Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Προβλήματα Κεφ.51
Ξεκινήσαμε με τι πρώτο σύνθετο πρόβλημα. Το πρόβλημα μας δίνει κάποιες πληροφορίες που δεν μας είναι απαραίτητες.


Στο επόμενο πρόβλημα γρήγορα βρήκαμε πόσα κουλουράκια θα πάρει ο Φώτης με την παρέα του.
Στο τρίτο πρόβλημα σταθήκαμε λίγο περισσότερο. Αφού διαβάσαμε το λογαριασμό του νερού, συζητήσαμε για τις πληροφορίες που μας δίνει και μετά απαντήσαμε στην ερώτηση.
Από το τετράδιο εργασιών ασχοληθήκαμε μόνο με τα δύο πρώτα προβλήματα. 
Το πρώτο πρόβλημα το λύσαμε εύκολα και το ζωγραφίσαμε ταυτόχρονα.
Στο δεύτερο πρόβλημα μια μικρούλα βρήκε αμέσως τη λύση, αλλά για να γίνει κατανοητό από όλους φτιάξαμε τους συνδυασμούς.

Μέτρηση της επιφάνειας Κεφ.50
Στην αρχή παρατηρήσαμε τα μωσαϊκά και θυμηθήκαμε όσα μάθαμε σε προηγούμενο μάθημα. Μετά μετρήσαμε πόσα τετραγωνάκια από κάθε χρώμα έχει το μωσαϊκό που μας δίνει το βιβλίο.
Συνεχίσαμε με τη δεύτερη δραστηριότητα όπου απαντήσαμε γρήγορα υπολογίζοντας το διπλάσιο.
Στην τρίτη δραστηριότητα για να μην δυσκολευτούμε μετρήσαμε πρώτα τα τετραγωνάκια που είναι ολόκληρα και μετά βρήκαμε τα συμπληρώματα.

Στην τέταρτη δραστηριότητα προέκυψε διαφωνία, γιατί και δόθηκαν διαφορετικές απαντήσεις αλλά σωστά τεκμηριωμένες. Αυτό στάθηκε η αφορμή για να μιλήσουμε για την αναγκαιότητα της χρήσης σταθερών μονάδων μέτρησης.
Συνεχίσαμε με τις εργασίες του τετραδίου εργασιών.
Στη δεύτερη εργασία βρήκαμε πόσα πλακάκια έχει το πάτωμα χωρίς να σηκώσουμε το χαλί.
Η τρίτη δραστηριότητα ήταν πανεύκολη για τα μικρούλια μου!

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

"Ο Καραγκιόζης φούρναρης"
Ξεκινήσαμε το μάθημα βλέποντας το πρώτο κομμάτι της παράστασης από το παρακάτω βιντεάκι.

Επειδή ο Καραγκιόζης είναι γνωστός στα παιδιά θυμηθήκαμε για τη ζωή του και μιλήσαμε για την οικογένειά του, τους φίλους του και τις περιπέτειές του.
Μετά συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του φυλλαδίου που ετοίμασα για το συγκεκριμένο μάθημα.



















Κατόπιν συνεχίσαμε με τη γραμματική του μαθήματος. Στην αρχή ασχοληθήκαμε με τα επιφωνήματα.Συμπληρώσαμε τα επιφωνήματα στο διάλογο του Καραγκιόζη και της Αγλαΐας.
Μετά μάθαμε την ορθογραφία των ουδετέρων ουσιαστικών σε -είο
και γράψαμε και άλλα δικά μας
Στην επόμενη άσκηση κυκλώσαμε το κομμάτι που είναι ίδιο στις σύνθετες λέξεις
Και βρήκαμε τα επαγγέλματα 
Συνεχίσαμε με τα υποκοριστικά. Τα υπογραμμίσαμε στο διάλογο 
και γράψαμε τη συνταγή που μας προτείνει η Αγλαΐα, η γυναίκα του Καραγκιόζη






Στο τέλος αφού διαβάσαμε τις απαντήσεις που έδωσε ο παππούς του Θοδωρή στον εγγονό του διατυπώσαμε τις ερωτήσεις.


Μετά από όλα αυτά ένα μικρούλι έφερε τις φιγούρες του θεάτρου σκιών και αυτοσχεδιάσαμε!!!