Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Αγαπητό μου ημερολόγιο

Ξεκινήσαμε τη δεύτερη ενότητα του βιβλίου και στην αρχή διαβάσαμε το τίτλο της. Κάναμε υποθέσεις για τα θέματα της ενότητας, σχολιάσαμε την εικόνα και διαβάσαμε τους τίτλους των επιμέρους μαθημάτων.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το πρώτο κείμενο.Από προηγούμενη τάξη τα παιδιά ήξεραν για τη δομή του ημερολογίου. Θυμηθήκαμε λοιπόν όσα ξέραμε διαβάσαμε και απαντήσαμε:

  • τι γράφουμε στο ημερολόγιο;



  • ποιος το έχει γράψει το ημερολόγιο αυτό;
  • πότε το έγραψε;
  • τι γράφει στην αρχή;



  • με ποιες λέξεις και φράσεις  απευθύνεται στο ημερολόγιο ο Αριστείδης;
  • ποιο είναι το πρόβλημα του Αριστείδη;




  • τι προτείνουμε για να τον βοηθήσουμε να λύσει το πρόβλημά του;


Μετά συζητήσαμε και γράψαμε στο τετράδιο πόσο χρόνο ελεύθερο έχει ο καθένας μας και τι θα θέλαμε να κάναμε στον ελεύθερό μας χρόνο. Στο τέλος προτείναμε λύσεις για να έχουμε περισσότερο χρόνο.



Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Ενδιαφερόμαστε για την κοινότητα (Κεφ. 3)

Ξεκινήσαμε να διαβάζουμε τα κομμάτια του παζλ. Προβληματιστήκαμε και λέγαμε τη γνώμη μας. Στόχος της συζήτησής μας ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά  ότι τα προβλήματα ενδιαφέρουν και τα ίδια.
Στη συνέχεια ερευνήσαμε ποιοι μπορούν να βοηθήσουν να λύσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν σε μια κοινότητα.
Στο τέλος το κάθε παιδί σκέφτηκε ένα πρόβλημα που απασχολεί τη γειτονιά του και έγραψε γι'αυτό.





Πολλαπλασιασμός και διαίρεση
Σήμερα αφήσαμε το βιβλίο και ξεκινήσαμε να διαβάζουμε το δεύτερο μέρος από το παραμύθι "Η Φιφή και η Φωφώ οι φαντασμένες φάλαινες", του Ευγένιου Τριβιζά. Στο δεύτερο κομμάτι του βιβλίου αναφέρονται καταστάσεις μοιρασιάς στα δύο. Διάβαζα το παραμύθι στα παιδιά και σταματούσα στα σημεία εκείνα που οι δύο φάλαινες μοίραζαν το φαγητό τους στα δύο. Ζητούσα από τα παιδιά να απαντήσουν πόσο φαγητό θα έτρωγε η καθεμιά τους. Σε άλλα σημεία διάβαζα την εξέλιξη  της ιστορίας και ζητούσα να απαντήσουν αν μοίρασαν το φαγητό τους δίκαια οι φάλαινες και αν όχι να δώσουν τη σωστή λύση.

"Πάλι μαζί!" Επαναληπτικές εργασίες

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Η γέννηση του Ηρακλή
Ξεκίνησα την καινούρια ενότητα με την προσπάθεια να προσεγγίσουμε με τα παιδιά την έννοια ήρωας. Έτσι, έθεσα κάποιες ερωτήσεις και έγραφα τις απαντήσεις των παιδιών στον πίνακα:

  • Ποιους ήρωες θαυμάζετε από τα παραμύθια, την τηλεόραση, τα κόμικ;


  • Τι είναι αυτό που κάνει κάποιον να είναι ήρωας;

Στην ερώτηση αν γνωρίζουν κάποιον ήρωα ακούστηκαν πολλές απαντήσεις, τον Ηρακλή τον ήξεραν όλα, κάποια ξέρουν για τον Θησέα, ένα μικρό μου ανέφερε τον Λεωνίδα με τους 300. Η τελευταία απάντηση ήταν η αφορμή για να πούμε δυο λόγια ώστε να κατανοήσουν την έννοια του ήρωα σε κάθε εποχή.
Συνεχίσαμε το μάθημα με την αφήγηση της γέννησης του Ηρακλή και το σχολιασμό των εικόνων του βιβλίου.
Προβλήματα πολλαπλασιασμού
Στην ώρα των Μαθηματικών λύσαμε προβλήματα πολλαπλασιασμού. Ακολουθήσαμε τα ίδια βήματα επίλυσης  προβλημάτων που μάθαμε και πέρυσι. Ομολογώ πως τα μικρά μου τα θυμόταν πάρα πολύ καλά.




Λεξιλόγιο της πρώτης ενότητας
Ημέρα επανάληψης σήμερα για το μάθημα της Γλώσσας.
Ξεκινήσαμε με το λεξιλόγιο της ενότητας. Διαβάσαμε τις λέξεις και είδαμε την ορθογραφία τους. 
Στη συνέχεια συμπληρώσαμε τις δύο εργασίες.







Συνεχίσαμε με επαναληπτικές ασκήσεις των γραμματικών φαινομένων της ενότητας.



Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Η προπαίδεια του 9
Θυμηθήκαμε την προπαίδεια του 9. Την είπαμε ο καθένας με τον δικό του τρόπο, άλλος πιο γρήγορα, άλλος παραλείποντας τη λέξη φορές, άλλος πιο αργά. Τη γράψαμε στο τετράδιο και μετά ασχοληθήκαμε με ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών παράλληλα με τον πίνακα. 




Λούνα παρκ, παππούλη μου!

Ξεκινήσαμε να διαβάζει ο καθένας το δικό του αστείο περιστατικό που έγραψε. Ακούγαμε με προσοχή το κάθε περιστατικό και γελάσαμε αρκετά. 



Συνεχίσαμε με το καινούριο μας ανθολόγιο. Το ξεφυλλίσαμε για λίγο και η πρώτη εντύπωση ήταν ότι είναι ένα ενδιαφέρον βιβλίο. 
Διαβάσαμε το ποίημα της Θέτη Χορτιάτη "Λούνα παρκ, παππούλη μου!". 
Μιλήσαμε για τη συγγραφέα. Κάποια μικρούλια θυμόταν ότι έχουμε διαβάσει και άλλα ποιήματά της. 
Αριθμήσαμε τις στροφές και εντοπίσαμε τις ομοιοκαταληξίες. Μέσα από την ανάδειξη των μεταφορικών εικόνων μιλήσαμε για τα παιχνίδια που παίζουν μαζί ο παππούς και ο εγγονός. 


Στη συνέχεια μιλήσαμε για τους δικούς μας παππούδες αλλά και για τις γιαγιάδες μας. 
Στο τέλος γράψαμε γι' αυτούς στο τετράδιο παραγωγής γραπτού λόγου.






Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Η αγάπη του Προμηθέα για τον άνθρωπο



 Δήμητρα και Περσεφόνη


Η αράχνη


Παίζω και θυμάμαι όσα έμαθα στην πρώτη ενότητα της Ιστορίας

Η δημιουργία του κόσμου
Επαναληπτικές εργασίες

Τελειώσαμε την πρώτη ενότητα και γράψαμε το πρώτο μας επαναληπτικό στο μάθημα της ιστορίας.

Ένα αστείο περιστατικό
Με τη χρήση των εικόνων αφηγηθήκαμε την ιστορία. Στην αρχή παρατηρήσαμε τις εικόνες και είπαμε προφορικά την ιστορία. Μετά γράψαμε έναν τίτλο-λεζάντα για κάθε εικόνα.



Στη συνέχεια προτείναμε ένα τέλος. Τα μικρά μου έδωσαν διαφορετικές εκδοχές τέλους. Αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε αυτό που μας άρεσε πιο πολύ και να γράψουμε τον τίτλο.

Στη συνέχεια δίπλα σε κάθε εικόνα γράφαμε την εξέλιξη της ιστορίας έτσι όπως την είχαμε πει προφορικά. Το κάθε παιδί έγραφε και από μια πρόταση για να ολοκληρωθεί η αφήγηση.