Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Στη νέα  μας γειτονιά
Ξεκινήσαμε το μάθημα περιγράφοντας την εικόνα των τριών σπιτιών. 
Μετά διαβάσαμε τον τίτλο και διατυπώσαμε υποθέσεις που  συνδέουν τον τίτλο με την εικόνα.
Ακολούθησε η ανάγνωση και επεξεργασία του κειμένου. 
Απαντήσαμε τις ερωτήσεις:
  • ποιος μιλάει στο κείμενο;
  • ποιο είναι το θέμα του κειμένου;
  • για ποιο λόγο μετακόμισε η οικογένεια της Ελένης;
  • πού έμενε πριν η οικογένεια;
  • πώς ήταν η καινούρια γειτονιά; (άνθρωποι, φύση, σπίτια)



Συνεχίσαμε με τις εργασίες του βιβλίου οι οποίες μας φάνηκαν πολύ εύκολες.
Βρήκαμε τις λέξεις-φράσεις που μας δίνουν πληροφορίες για τους ανθρώπους, τη φύση και τα σπίτια της γειτονιάς της Ελένης.


Οργανώσαμε τις πληροφορίες που βρήκαμε στο σχετικό διάγραμμα του βιβλίου.


Θυμηθήκαμε τις οικογένειες λέξεων και συμπληρώσαμε την άσκηση 5 του βιβλίου.




Και συμπληρώσαμε τα γράμματα που έλειπαν από την άσκηση της ορθογραφίας

Κατόπιν ασχοληθήκαμε με τις δύο πρώτες εργασίες του τετραδίου εργασιών.



Ο χρόνος μας πίεσε αρκετά αλλά προλάβαμε να γράψουμε τι θα ζητούσαμε να μεταμορφώσει   το Άμπρα Κατάμπρα, το ξωτικό που θα έρθει και στη δική μας γειτονιά. 



















Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014


Ένας τόπος με χίλια πρόσωπα

Ξεκινήσαμε τη δεύτερη ενότητα του βιβλίου. Προσεγγίσαμε την ποικιλία του φυσικού τοπίου της χώρας μας, μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες των παιδιών. Όλα τα παιδιά είχαν και μια προσωπική εμπειρία από τους τόπους που έχουν επισκεφτεί.
Συνεχίσαμε την προσέγγιση μέσα από την παρατήρηση φωτογραφιών από ορεινά, πεδινά και παραθαλάσσια τοπία. Περιγράψαμε τα τοπία που βλέπαμε και γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά στοιχεία του κάθε τόπου. 
Στη συνέχεια ο καθένας με τη φαντασία του ταξίδεψε με το μαγικό χαλί στον τόπο που του αρέσει πιο πολύ, έστησε τη σκηνή του και έζησε για λίγο στον τόπο αυτό. Εδώ το κάθε παιδί έγραψε στο τετράδιο όλα όσα θα ήθελε να κάνει και όλα όσα θα μπορούσε να δει, να ακούσει, να μυρίσει και να αισθανθεί στον τόπο αυτό.

Κάνε κλικ στην εικόνα για να θυμηθείς όλα όσα είπαμε στην τάξη.


Επανάληψη στους τριψήφιους αριθμούς 
μέχρι το 1000 (2)

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Η γέννηση ενός παιδιού είναι
 δώρο στην οικογένεια

Σημαδεύω το σωστό αριθμό
Προσπάθησε να βρεις όσο πιο γρήγορα μπορείς οι Δεκάδες και οι Μονάδες ποιον αριθμό φτιάχνουν και σημάδεψε το σωστό νούμερο για να κερδίσεις πόντους.

Παιχνίδι με τους κύβους του Dienes

Οι άθλοι του Ηρακλή

Τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων (1ο μέρος)

Ηρακλής 3 Οι άθλοι

Επανάληψη στους τριψήφιους αριθμούς μέχρι το 1000
Από την αρχή της χρονιάς δε δουλέψαμε με τους τριψήφιους αριθμούς. 
Σήμερα ξεκινήσαμε να κάνουμε επανάληψη σε όλα όσα μάθαμε πέρυσι για τους τριψήφιους αριθμούς. Χρησιμοποιήσαμε με τα παιδιά άβακα και τους κύβους του Dienes.
Θεωρώ ότι το υλικό του Dienes είναι ένα πολύ καλό εποπτικό μέσο που  βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν το δεκαδικό σύστημα αρίθμησης και την αξία θέσης του ψηφίου. 
Ξεκινήσαμε να αριθμούμε από το 100 ως το 1000 ανά 100. Μας ήταν γνωστό και έτσι περάσαμε πολύ γρήγορα στον άβακα και στους κύβους.
 Από  κάθε δυάδα ζητούσα να σχηματίσουν έναν αριθμό με τον άβακα και με τους κύβους.Τις Μονάδες τις συμβολίσαμε πράσινες, τις Δεκάδες κόκκινες και τις Εκατοντάδες μπλε. 
 Ομολογώ ότι τελειώσαμε γρήγορα και ολόσωστα!!!



Αποτυπώσαμε και στο τετράδιο τους αριθμούς σε άβακες.



Επόμενη άσκηση ήταν να θυμηθούμε πόσους τριψήφιους αριθμούς σχηματίζουμε εάν έχουμε 3 ψηφία. 

Μετά συγκρίναμε αυτούς τους αριθμούς από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο.

Στη συνέχεια γράψαμε τον προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό 

Θα συνεχίσουμε αύριο την επανάληψη...

Φύλλο εργασίας

Περιγραφή προσώπου
Σήμερα κάναμε περιγραφή ενός αγαπημένου μας προσώπου. Συζητήσαμε και συμπληρώσαμε το πλάνο στο τετράδιο και στον πίνακα.




Κατασκευή σπιτιών με αναπτύγματα
Σήμερα τα μικρά μου ζήτησαν να ανεβάσω τα σπιτάκια που φτιάξαμε με αναπτύγματα. Αν και λίγο καθυστερημένα μπορείτε να τα δείτε φατσούλες μου!



Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Προβλήματα πρόσθεσης 
και αφαίρεσης

"Τα παιδικά μου παιχνίδια" (2)
Η ορθογραφία της ημέρας

Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με τη γενική πτώση.
Στην αρχή θυμηθήκαμε τις πτώσεις και δουλέψαμε ασκήσεις στον πίνακα όπου βρίσκαμε σε ποια πτώση και σε ποιον αριθμό ανήκουν τα ουσιαστικά που γράφαμε.
Στη συνέχεια κάναμε όλες τις εργασίες από το βιβλίο και το τετράδιο εργασιών που είχαν σχέση με τη γενική πτώση, τα επίθετα και το συλλαβισμό των λέξεων.

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

"Τα παιδικά μου παιχνίδια"
Ξεκινήσαμε το μάθημα παρατηρώντας το κείμενο στο σύνολό του, την εικόνα, διαβάζοντας τον τίτλο και τον συγγραφέα του κειμένου.
Στη συνέχεια διαβάσαμε και το κείμενο εντοπίσαμε άγνωστες λέξεις και δώσαμε επεξηγήσεις αυτών μέσα στις προτάσεις.
Είδαμε στο χάρτη πού βρίσκεται το Αργοστόλι και την πλατεία Μέτελα. Ακόμη θαυμάσαμε και μερικά από τα αξιοθέατα του νησιού.

Ακολούθησαν ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου:

  • πού συμβαίνουν όσα διαβάσαμε;
  • τι έκανε η παρέα;
  • γιατί τους κάλεσε η κυρία;
  • ας την περιγράψουμε
  • τι πρόσφερε στα παιδιά;
  • γιατί οι λιχουδιές ήταν ευρωπαϊκές;
  • πώς ένιωθε η κυρία;
  • γιατί ήθελε να παρατείνει την παρουσία των παιδιών;
  • πώς το κατάφερε αυτό;
  • τι περιείχε το κουτί;
  • πώς επηρέασε όλη αυτή γ ιστορία τον συγγραφέα;
  • πού βρίσκεται σήμερα η συλλογή του συγγραφέα;

Κάθε απάντηση που δινόταν την υπογραμμίζαμε στο βιβλίο.


Συνεχίσαμε με τις εργασίες:"Ξεκλειδώνω το κείμενο".




Οι εργασίες του "Παρατηρώ και μαθαίνω" ήταν εύκολες.


Στο σημείο αυτό αφήσαμε το βιβλίο και θυμηθήκαμε τα επίθετα που τόση ώρα δουλεύαμε. 






Είπαμε όλα όσα θυμόμασταν από πέρυσι και γράψαμε επίθετα στις εικόνες που είχαμε σε ένα φυλλάδιο.




Παρουσίαση





Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Αφαιρέσεις διψήφιων και τριψήφιων αριθμών Κεφ.10
Ξεκινήσαμε το μάθημα με το μαγαζάκι της τάξης μας. Βάλαμε πάνω σε ένα θρανίο προϊόντα που είχαμε για να φάμε στο διάλειμμα.

Μετά γράψαμε την τιμή που θα πουλούσαμε  το κάθε προϊόν.


Στη συνέχεια ένα παιδί ήταν ο ταμίας και τα υπόλοιπα οι πελάτες. Χρησιμοποιήσαμε εικονικά χρήματα, από νομίσματα των λεπτών και των ευρώ του βιβλίου μας.



Παράλληλα γράφαμε στον πίνακα πόσο κοστίζουν τα προϊόντα και πόσα χρήματα μας περίσσευαν.

Τελευταίο βήμα για σήμερα η εισαγωγική δραστηριότητα του βιβλίου και λίγη εξάσκηση πάνω σε αυτήν.

28η Οκτωβρίου 1940

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Στερεά σώματα-Αναπτύγματα
Σήμερα στα Μαθηματικά ασχοληθήκαμε με τα αναπτύγματα. Μάθαμε για τις έδρες, τις ακμές και τις κορυφές των στερεών σωμάτων.



Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Ο Θεός φροντίζει όλα τα πλάσματά του (Κεφ.7)



Μέτρηση μηκών με εκατοστά και χιλιοστά (Κεφ.8)

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών. 


http://www.slideshare.net/stamatiademogianni/ss-40555418
Η σημαία (Ύμνος της σημαίας)
Σήμερα ξεκινήσαμε την επετειακή ενότητα για την 28η Οκτωβρίου. 
Στην αρχή είπαμε τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη σημαία.
 Κατόπιν απαντήσαμε στις ερωτήσεις:

  • τι είναι η σημαία;
  • έχουν όλα τα κράτη και γιατί;
  • ποια είναι τα χρώματά της και τι συμβολίζουν;
  • πόσες λωρίδες περιέχει και τι συμβολίζουν;
  • σε ποια κτίρια ανεμίζει;
  • σε ποιες εκδηλώσεις συμμετέχουμε κρατώντας τη σημαία μας;
  • πώς νιώθουμε όταν την αντικρίζουμε;


Στη συνέχεια διαβάσαμε το ποίημα και απαντήσαμε στις ερωτήσεις του βιβλίου.