Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο σπήλαιο των Πετραλώνων και 
στο Ανθρωπολογικό Μουσείο
Η διαδρομή ήταν πολύ καλή. Είδαμε πολλούς ελαιώνες, αμπέλια και χωράφια γεμάτα από κόκκινες παπαρούνες.
Όταν φτάσαμε ανεβήκαμε στο τρενάκι και πήγαμε στο σπήλαιο. Αν και έχω φωτογραφίες για τους γνωστούς λόγους δεν μπορώ να τις ανεβάσω.
Η ξεναγός ήταν πολύ ευγενική μαζί μας και μας έδωσε αρκετές πληροφορίες που δεν γνωρίζαμε. Είδαμε τις αίθουσες του σπηλαίου, την στρωματογραφία του εδάφους, την αίθουσα όπου βρέθηκε το κρανίο του Αρχάνθρωπου, μάθαμε για τα ζώα που ζούνε στο σπήλαιο και είδαμε τα μανιτάρια που φυτρώνουν εκεί. Και επειδή οι φωτογραφίες απαγορεύονται αγοράσαμε καρτούλες για ενθύμιο.
Επόμενος σταθμός μας το μουσείο που βρίσκεται στον ίδιο χώρο.
Εκεί περιηγηθήκαμε και είδαμε τα εκθέματα. Είδαμε ξανά την στρωματογραφία του σπηλαίου

 Θαυμάσαμε από κοντά οστά σαρκοφάγων και φυτοφάγων ζώων
 Εντυπωσιαστήκαμε με την αναπαράσταση της αίθουσας όπου βρέθηκε το κρανίο


 Παρατηρήσαμε από κοντά τα οστά του ρινόκερου 
 και των χελωνών
 του ελαφιού



Και ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες από το φύλλο εργασίας







Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Στο σπήλαιο των Πετραλώνων 
και στο 
Ανθρωπολογικό μουσείο
Με αφορμή την αυριανή εκπαιδευτική επίσκεψη στο σπήλαιο των Πετραλώνων και στο Ανθρωπολογικό Μουσείο ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες που θα μας προετοιμάσουν να προσεγγίσουμε τη νέα γνώση με ευχαρίστηση δημιουργώντας παράλληλα και όμορφα συναισθήματα.
1η δραστηριότητα
Ξεκινήσαμε ακούγοντας το τραγούδι "Μες το μουσείο" (CD Εδώ Λιλιπούπολη, Ν.Κυπουργός-Μ. Κριεζή).
Μετά περιγράψαμε το στιγμιότυπο με προφορικό και γραπτό τρόπο.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να ακούσω το τραγούδι.


2η δραστηριότητα
Στην αρχή  καθένας  έγραψε τον δικό του ορισμό της λέξης μουσείο και μετά βρήκαμε στο λεξικό τον ορισμό και μάθαμε περισσότερα.

















3η δραστηριότητα
Δημιουργήσαμε την οικογένεια της λέξης "μουσείο"
4η δραστηριότητα
Μιλήσαμε για τα είδη μουσείων και είδαμε εικόνες διαφόρων από αυτά στη χώρα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.
Μια μικρούλα έφερε και σχετικά βιβλία.




5η δραστηριότητα
Από τον ορισμό που βρήκαμε στο λεξικό μιλήσαμε για τις λειτουργίες του μουσείου. Για να κατανοήσουμε καλύτερα τις λειτουργίες έδειξα σχετικές εικόνες. Τα μικρούλια δίπλα από κάθε εικόνα στο φύλο εργασίας έγραφαν τις ενέργειες της κάθε λειτουργίας.
6η δραστηριότητα
Γνωρίσαμε τα επαγγέλματα των ανθρώπων που εργάζονται σε ένα μουσείο μέσα από τις εικόνες τη ς παρουσίασης.
7η δραστηριότητα
Στην αρχή παρακολουθήσαμε το βιντεάκι με τίτλο:"Ο μικρός Νικόλας στο μουσείο". Το θέμα είναι μια περιπέτεια του μικρού Νικόλα και των φίλων του στο μουσείο. Αφού το παρακολουθήσαμε αναλύσαμε την ιστορία και παίρνοντας αφορμή από αυτή αλλά και από τις εικόνες που βρήκα για τα δικαιώματα ενός επισκέπτη του μουσείου από τις εκδόσεις Σαΐτα και από το μουσείο του Λούβρου φτιάξαμε έναν κώδικα σωστής συμπεριφοράς για το μουσείο.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βιντεάκι.




8η δραστηριότητα
Ενημερωθήκαμε για την διαδρομή που θα κάνουμε μέχρι το σπήλαιο των Πετραλώνων, για τον χώρο του σπηλαίου και του μουσείου.
Κάνω κλικ στην εικόνα 









Δραστηριότητες που θα κάνουμε μέσα στο μουσείο