Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Διαιρέσεις Κεφ. 47
Με την εισαγωγική δραστηριότητα του μαθήματος έχουμε ασχοληθεί σε προηγούμενο κεφάλαιο.Έτσι αποφάσισα να ασχοληθούμε με την τρίτη δραστηριότητα. Τα κορίτσια της τάξης εδώ και πολύ καιρό ασχολούνται με  συλλογή από αυτοκόλλητα. Τα έφεραν λοιπόν στην τάξη και η κάθε δυάδα έπρεπε να βρει τον αριθμό από τα φύλλα του άλμπουμ που θα χρησιμοποιηθούν για να τοποθετήσουν 53 αυτοκόλλητα που ζητούσε η δραστηριότητα.


Συνεχίσαμε με τη δεύτερη άσκηση 
Από το τετράδιο εργασιών εύκολο ήταν το δεύτερο πρόβλημα

Μετά εξασκηθήκαμε στην εκτέλεση διαιρέσεων οι περισσότερες από τις οποίες είναι αντίστροφες πράξεις των γινομένων από τον πίνακα της προπαίδειας. 
Κατόπιν περάσαμε στις διαιρέσεις με υπόλοιπο.

Αχαιοί, οι πρώτοι Έλληνες
Οι Αχαιοί πήγαν και στην Κύπρο



Απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Από ποιους πολιτισμούς επηρεάστηκαν οι Αχαιοί;
  • Πώς ονομάστηκε ο πολιτισμός τους και από πού πήρε το όνομά του;
  • Ποια ήταν τα σπουδαιότερα κέντρα του;
  • Ποια ήταν  η αιτία του τρωικού πολέμου;
  • Ποιος ερευνητής ανακάλυψε τις Μυκήνες;
  • Γιατί οι Αχαιοί έκαναν συχνά ταξίδια στην Κύπρο;




Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Ενέργεια, τροφή, ζωή
Ξεκινήσαμε με συζήτηση για την αναγκαιότητα της τροφής σε όλους τους οργανισμούς. 
Μετά ασχοληθήκαμε με την πρώτη δραστηριότητα του μαθήματος. Στην αρχή φτιάξαμε τροφικές αλυσίδες αντιστοιχίζοντας τα ζεύγη των ζώων της πρώτης δραστηριότητας.

Κάνω κλικ στην εικόνα για να κατασκευάσω τροφικές αλυσίδες.


Σε δεύτερη φάση παρατηρήσαμε καλά τις εικόνες των ζώων και εξηγήσαμε τους λόγους για τους οποίους μερικά ζώα γεννούν πολλά μικρά.
Κατόπιν παρατηρήσαμε τις εικόνες της δεύτερης δραστηριότητας όπου ξεκινήσαμε από τη βάση της πυραμίδας. Στη αρχή συζητήσαμε από πού παίρνει ενέργεια το κάθε ζώο και μετά φανταστήκαμε τι θα συνέβαινε αν έλειπε μια σειρά από την πυραμίδα.
Κάνω κλικ στην εικόνα και απαντώ στις ερωτήσεις.
Στο τετράδιο εργασιών φτιάξαμε τροφικές  πυραμίδες




Σήμερα μια μικρούλα έφερε  στην τάξη μια μικρή γόνδολα από το ταξίδι που έκανε στη Βενετία καθώς επίσης και υπέροχες φωτογραφίες. Είδαμε τις γόνδολες, τα κανάλια αλλά και τα κτίρια που είναι χτισμένα στο νερό.
Σε ευχαριστούμε μικρούλα!!!
Τα δικά μας σχηματοποιήματα















Τρίτη 12 Μαΐου 2015

"Το πιο γλυκό  ψωμί"
Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με το πιο βασικό στοιχείο της καθημερινής μας διατροφής, το ψωμί.
Ξεκινήσαμε με το λαϊκό παραμύθι που έχει τίτλο "Το πιο γλυκό ψωμί". Αποφάσισα να μην ακολουθήσω την πορεία του βιβλίου.
Έτσι στην αρχή είδαμε το παρακάτω βιντεάκι που  μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα το παραμύθι.
Μετά διαβάσαμε όλο το παραμύθι από το βιβλίο. Γνωρίζουμε από την περσινή χρονιά τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού και τα συμπληρώσαμε χωρίς δυσκολία.



Στη συνέχεια συζητήσαμε και γράψαμε τα στοιχεία που ηθογραφούν τον βασιλιά και τον γέροντα. Εντοπίσαμε στο παραμύθι επίθετα που αναφέρονται στη συμπεριφορά του καθενός και στα συναισθήματά του. 

Ακόμη εντοπίσαμε και γράψαμε τα επίθετα  που περιγράφουν την εμφάνιση του καθενός.
Κατόπιν γίναμε μικροί λαογράφοι και γράψαμε τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν παλιά για την καλλιέργεια του σιταριού αλλά και όλες τις αγροτικές ονομασίες.
Στο τέλος συζητήσαμε και γράψαμε τι πιστεύουμε ότι διδάχθηκε ο βασιλιάς από την περιπέτειά του.

Πολλαπλασιασμοί Κεφ. 46
Ξεκινήσαμε το μάθημα με την εισαγωγική δραστηριότητα "Η σχολική εκδρομή".
Διαβάσαμε τις πληροφορίες που μας έδινε το πρόβλημα και το λύσαμε.


Στη δεύτερη άσκηση πρότεινα νοερούς πολλαπλασιασμούς δεκάδων και εκατοντάδων με μονοψήφιο αριθμό.
Από το τετράδιο εργασιών ασχοληθήκαμε πρώτα με την πρώτη άσκηση, όπου πρότεινα πολλαπλασιασμούς διψήφιων αριθμών με το 10 και το 100.
Μετά κάναμε λίγη εξάσκηση στον κάθετο πολλαπλασιασμό.
Κατόπιν ασχοληθήκαμε με τα προβλήματα της δεύτερης άσκησης.
Αφού διαβάσαμε τα προβλήματα , συζητήσαμε για τις πληροφορίες που μας δίνουν, εντοπίσαμε κάποιες λέξεις που θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα το πρόβλημα και μετά τα λύσαμε.



Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Γεια σου χαρά σου Βενετιά
Ακούσαμε το μελοποιημένο ποίημα σε στίχους του Ν.Γκάτσου και μουσική του Σ. Ξαρχάκου.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βιντεάκι και να ακούσω το τραγούδι

Διαβάσαμε τους στίχους του ποιήματος από το βιβλίο και γνωρίσαμε τα μέρη από τα οποία περνά ο ναυτικός.
Ο ναυτικός ξεκινά από τη Βενετία, μια πόλη της Ιταλίας.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να ταξιδέψω στη Βενετία.
Είναι  χτισμένη πάνω σε μια ομάδα 118 μικρών νησιών που χωρίζονται από κανάλια και ενώνονται μεταξύ τους με γέφυρες. Βρίσκεται στην ομώνυμη ελώδη Λιμνοθάλασσα  που απλώνεται κατά μήκος της ακτογραμμής μεταξύ των εκβολών των ποταμών Πάδου και Πιάβε

Η Βενετία είναι φημισμένη για την ομορφιά της τοποθεσίας της, την αρχιτεκτονική της και τα έργα τέχνης της.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω φωτογραφίες από τη Βενετία.

Επόμενος σταθμός του ναυτικού το Τσιρίγο ή αλλιώς τα Κύθηρα. Είναι ένα νησί που βρίσκεται στα νότια της Ελλάδας.
Κάνω κλικ στις  εικόνες για να ταξιδέψω στα Κύθηρα και να γνωρίσω το νησί.


Από τα Κύθηρα ο ναυτικός ταξίδεψε στη Μονεμβασιά, μια μικρή πόλη της ανατολικής Πελοποννήσου γνωστή για το μεσαιωνικό της κάστρο.
Κάνω κλικ στις εικόνες για να ταξιδέψω στη Μονεμβασιά και να την γνωρίσω.

Τελευταίος σταθμός του ναυτικού η Κρήτη όπου τον περιμένουν αγαπημένα του πρόσωπα.
Κάνω κλικ στις εικόνες

Μετά από όλα αυτά συμπληρώσαμε στην πρώτη άσκηση τα μέρη που περνά ο ναυτικός μέχρι να φτάσει στη Κρήτη  και τα σημειώσαμε στο χάρτη του βιβλίου μας.

Συνεχίσαμε εξηγώντας την επιθυμία του ναυτικού να φτάσει στην Κρήτη 
και βρήκαμε την αντίστοιχη εικόνα από το προηγούμενο μάθημα για τον Οδυσσέα.
Στη συνέχεια μάθαμε τα μέρη του καραβιού.
Και στο τέλος θυμηθήκαμε ξανά και  συμπληρώσαμε τα εθνικά ονόματα στην τέταρτη άσκηση.