια 2η)
Μετά ασχοληθήκαμε με τη λέξη "ημερολόγιο". Βρήκαμε τα δύο συνθετικά της , μιλήσαμε για την έννοια του ημερολογίου και εκφράσαμε τις απόψεις μας για όσα μπορεί να περιέχει ένα ημερολόγιο (διαφάνειες 2η-3η)
Κατόπιν γνωρίσαμε τα είδη ημερολογίου - κάποια μάλιστα τα είχαμε και στο σχολείο μας (διαφάνειες 4η -5η)
Μετά την ανάγνωση του ημερολογίου του Ελτόν ξεκλειδώσαμε το κείμενο(διαφάνεια 6η)
Προτού περάσουμε στη γραμματική του μαθήματος δημιούργησε ο καθένας το δικό του οικογενειακό δέντρο.












Συνεχίσαμε με τη γραμματική του μαθήματος.
Ύστερα συζητήσαμε και γράψαμε τις ευχές που δίνουμε για κάθε περίσταση.
Τέλος στο τετράδιο ετοιμάσαμε τις δικές μας ευχές.


Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Μετά από κάποιες μέρες άδειας λόγω οικογενειακών προβλημάτων ήρθε η στιγμή να μπούμε πάλι στο ρυθμό μας. 
Σας ευχαριστώ μικρούλια μου για τις γλυκές αγκαλίτσες που μου κάνατε σήμερα το πρωί!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Το χαρούμενο λιβάδι
Η επεξεργασία του παραμυθιού είχε γίνει και έτσι ασχοληθήκαμε με τις εργασίες του βιβλίου.
Ξεκινήσαμε με την 3η άσκηση η οποία ήταν γνωστή και μας άρεσε.
Συνεχίσαμε με την 4η άσκηση όπου συμπληρώσαμε τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησε η κάθε μαργαρίτα για να υποστηρίξει τη γνώμη της. Και εδώ τα πήγαμε πολύ καλά γιατί μιλήσαμε για όλα αυτά κατά την επεξεργασία του παραμυθιού.


Κατόπιν μάθαμε τη σημασία του "κατά" και το χρησιμοποιήσαμε ως πρώτο συνθετικό λέξεων


Μετά αντιστοιχίσαμε τις συνώνυμες λέξεις της 6ης άσκησης. 
Και αφού τελειώσαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου ήρθε η ώρα να προβληματιστούμε κι εμείς ώστε να παράγουμε επιχειρήματα.

Στο τέλος  ζωγραφίσαμε το δικό μας λιβάδι και γράψαμε όλα όσα συζητήσαμε.





Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

"Το χαρούμενο λιβάδι"
Είμαστε όλοι ίδιοι; Εμείς είμαστε οι καλύτεροι; Πώς 

αντιδρά μία παρέα από κίτρινες μαργαρίτες, όταν μια 

κόκκινη παπαρούνα τολμά να ξεφυτρώσει στον αγρό

 τους; Πώς αντιδρούμε εμείς, όταν κάποιος 

διαφορετικός από εμάς τολμά να συνυπάρξει δίπλα 

μας; Μια μικρή διαπολιτισμική ιστορία που ίσως. . . 

μας κάνει να δούμε τα πράγματα γύρω μας με άλλη 

ματιά.

 (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ 

ΒΙΒΛΙΟΥ)


Αφήσαμε το βιβλίο και ξεκινήσαμε με τον προβληματισμό τι 

μπορεί να είναι άραγε το χαρούμενο λιβάδι.

Διαβάσαμε το παραμύθι από το βιβλίο που ήρθε στην τάξη 

μας.


Μπήκαμε μέσα στο βιβλίο με τη βοήθεια της 

συγγραφέα και της εικονογράφου.


Μετά συμπληρώσαμε τα στοιχεία της ιστορίας.



Συνεχίσαμε φτιάχνοντας το βιογραφικό των 

ηρώων, χαρακτηρίσαμε συμπεριφορές και 

γράψαμε τα συναισθήματα που ένιωθαν κατά 

τη διάρκεια της εξέλιξης της ιστορίας.




Όλα όσα γράφαμε στον πίνακα γινόταν 

παράλληλα και στα λουλούδια που είχε ο 

καθένας.



Συζητήσαμε και απαντήσαμε:

Γιατί οι μαργαρίτες συμπεριφέρθηκαν με 

αυτόν τον τρόπο στην παπαρούνα;

Οι μαργαρίτες ήταν ίδιες μεταξύ τους που δεν 

της άρεσε το γεγονός ότι  η παπαρούνα ήταν 

διαφορετική από αυτές;

Καταλήξαμε ότι και εμείς είμαστε ίδιοι μεταξύ 

μας αλλά ταυτόχρονα και τόσο διαφορετικοί 

και όλοι μπορούμε να ζήσουμε στο ίδιο λιβάδι.


Ο χρόνος δε μας έφτασε και έτσι θα 

συνεχίσουμε αύριο.



"Τα μπαλόνια της φιλίας"
Τη Δευτέρα ασχοληθήκαμε με το παραμύθι "Τα μπαλόνια της φιλίας".
Το συγκεκριμένο παραμύθι παρουσιάζεται σε ηλεκτρονική μορφή από τον "Μικρό Αναγνώστη".
Το θέμα του βιβλίου είναι η ενδοσχολική βία.
Στην αρχή ακούσαμε το παραμύθι.

Κλικ για να ακούσω το παραμύθι

Στη συνέχεια προβληματιστήκαμε με το θέμα και συζητήσαμε για τις ενέργειες των ηρώων.
Μετά γράψαμε όσες λέξεις μας έρχονταν στο νου ακούγοντας  τη λέξη "φιλία" και πώς αισθανόμαστε μέσα από τη φιλία.


Κατόπιν ο καθένας διάλεξε μια λέξη, την έγραψε σε ένα μπαλόνι και την αποτύπωσε με μια ζωγραφιά.



Τα μπαλόνια μας ήταν έτοιμα να πετάξουν στον ουρανό και να στείλουμε έτσι τα δικά μας μηνύματα.

Στη συνέχεια γίναμε ζευγάρια. Με τον διπλανό μας μοιραστήκαμε ένα χαρτί όπου ήταν ζωγραφισμένοι δύο κύκλοι με κοινό μέρος. Ο  καθένας έγραψε στον κύκλο του  τι μπορεί να κάνει πολύ καλά μόνος του και μετά και οι δύο μαζί αφού κουβέντιασαν έγραψαν στο κοινό μέρος κάποια  πράγματα που μπορούν να κάνουν παρέα.




Στο τέλος κάθε ζευγάρι παρουσίασε όσα έγραψε.



Οφείλω να ομολογήσω ότι όσες δραστηριότητες τέτοιου είδους κάνουμε με τα παιδιά τόσα περισσότερα έχουμε να πούμε κάθε φορά και γνωριζόμαστε ακόμη περισσότερο μεταξύ μας.

Επαναληπτικές εργασίες 
στην Οδύσσεια

Επανάληψη στην Οδύσσεια

Επαναληπτικές εργασίες 5η ενότητα

Προβλήματα