Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Οι αριθμοί μέχρι το 50
Μέχρι τώρα μετρούσαμε συνήθως τα διάφορα αντικείμενα ένα προς ένα.Ήρθε η ώρα όμως να μετρήσουμε παίρνοντας ως μέτρο την ολότητα της δεκάδας. Η απαρίθμηση ομάδων των 10 για την περιγραφή ποσοτήτων είναι το πιο σημαντικό κομμάτι με το οποίο πρέπει να ασχοληθούμε. Για το λόγο αυτό θα αφιερώσω για το συγκεκριμένο μάθημα αρκετές ώρες.
Ξεκινήσαμε με την εξής δραστηριότητα.
Ετοίμασα σακούλες με ποσότητες διαφόρων αντικειμένων όπως φύλλα, καραμέλες, καπάκια και μακαρονάκια. Σε κάθε ομάδα έδωσα μία σακούλα και ζήτησα να μετρήσουν το περιεχόμενο. Καθώς τα παιδιά προσπαθούσαν να μετρήσουν πήγαινα κοντά τους και τα μπέρδευα.




Μετά από λίγο ζήτησα να ανακοινώσει η κάθε ομάδα πόσα αντικείμενα είχε το σακουλάκι της. Μόνο μία κατάφερε να τα μετρήσει όλα, η ομάδα που είχε τα φύλλα.
Στο σημείο αυτό ζήτησα να προτείνουν έναν εύκολο τρόπο για να τα μετρήσουν. Οι απαντήσεις ήταν οι αναμενόμενες, ανά 2, ανά 5 και ανά 10. 
Μπράβο και πάλι Μπράβο μικρούλια!!!
Τα μετρήσαμε όπως πρότειναν και φτάσαμε πολύ γρήγορα στο σωστό αποτέλεσμα.
Μετά συζητήσαμε ποιος τρόπος ήταν ο πιο εύκολος- που δεν μας μπέρδευε- και ο πιο γρήγορος. Καταλήξαμε και συμφωνήσαμε όλοι ότι αν μετράμε ανά 10 είναι ο καλύτερος τρόπος.
Στη συνέχεια κάθε ομάδα σηκωνόταν, συμπλήρωνε και παρουσίαζε αυτά που ζητούσε το μεγάλο φύλλο εργασίας που είχα κολλήσει στον πίνακα.
Αφού γράφανε το αντικείμενο, συνέχιζαν βρίσκοντας την αριθμολέξη (είχα φύλλο με τις αιθμολέξεις όπου έβλεπαν πώς γράφεται η καθεμία), σχημάτιζαν τον αριθμό στα πλαίσια του 10, γράφαμε τον αριθμό σε άθροισμα, μετρούσαν πόσες Δεκάδες και πόσες μοναχούλικες Μονάδες είχαμε και τέλος γράφανε με ψηφία τον αριθμό. 
Στο τέλος μου είπανε ότι τους άρεσε πολύ αυτό το παιχνίδι  και φυσικά θα συνεχίσουμε παιχνίδια και τις επόμενες ημέρες.






Στο σπίτι θα εξασκηθούμε σε όσα μάθαμε σήμερα.

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

Τα τρία μικρά λυκάκια
Αποφάσισα αφού μάθαμε το ου να ασχοληθούμε με ένα σύγχρονο παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά "Τα τρία μικρά λυκάκια".


Σ'αυτό το υπέροχο βιβλίο ο συγγραφέας μας δίνει την εκδοχή του καλού λύκου-τα λυκάκια είναι καλά, μικρά και φοβισμένα. Ο κακός είναι ο Ρούνι-Ρούνι, το ύπουλο, κακό γουρούνι. 
Ήρθε η στιγμή όσοι  μεγαλώσαμε με την ιστορία που θέλει τον λύκο να είναι πάντα ο κακός να δούμε και την άλλη πλευρά όπου οι ρόλοι αλλάζουν.
Τα περισσότερα μικρούλια μου το ήξεραν το παραμύθι. Παρόλα αυτά το διαβάσαμε, γιατί είναι ένα από τα αγαπημένα παραμύθια και της κυρίας. 
Μετά το αναδιηγηθήκαμε βλέποντας τις εικόνες από το σχετικό βιντεάκι. 
Δουλέψαμε και φύλλα εργασίας και σε συνεργασία με την κυρία των εικαστικών θα φτιάξουμε και το λουλουδένιο σπιτάκι.

Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το παραμύθι


Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

Στο ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου
Το κείμενο αυτό είναι απόσπασμα από τη ραδιοφωνική εκπομπή του Γ΄προγράμματος της ΕΡΑ για παιδιά Εδώ Λιλιπούπολη.
Ακούμε το απόσπασμα

Η Μπόσα Νόβα του ζαχαροπλαστείου

Επανάληψη στην ενότητα

Διάβασε και δείξε




Οι εικόνες των γραμμάτων σε παζλ
Το Α Κενταύρου δημιούργησε παζλ με τις εικόνες των μαθημάτων .
Θέατρο Σκιών

Μύτη σαν σαλάμι


Μήλα και καμήλα

Γάτα και παπαγάλος

Ένα λεμόνι με φτερά

Χάσαμε τη γάτα

Ένα ζιζάνιο στη ζύμη


Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Ένα ζιζάνιο στη ζύμη

Το ζηλιάρικο ζουζούνι

Ο υπέροχος υπναράς


Τα νομίσματα μέχρι το 10
Ο κουμπαράς-Χρήματα

Αθροίσματα μέχρι το 10
Κάνω κλικ στην εικόνα, επιλέγω πρόσθεση και Level 1 και παίζω

Κάνω κλικ στην εικόνα και παίζω

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015

Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015

Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι

Στα πλαίσια του προγράμματος για την ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό που υλοποιούμε σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο ασχοληθήκαμε με το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά "Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι".
Στην αρχή  παρακολουθήσαμε το παραμύθι όλοι μαζί. 
Είναι το πρώτο ελληνικό παραμύθι που έγινε τρισδιάστατο κινούμενο σχέδιο.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το παραμύθι
Στη συνέχεια βλέποντας τις εικόνες από το βιβλίο αναδιηγηθήκαμε το παραμύθι, εντοπίσαμε τους ήρωες, τον τόπο και τον χρόνο κατά τον οποίο συμβαίνουν όλα όσα ακούσαμε και συζητήσαμε για τα όνειρα και τις επιθυμίες μας και πώς μπορούμε να τα πραγματοποιήσουμε.
Κατόπιν όλοι μαζί αλλά και ο καθένας μόνος του βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες του παραμυθιού. Στο τέλος τα παιδιά του νηπιαγωγείου μαζί με τις κυρίες τους μας ετοίμασαν μια έκπληξη "Τα δικά μας αστεράκια"





Ασκήσεις μαθηματικών
Φυτεύω λουλούδια

 Η μπλούζα του Ντροπαλού

Προσοχή στον ήλιο

Τα ζαχαρωτά

Τα φρούτα

Προσθέσεις

Πρόσθεση στην αριθμογραμμή

Κάνω την πρόσθεση και ρίχνω το κάθε γράμμα στο σωστό κουτί
Μετά κάνω κλικ στο πλήκτρο next και συνεχίζω το ίδιο

Τα πουλιά

Ταξίδι στη θάλασσα- Θθ

 Το μυρμήγκι μαζεύει προμήθειες Μμ

Ένας καλός φίλος- Ηη

Η γάτα και το γάλα-Γγ

Το κυνήγι του θησαυρού -Λλ

Το νησί - Νν

Η ρωγμή στη γέφυρα - Ρρ


Γραφή της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων κεφ.14
Για να παίξω τα παρακάτω παιχνίδια ανοίγω τον ήχο και ακολουθώ τις οδηγίες.
Τα χελωνάκια

Τα σύκα - Κάθετη πρόσθεση

Το στοίχημα - Πρόσθεση κάθετη και οριζόντια

Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5
Τα λουλούδια της μέλισσας
Για να παίξω το παιχνίδι ανοίγω τα ηχεία και ακολουθώ τις οδηγίες.