Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Δεκαδικά κλάσματα και 
δεκαδικοί αριθμοί Κεφ.35
Τις δύο τελευταίες ημέρες ασχολούμαστε με ασκήσεις στα δεκαδικά κλάσματα και στους δεκαδικούς αριθμούς.
Ξεκινήσαμε με το τετράδιο εργασιών όπου στην πρώτη άσκηση έλεγα ένα δεκαδικό κλάσμα και τα παιδιά αφού το έγραφαν μέσα στο πλαίσιο το μετέτρεπαν σε δεκαδικό αριθμό.
Συνεχίσαμε με τη δεύτερη άσκηση όπου μετατρέπαμε τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς και σε άθροισμα φυσικών αριθμών και δεκαδικών κλασμάτων και αντίστροφα.
Με την τρίτη άσκηση κάναμε εξάσκηση να βρήκαμε τους δεκαδικούς αριθμούς διαιρώντας φυσικούς αριθμούς με το 10 ή το 100.
Στην επόμενη άσκηση πρότεινα δεκαδικούς αριθμούς και τα παιδιά τους έγραφαν και τους διάβαζαν.
Στην πέμπτη άσκηση έγινε εξάσκηση στο να διαβάζουν αριθμούς-λέξεις δεκαδικών αριθμών και να βρίσκουν τους δεκαδικούς αριθμούς και αντίστροφα.
Τέλος στην έκτη άσκηση μεταφράσαμε ποσά δεκαδικών αριθμών με τα αντίστοιχα νομίσματα.

Έκτακτα μέτρα στη Λιλιπούπολη 
για το νέφος
Ξεκινήσαμε με την επεξεργασία του τίτλου. Η Λιλιπούπολη μας ήταν ήδη γνωστή και έτσι η συζήτησή μας στράφηκε στη φράση "έκτακτα μέτρα" ώστε να την  κατανοήσουμε. 
Μετά περιγράψαμε τις εικόνες και κάναμε μια πρώτη σύνδεση αυτών με τον τίτλο.
Κατόπιν διαβάσαμε το εισαγωγικό σημείωμα και γράψαμε τα δομικά στοιχεία της ιστορίας.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το διάλογο και παράλληλα διατυπώναμε τις διαφωνίες μας.
Σχολιάσαμε τη συμπεριφορά του δημάρχου Χαρχούδα.

Και στο τέλος γράψαμε τι θα λέγαμε στον δήμαρχο αν βρισκόμασταν στη Λιλιπούπολη.
Η ώρα τελείωσε ακούγοντας το τραγούδι του δημάρχου και του Σιδερομάσα.
Κάνω κλικ στις εικόνες για να ακούσω τα τραγούδια.



Μηχανές του μέλλοντος
Σήμερα θα ξεκινήσω με την υπόσχεση που έδωσα στα μικρούλια να ανεβάσω τα σχέδια των ρομπότ που δημιούργησαν.

















ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Ο Καλλίστρατος και η Πολιτεία 
των Αηδονιών 
(Βασιλική Νευροκοπλή)
Όλα ξεκίνησαν από μια πέτρα που έσπασε τη σιωπή της για να εκμυστηρευθεί στον Καλλίστρατο την ξεχασμένη ιστορία της πολιτείας των Αηδονιών. Αυτή την ιστορία θα διηγηθεί λίγο αργότερα ο παραμυθάς στον θλιμμένο βασιλιά που κυρίεψε την πολιτεία μόνο για να ακούσει τα αηδόνια της, μήπως καταλάβει γιατί ποτέ του δεν τα άκουσε. 

Το τρίτο βιβλίο της Βασιλικής Νευροκοπλή σε εικονογράφηση της Αθηνάς Ρομπιέ με πρωταγωνιστή τον παραμυθά Καλλίστρατο ακούσαμε σήμερα να μας αφηγείται η ίδια η συγγραφέας στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Νεάπολης.
Την γνωρίζαμε από την πρώτη τάξη όταν επισκέφτηκε το σχολείο μας στα πλαίσια της έκθεσης βιβλίου. 
Τότε είχε έρθει στην τάξη μας και μιλήσαμε για ένα άλλο υπέροχο βιβλίο της "Αν τ'αγαπάς ξανάρχονται".
Συνεπείς λοιπόν στο ραντεβού μας στις 10 το πρωί μας υποδέχτηκαν στην είσοδο η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης και η συγγραφέας.
Αφού τακτοποιηθήκαμε στην αίθουσα μιλήσαμε μιας και γνωριζόμασταν και ζητήσαμε από τη συγγραφέα να μας αφηγηθεί το καινούριο της βιβλίο.
Και εκείνη ανταποκρίθηκε στην επιθυμία μας.


Μετά την αφήγηση η συγγραφέας συνομίλησε μαζί μας αναλύοντας τα μηνύματα της ιστορίας και μας αποχαιρέτησε αφήνοντάς μας τη γλυκιά αίσθηση του κόσμου των παραμυθιών.



Το ηλιακό λεωφορείο
Ξεκινήσαμε το μάθημα με τον τίτλο του ποιήματος. Στην ερώτησή μου τι μπορεί να είναι το ηλιακό λεωφορείο τα μικρούλια απάντησαν:
Μετά από τις δικές τους υποθέσεις είδαμε και ακούσαμε το τραγούδι.
Ήταν κάποτε μια πολιτεία μικρή, ονειρεμένη, η Λιλιπούπολη, που στους δρόμους της ταξίδευε ένα διαφορετικό λεωφορείο.
Το «Εδώ Λιλιπούπολη» ήταν μια παιδική ραδιοφωνική σειρά που ξεκίνησε το 1976 και διήρκεσε μέχρι το 1980. Η σειρά ακουγόταν στο Τρίτο Πρόγραμμα του Μάνου Χατζιδάκη. Ακόμα και σήμερα  προσφέρει σε όλους ένα υπέροχο ταξίδι στην χώρα των παιδικών αναμνήσεων και στον κόσμο του φανταστικού που όλα είναι πιθανά.


Αφού ακούσαμε το τραγούδι μετά το διαβάσαμε και 
εντοπίσαμε τα φανταστικά του στοιχεία.

Γράψαμε τις διαφορές μεταξύ του ηλιακού και ενός 
συνηθισμένου λεωφορείου.


Κατόπιν ασχοληθήκαμε με  τις ασκήσεις του βιβλίου.
Στην αρχή γράψαμε τις λέξεις της 3η άσκησης στη σωστή στήλη.
Στην επόμενη άσκηση γράψαμε τις λέξεις με αλφαβητική σειρά.
Στο τέλος γράψαμε τις οδηγίες της 1η άσκησης του τετραδίου εργασιών στην προστακτική.

Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

Ζώα της θάλασσας
Ξεκινήσαμε παρατηρώντας την εικόνα του ελληνικού βυθού από το βιβλίο μας.
Τα παιδιά αναγνώρισαν πολλά από αυτά τα ζώα και τα περισσότερα κατέθεσαν τις εμπειρίες τους σχετικά με τα ζώα της θάλασσας.
Ομολογώ ότι όλα είχαν και κάτι να πούνε γι'αυτό και ο χρόνος δε μας έφτασε να τελειώσουμε το κεφάλαιο.
Έτσι με τη βοήθεια των διαδραστικών μάθαμε περισσότερα για τα ζώα της εικόνας μας.
Τις υπόλοιπες δραστηριότητες θα τις συνεχίσουμε στο επόμενο μάθημα.

Δεκαδικά κλάσματα και δεκαδικοί αριθμοί
Ξεκινήσαμε με τα ιστορικά στοιχεία που αναφέρονται στο βιβλίο μας σχετικά με τους δεκαδικούς αριθμούς. 
Μετά περάσαμε στις δραστηριότητες του βιβλίου. Τα μικρούλια είχαν φέρει αριθμομηχανές και έτσι μπορούσαν να δουλέψουν τις εργασίες μας.
Στην αρχή ξεκινήσαμε με το πρώτο δεκαδικό κλάσμα και πληκτρολογήσαμε στην αριθμομηχανή τη διαίρεση που αυτό εκφράζει. Στο σημείο αυτό σταματήσαμε για λίγο και συζητήσαμε τις παρατηρήσεις μας. Μια μικρούλα ανακάλυψε γρήγορα τι συνέβη με τη διαίρεση. 
Στη συνέχεια η κάθε δυάδα δούλεψε το πρώτο μέρος της δραστηριότητας. Το ένα παιδί πληκτρολογούσε τους αριθμούς και το άλλο έγραφε το αποτέλεσμα.



Μετά συνεχίσαμε με το δεύτερο μέρος της δραστηριότητας όπου αντιστοιχίσαμε κάθε δεκαδικό κλάσμα με τον σωστό δεκαδικό αριθμό.
Κατόπιν περάσαμε στη μετατροπή δεκαδικού αριθμού σε δεκαδικό κλάσμα.
Στο τέλος αναλύσαμε τους αριθμούς της 2ης άσκησης στις αντίστοιχες τάξεις των ψηφίων.

Επανάληψη στην Παλαιολιθική 
και Νεολιθική εποχή

Κάνω κλικ στις εικόνες για να θυμηθώ όσα μάθαμε!



Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Δεκαδικοί αριθμοί Κεφάλαιο 35

Η Νεολιθική εποχή στην Ελλάδα
Στην ώρα της Ιστορίας γνωρίσαμε τους νεολιθικούς οικισμούς που ήρθαν στο φως από τις ανασκαφές των αρχαιολόγων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Βέβαια οι οικισμοί αυτοί είναι πάρα πολλοί και εμείς ασχοληθήκαμε μόνο με αυτούς που αναφέρει το βιβλίο μας.
Μετά διαβάσαμε το 2ο κείμενο του μαθήματος που μας βοήθησε να καταλάβουμε πώς κυλούσε για ένα παιδί της ηλικίας μας η ζωή σε έναν οικισμό της εποχής αυτής.
Από το τετράδιο εργασιών ασχοληθήκαμε με την πρώτη εργασία όπου ζευγαρώσαμε αυτά που ταιριάζουν.
Και στη δεύτερη εργασία γίναμε εμείς αρχαιολόγοι και φανταστήκαμε ότι ανακαλύψαμε έναν οικισμό. Γράψαμε στο ημερολόγιό μας τα αντικείμενα που βρήκαμε κατά την ανασκαφή.