Οι αριθμοί μέχρι το 50
Μέχρι τώρα μετρούσαμε συνήθως τα διάφορα αντικείμενα ένα προς ένα.Ήρθε η ώρα όμως να μετρήσουμε παίρνοντας ως μέτρο την ολότητα της δεκάδας. Η απαρίθμηση ομάδων των 10 για την περιγραφή ποσοτήτων είναι το πιο σημαντικό κομμάτι με το οποίο πρέπει να ασχοληθούμε. Για το λόγο αυτό θα αφιερώσω για το συγκεκριμένο μάθημα αρκετές ώρες.
Ξεκινήσαμε με την εξής δραστηριότητα.
Ετοίμασα σακούλες με ποσότητες διαφόρων αντικειμένων όπως φύλλα, καραμέλες, καπάκια και μακαρονάκια. Σε κάθε ομάδα έδωσα μία σακούλα και ζήτησα να μετρήσουν το περιεχόμενο. Καθώς τα παιδιά προσπαθούσαν να μετρήσουν πήγαινα κοντά τους και τα μπέρδευα.
Μετά από λίγο ζήτησα να ανακοινώσει η κάθε ομάδα πόσα αντικείμενα είχε το σακουλάκι της. Μόνο μία κατάφερε να τα μετρήσει όλα, η ομάδα που είχε τα φύλλα.
Στο σημείο αυτό ζήτησα να προτείνουν έναν εύκολο τρόπο για να τα μετρήσουν. Οι απαντήσεις ήταν οι αναμενόμενες, ανά 2, ανά 5 και ανά 10.
Μπράβο και πάλι Μπράβο μικρούλια!!!
Τα μετρήσαμε όπως πρότειναν και φτάσαμε πολύ γρήγορα στο σωστό αποτέλεσμα.
Μετά συζητήσαμε ποιος τρόπος ήταν ο πιο εύκολος- που δεν μας μπέρδευε- και ο πιο γρήγορος. Καταλήξαμε και συμφωνήσαμε όλοι ότι αν μετράμε ανά 10 είναι ο καλύτερος τρόπος.
Στη συνέχεια κάθε ομάδα σηκωνόταν, συμπλήρωνε και παρουσίαζε αυτά που ζητούσε το μεγάλο φύλλο εργασίας που είχα κολλήσει στον πίνακα.
Αφού γράφανε το αντικείμενο, συνέχιζαν βρίσκοντας την αριθμολέξη (είχα φύλλο με τις αιθμολέξεις όπου έβλεπαν πώς γράφεται η καθεμία), σχημάτιζαν τον αριθμό στα πλαίσια του 10, γράφαμε τον αριθμό σε άθροισμα, μετρούσαν πόσες Δεκάδες και πόσες μοναχούλικες Μονάδες είχαμε και τέλος γράφανε με ψηφία τον αριθμό.
Στο τέλος μου είπανε ότι τους άρεσε πολύ αυτό το παιχνίδι και φυσικά θα συνεχίσουμε παιχνίδια και τις επόμενες ημέρες.
Στο σπίτι θα εξασκηθούμε σε όσα μάθαμε σήμερα.