Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Τα ταξίδια του παππού μου (συνέχεια)
Σήμερα συνεχίσαμε την ιστορία διαβάζοντας  το δεύτερο κείμενο από το βιβλίο μας.
Συζητήσαμε για τις ιστορίες που διηγήθηκε ο παππούς στον εγγονό του και δώσαμε τίτλους στις ιστορίες αυτές.

Μετά σχηματίσαμε την οικογένεια της λέξης "ταξίδι"
Συνεχίσαμε δίνοντας επίθετα για να χαρακτηρίσουμε ένα ταξίδι.
Κατόπιν επιλέξαμε επίθετα που μπορούν να συνδυαστούν στο σημασιολογικό πλαίσιο των προτάσεων της  5ης άσκησης.
Και στο τέλος ασχοληθήκαμε με τη το επίθετο ο πολύς, η πολλή , το πολύ.

Αριθμοί μέχρι το 7.000

Η καθημερινή ζωή των Μινωιτών

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Αριθμοί μέχρι το 7.000
Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις από το τετράδιο εργασιών. Στην πρώτη άσκηση γράψαμε τετραψήφιους αριθμούς μέχρι το 7.000
Στο πρώτο μέρος της δεύτερης άσκησης γράψαμε τους αριθμούς με βάση τις ψηφίδες που είχαν οι άβακες και στο δεύτερο μέρος έγινε το αντίστροφο, με βάση τους αριθμούς συμπληρώσαμε τους άβακες.
Μετά ασχοληθήκαμε με την τέταρτη δραστηριότητα όπου αφού διαβάσαμε τις πληροφορίες συμπληρώσαμε το διάγραμμα.


Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Ένα ζωάκι γεννιέται
Ξεκινήσαμε με την εικόνα του βιβλίου και μάθαμε πώς δημιουργούνται τα κουνελάκια.
Μετά γνωρίσαμε τον κύκλο της ζωής της κότας.
Παρακολουθήσαμε και το βιντεάκι για το πώς βγαίνει το κοτοπουλάκι από το αυγό.
Στη συνέχεια μάθαμε για τον κύκλο της ζωής του βάτραχου και της πεταλούδας.
Κατόπιν μελετήσαμε τα ζευγάρια των ζώων της πέμπτης δραστηριότητας και μάθαμε πως γεννιούνται τα μικρά τους και πώς τα φροντίζουν οι γονείς τους.
Ύστερα ταξινομήσαμε τα ζώα σε θηλαστικά και πτηνά.
Και στο τέλος κάναμε εξάσκηση στις γνώσεις μας.

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Το ανάκτορο της Κνωσού



Ας δούμε μια τρισδιάστατη εικονική αναπαράσταση του ανακτόρου όπως ήταν στα μινωικά χρόνια, φτιαγμένο από τον John Carline.
Κάνω κλικ στις  εικόνες για να ξεκινήσει η περιήγηση.



Ζώα του γλυκού νερού
Γνωρίσαμε κάποια από τα ζώα του γλυκού νερού.
Κάνω κλικ στην εικόνα:
Μάθαμε για την προσαρμογή τους βατράχου στο περιβάλλον.
Κάνω κλικ στην εικόνα:
Ταξινομήσαμε τα ζώα στις κατηγορίες που ζητούσε η τέταρτη άσκηση.
Κάνω κλικ στην εικόνα:
Και στο τέλος παίξαμε με το κρυπτόλεξο!!!
Κάνω κλικ στην εικόνα:


Αριθμοί μέχρι το 7.000
Ξεκινήσαμε με την πρώτη δραστηριότητα όπου παρουσιάζεται το αρχαίο ελληνικό σύστημα αρίθμησης. Τα μικρούλια παρατήρησαν ότι λείπει το μηδέν και ότι δεν είχε σύμβολα πάνω από το 7.000.
Μετά κάναμε εξάσκηση και μπορώ να πω ότι ήταν αρκετό διασκεδαστική η διαδικασία γραφής.



Κατόπιν προχωρήσαμε στην  επόμενη άσκηση που μας ήταν ήδη γνωστή.
Αναπαραστήσαμε τους δύο αριθμούς της άσκησης με τρεις τρόπους.
Και τέλος στην τελευταία άσκηση διαβάσαμε τις πληροφορίες του κειμένου, εντοπίσαμε τους αριθμούς και τους τοποθετήσαμε στη σειρά από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο.

Τα ταξίδια του παππού
Σήμερα ασχοληθήκαμε πρώτα με τις ασκήσεις γραμματικής. Γράψαμε τα ρήματα των δύο κειμένων του τετραδίου εργασιών στον Παρατατικό και στον Αόριστο.
Συνεχίσαμε με την παραγωγή γραπτού λόγου.
Η άσκηση ζητούσε να γράψουμε μια ιστορία με βάση τις δύο εικόνες που μας έδινε. Παρατηρήσαμε τις εικόνες, συζητήσαμε και όσα τα παιδιά πρότειναν τα έγραφα στον πίνακα γιατί αυτά θα ήταν οι λέξεις-κλειδιά για την ιστορία μας.



Φύλλο εργασίας

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Στιγμές παιχνιδιού!!!
Σήμερα ο καιρός είναι υπέροχος και έτσι κλέψαμε λίγο χρόνο και μείναμε περισσότερη ώρα στην αυλή. 
Τα αγόρια της του τμήματος έπαιξαν μπάλα σε συνεργασία με μεγάλα τμήματα. 
Τα κορίτσια πήγαν στην κάτω αυλή, έπαιξαν, συζήτησαν και άκουσαν το κελάηδημα των πουλιών.
Σας αγαπώ όλους πάρα πολύ για τις όμορφες συζητήσεις που κάνουμε!!!


Τα ταξίδια του παππού
Ξεκινήσαμε την καινούρια ενότητα διαβάζοντας τον τίτλο της και κάνοντας υποθέσεις για το περιεχόμενό της.
Στη συνέχεια διαβάσαμε τους τίτλους των κειμένων με τα οποία θα ασχοληθούμε και προσπαθήσαμε και εδώ να υποψιαστούμε το περιεχόμενό τους. Μόνο για το ένα κείμενο είμαστε σίγουροι για το περιεχόμενο , "Στο νησί του Αιόλου" , που το γνωρίζουμε από την Ιστορία. Μετά περιγράψαμε  την εικόνα που συνοδεύει τους τίτλους.
Διαβάσαμε το πρώτο κείμενο του Γ. Βιζυηνού "Τα ταξίδια του παππού". 
Το κείμενο είναι από το βιβλίο του Γ. Βιζυηνού "Το μόνο της ζωής του ταξείδιον". Μια ιστορία όπου ο μικρός ράφτης πιστεύει στην πραγματικότητα τα παραμύθια που του αφηγείται ο παππούς του. Μια βιωματική ιστορία του ίδιου του Βιζυηνού όταν στα δέκα του χρόνια δούλεψε σαν παραγιός σε ραφτάδικο στην Πόλη.
Κατά τη δεύτερη ανάγνωση  γνωρίσαμε τους τόπους, τους μύθους και τις παραδόσεις που αναφέρονται στο κείμενο μέσα από την παρουσίαση. 




    Παράλληλα κάναμε μια εικονική περιήγηση στην Αγια-Σοφιά.
    Κάνω κλικ στην εικόνα για να ξεκινήσει η περιήγηση.


    Μετά από όλα αυτά απαντήσαμε  με άνεση στις εξής ερωτήσεις:
    • ποιος τα διηγείται όλα αυτά;
    • πού ζει;
    • ποια είναι η ηλικία του;
    • ποιος του διηγείται τις ιστορίες;
    •  τι είδους ιστορίες;
    • τι έκανε ο μικρός όταν μεγάλωσε; 
    • πού πήγε;
    • τι περίμενε ότι θα συναντήσει και τι τελικά συνάντησε;
    Στη συνέχεια αριθμήσαμε τις παραγράφους του κειμένου.
    Ύστερα αντιστοιχίσαμε το κύριο νόημα με τον τίτλο της κάθε παραγράφου.
    Κατόπιν συμπληρώσαμε τις φράσεις του κειμένου της τέταρτης άσκησης και αφού κυκλώσαμε τις μεταφορικές  εκφράσεις που υπάρχουν σε αυτές τις εξηγήσαμε.

    Σχηματίσαμε την οικογένεια του ρήματος "ράβω".
    Και στο τέλος ασχοληθήκαμε με την ορθογραφία των ρημάτων που τελειώνουν σε -αυω και -αβω.



    Ζώα της θάλασσας
    Μετά από αρκετές μέρες ασχοληθήκαμε με τη Μελέτη. Γνωρίσαμε κάποια από τα ζώα της θάλασσας.



    Και λίγο παιχνίδι!!!

    Επαναληπτικές εργασίες στους δεκαδικούς αριθμούς

    Επαναληπτικές ασκήσεις στους δεκαδικούς αριθμούς
    Ξεκινήσαμε με τις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών. 
    Στην πρώτη άσκηση μετατρέψαμε δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς.
    Συνεχίσαμε με τη δεύτερη άσκηση όπου μεταφράσαμε τα δέκατα με μορφή κλάσματος και βρήκαμε το μέρος που αντιπροσωπεύουν σε ένα σύνολο 10 αντικειμένων.
    Κατόπιν τοποθετήσαμε τους δεκαδικούς αριθμούς πάνω στην αριθμογραμμή σύμφωνα με την αξία τους.
    Στην τέταρτη άσκηση πρότεινα δεκαδικούς αριθμούς και τα παιδιά τους έγραφαν στα πλαίσια.
    Μετά ασκηθήκαμε στη μέτρηση νομισμάτων και γράψαμε τα ποσά σε δεκαδική μορφή.
    Και στην τελευταία άσκηση μετατρέψαμε τους δεκαδικούς αριθμούς σε δεκαδικά κλάσματα.
    Η επανάληψη στην ενότητα των δεκαδικών αριθμών συνεχίστηκε στον πίνακα.








    Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

    Κυριακή 26 Απριλίου 2015