Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Αγρίμια και πουλιά του βουνού 
και του δάσους
Σήμερα στην ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος παρατηρήσαμε από τις εικόνες του βιβλίου τα ζώα του ελληνικού δάσους.
Μάθαμε τα χαρακτηριστικά του καθενός από αυτά, τις συνήθειές του, την ικανότητα προσαρμογής του στις καιρικές συνθήκες και τους μηχανισμούς αποφυγής των εχθρών του.
Στη συνέχεια με τη βοήθεια των διαδραστικών βιβλίων μάθαμε για τον τρόπο ζωής κάποιων ζώων και για τα όργανα και τους μηχανισμούς προσαρμογής τους στο φυσικό τους περιβάλλον και προσπαθήσαμε να γράψει ο καθένας τις πληροφορίες που αντλούσε.



Κατόπιν κάναμε μια μικρή αναφορά στον "παρεξηγημένο" λύκο ώστε να αναγνωρίσουν τα μικρούλια πόσο απαραίτητη είναι η παρουσία του στο οικοσύστημα.

Μετά παίξαμε με το κρυπτόλεξο!!!

Και στο τέλος συμπληρώσαμε την άσκηση 12 από το τετράδιο εργασιών.


Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Δεκαδικά κλάσματα Κεφ. 34
Συνεχίσαμε με τι ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών.




Φτιάξε μου έναν σιδερένιο άνθρωπο
Τη Δευτέρα ασχοληθήκαμε με τη γραμματική του μαθήματος.
Στην αρχή θυμηθήκαμε  τα δύο άρθρα (οριστικό και αόριστο) και μετά πώς διακρίνουμε σε μια πρόταση τα άρθρα από τους αδύνατους τύπους της προσωπικής αντωνυμίας.
Μετά ασχοληθήκαμε με την 3η άσκηση του τετραδίου εργασιών όπου εμπεδώσαμε τρόπους διατύπωσης της προστακτικής .
Στο τέλος ασχοληθήκαμε με την παραγωγή επιθέτων.
Παρακολουθήσαμε το σχετικό βιντεάκι της εκπαιδευτικής τηλεόρασης που μας βοήθησε στην κατανόηση της παραγωγής επιθέτων.




Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Νεολιθική εποχή
Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός 
και κτηνοτρόφος
Απαντώ στις ερωτήσεις:
  • Πότε ο άνθρωποι έγιναν γεωργοί;
  • Πώς οι άνθρωποι έγιναν κτηνοτρόφοι;
  • Πού ζούσαν οι άνθρωποι αυτή την εποχή;
  • Ποια ήταν τα εργαλεία των ανθρώπων αυτής της εποχής;
  • Ποια πρόοδος έγινε στις τέχνες τη Νεολιθική εποχή;
  • Τι ήταν τα ειδώλια; Γιατί πολλά ειδώλια παρίσταναν έγκυες γυναίκες;


Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Ο μικρός ζωγράφος των βράχων
Μέσα από το βιβλίο της Μ. Πετκανοπούλου κάναμε ένα μαγευτικό ταξίδι στο χρόνο φτάνοντας στην Παλαιολιθική εποχή και γνωρίσαμε τον Ποκ.
Το ενδιαφέρον μας ήταν αμείωτο σε όλη τη διάρκεια που ακούσαμε και είδαμε το παραμύθι από τον Μικρό Αναγνώστη.

Κάνω κλικ στην εικόνα για να ακούσω και να δω το παραμύθι.
Μετά περιγράψαμε τις εικόνες και ανακαλώντας τα γεγονότα της ιστορίας απαντήσαμε στις ερωτήσεις και γράψαμε τα χαρακτηριστικά της εποχής στο φυλλάδιο εργασίας.


Ο καθένας διάλεξε μια εικόνα από το βιβλίο για να γράψει ένα μικρό κείμενο γι'αυτήν.
Στη συνέχεια είδαμε ένα βιντεάκι σχετικό με τα σπήλαια που έχουν βρεθεί στη Γαλλία.

Στο τέλος σε ένα κομμάτι χαρτί μπεζ χρώματος ζωγραφίσαμε τις δικές μας βραχογραφίες.











Φτιάξε μου έναν σιδερένιο άνθρωπο
Στην αρχή διαβάσαμε τον τίτλο της ενότητας και κάναμε διάφορες υποθέσεις για τα θέματα που θα μας απασχολήσουν. 
Μετά περιγράψαμε την εικόνα  και διαβάσαμε το κείμενο που τη συνοδεύει. Έτσι βεβαιωθήκαμε για τα θέματα της ενότητας.
Στη συνέχεια με ιδεοθύελλα γράψαμε τις μηχανές-μηχανήματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά.


Κατόπιν διαβάσαμε του δύο μύθους (ο ένας μας ήταν ήδη γνωστός από το μάθημα της Ιστορίας) και ξεκλειδώσαμε τα κείμενα απαντώντας στις ερωτήσεις του βιβλίου μας.


Δεκαδικά κλάσματα
Ξεκινήσαμε το μάθημα ανακαλώντας πρότερες γνώσεις πρώτα για τα κλάσματα και μετά για τις μετρήσεις. Στην αρχή μετρήσαμε κάποια αντικείμενα της τάξης μας όπως σβήστρες και μολύβια και καταγράψαμε τα μήκη στον πίνακα.
Μετά θυμηθήκαμε τις κλασματικές μονάδες και εκφράσαμε τα μήκη που καταγράψαμε με τη μορφή κλασμάτων.
Κατόπιν περάσαμε στην τρίτη φάση όπου πραγματοποιήσαμε μετατροπές μηκών.



Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Όταν ο άνθρωπος έγινε κυνηγός
Ερωτήσεις που θα με βοηθήσουν να μάθω το μάθημα καλύτερα:
  • Τι έγινε όταν άρχισε να πέφτει η θερμοκρασία της γης και πώς κατάφεραν να ζήσουν οι άνθρωποι τότε;
  • Πώς ανακάλυψαν οι άνθρωποι τη φωτιά και πώς έμαθαν να μιλούν;
  • Πώς οι άνθρωποι έγιναν κυνηγοί;
  • Ποια εποχή λέγεται Παλαιολιθική και τι έχουν βρει στην Ελλάδα οι αρχαιολόγοι για την εποχή αυτή;


Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Η εποχή του λίθου
Όταν ο άνθρωπος ήταν τροφοσυλλέκτης
Προτού ξεκινήσουμε να ασχολούμαστε με το δεύτερο μέρος του βιβλίου που αναφέρεται στην Προϊστορία συζητήσαμε ώστε να διακρίνουμε το μύθο από το γεγονός. Μας δόθηκε έτσι η αφορμή  να μιλήσουμε με απλά λόγια για την επιστήμη της Ιστορίας και για το λόγο για τον οποίο την μελετάμε.
Κατόπιν μιλήσαμε για την Προϊστορία και τη διαφορά της από την Ιστορία.Για να την κατανοήσουν καλύτερα τα μικρούλια επεξεργαστήκαμε το 6ο παράθεμα του πρώτου μαθήματος.
Μετά από όλα αυτά ήμαστε έτοιμοι να ασχοληθούμε με το πρώτο μάθημα.

 Τα φυτά και το περιβάλλον τους







Πολλαπλασιασμός και διαίρεση 
με το 10, το 100 και το 1.000
Με τη βοήθεια της μάγισσας κατανοήσαμε γρήγορα τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση με το 10, το 100 και το 1.000.
Στην αρχή εξήγησα το ρόλο της μάγισσας και των δύο ραβδιών της.
Μετά μετρήσαμε μία σβήστρα της τάξης μας και η μάγισσα την ακούμπησε στην αρχή μία φορά και μετά άλλη μία. Βρήκαμε πόσο μεγάλωσε η σβήστρα μας.
Το ίδιο κάναμε και με έναν χάρακα της τάξης μας.
Σε δεύτερη φάση θυμηθήκαμε τον Κύκλωπα Πολύφημο και υποθέσαμε πόσα κιλά να ζύγιζε. Η μάγισσα τον ακούμπησε με το κόκκινο ραβδί της στην αρχή μία φορά και μετά άλλη μία και εκείνος από Κύκλωπας έγινε "μωρό" που είπαν και τα μικρούλια μου.
Μετά ασχοληθήκαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών.