Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Φτιάξε μου έναν σιδερένιο άνθρωπο
Στην αρχή διαβάσαμε τον τίτλο της ενότητας και κάναμε διάφορες υποθέσεις για τα θέματα που θα μας απασχολήσουν. 
Μετά περιγράψαμε την εικόνα  και διαβάσαμε το κείμενο που τη συνοδεύει. Έτσι βεβαιωθήκαμε για τα θέματα της ενότητας.
Στη συνέχεια με ιδεοθύελλα γράψαμε τις μηχανές-μηχανήματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά.


Κατόπιν διαβάσαμε του δύο μύθους (ο ένας μας ήταν ήδη γνωστός από το μάθημα της Ιστορίας) και ξεκλειδώσαμε τα κείμενα απαντώντας στις ερωτήσεις του βιβλίου μας.


Δεκαδικά κλάσματα
Ξεκινήσαμε το μάθημα ανακαλώντας πρότερες γνώσεις πρώτα για τα κλάσματα και μετά για τις μετρήσεις. Στην αρχή μετρήσαμε κάποια αντικείμενα της τάξης μας όπως σβήστρες και μολύβια και καταγράψαμε τα μήκη στον πίνακα.
Μετά θυμηθήκαμε τις κλασματικές μονάδες και εκφράσαμε τα μήκη που καταγράψαμε με τη μορφή κλασμάτων.
Κατόπιν περάσαμε στην τρίτη φάση όπου πραγματοποιήσαμε μετατροπές μηκών.



Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Όταν ο άνθρωπος έγινε κυνηγός
Ερωτήσεις που θα με βοηθήσουν να μάθω το μάθημα καλύτερα:
  • Τι έγινε όταν άρχισε να πέφτει η θερμοκρασία της γης και πώς κατάφεραν να ζήσουν οι άνθρωποι τότε;
  • Πώς ανακάλυψαν οι άνθρωποι τη φωτιά και πώς έμαθαν να μιλούν;
  • Πώς οι άνθρωποι έγιναν κυνηγοί;
  • Ποια εποχή λέγεται Παλαιολιθική και τι έχουν βρει στην Ελλάδα οι αρχαιολόγοι για την εποχή αυτή;


Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Η εποχή του λίθου
Όταν ο άνθρωπος ήταν τροφοσυλλέκτης
Προτού ξεκινήσουμε να ασχολούμαστε με το δεύτερο μέρος του βιβλίου που αναφέρεται στην Προϊστορία συζητήσαμε ώστε να διακρίνουμε το μύθο από το γεγονός. Μας δόθηκε έτσι η αφορμή  να μιλήσουμε με απλά λόγια για την επιστήμη της Ιστορίας και για το λόγο για τον οποίο την μελετάμε.
Κατόπιν μιλήσαμε για την Προϊστορία και τη διαφορά της από την Ιστορία.Για να την κατανοήσουν καλύτερα τα μικρούλια επεξεργαστήκαμε το 6ο παράθεμα του πρώτου μαθήματος.
Μετά από όλα αυτά ήμαστε έτοιμοι να ασχοληθούμε με το πρώτο μάθημα.

 Τα φυτά και το περιβάλλον τους







Πολλαπλασιασμός και διαίρεση 
με το 10, το 100 και το 1.000
Με τη βοήθεια της μάγισσας κατανοήσαμε γρήγορα τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση με το 10, το 100 και το 1.000.
Στην αρχή εξήγησα το ρόλο της μάγισσας και των δύο ραβδιών της.
Μετά μετρήσαμε μία σβήστρα της τάξης μας και η μάγισσα την ακούμπησε στην αρχή μία φορά και μετά άλλη μία. Βρήκαμε πόσο μεγάλωσε η σβήστρα μας.
Το ίδιο κάναμε και με έναν χάρακα της τάξης μας.
Σε δεύτερη φάση θυμηθήκαμε τον Κύκλωπα Πολύφημο και υποθέσαμε πόσα κιλά να ζύγιζε. Η μάγισσα τον ακούμπησε με το κόκκινο ραβδί της στην αρχή μία φορά και μετά άλλη μία και εκείνος από Κύκλωπας έγινε "μωρό" που είπαν και τα μικρούλια μου.
Μετά ασχοληθήκαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών.







Από το ημερολόγιο του Ελτόν
Ξεκινήσαμε με τον τίτλο του μαθήματος και   κάναμε υποθέσεις για το καινούριο πρόσωπο που περιέχεται σ'αυτόν (διαφάνεια 2η)
Μετά ασχοληθήκαμε με τη λέξη "ημερολόγιο". Βρήκαμε τα δύο συνθετικά της , μιλήσαμε για την έννοια του ημερολογίου και εκφράσαμε τις απόψεις μας για όσα μπορεί να περιέχει ένα ημερολόγιο (διαφάνειες 2η-3η)
Κατόπιν γνωρίσαμε τα είδη ημερολογίου - κάποια μάλιστα τα είχαμε και στο σχολείο μας (διαφάνειες 4η -5η)
Μετά την ανάγνωση του ημερολογίου του Ελτόν ξεκλειδώσαμε το κείμενο(διαφάνεια 6η)
Προτού περάσουμε στη γραμματική του μαθήματος δημιούργησε ο καθένας το δικό του οικογενειακό δέντρο.












Συνεχίσαμε με τη γραμματική του μαθήματος.
Ύστερα συζητήσαμε και γράψαμε τις ευχές που δίνουμε για κάθε περίσταση.
Τέλος στο τετράδιο ετοιμάσαμε τις δικές μας ευχές.


Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Μετά από κάποιες μέρες άδειας λόγω οικογενειακών προβλημάτων ήρθε η στιγμή να μπούμε πάλι στο ρυθμό μας. 
Σας ευχαριστώ μικρούλια μου για τις γλυκές αγκαλίτσες που μου κάνατε σήμερα το πρωί!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Το χαρούμενο λιβάδι
Η επεξεργασία του παραμυθιού είχε γίνει και έτσι ασχοληθήκαμε με τις εργασίες του βιβλίου.
Ξεκινήσαμε με την 3η άσκηση η οποία ήταν γνωστή και μας άρεσε.
Συνεχίσαμε με την 4η άσκηση όπου συμπληρώσαμε τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησε η κάθε μαργαρίτα για να υποστηρίξει τη γνώμη της. Και εδώ τα πήγαμε πολύ καλά γιατί μιλήσαμε για όλα αυτά κατά την επεξεργασία του παραμυθιού.


Κατόπιν μάθαμε τη σημασία του "κατά" και το χρησιμοποιήσαμε ως πρώτο συνθετικό λέξεων


Μετά αντιστοιχίσαμε τις συνώνυμες λέξεις της 6ης άσκησης. 
Και αφού τελειώσαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου ήρθε η ώρα να προβληματιστούμε κι εμείς ώστε να παράγουμε επιχειρήματα.

Στο τέλος  ζωγραφίσαμε το δικό μας λιβάδι και γράψαμε όλα όσα συζητήσαμε.





Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

"Το χαρούμενο λιβάδι"
Είμαστε όλοι ίδιοι; Εμείς είμαστε οι καλύτεροι; Πώς 

αντιδρά μία παρέα από κίτρινες μαργαρίτες, όταν μια 

κόκκινη παπαρούνα τολμά να ξεφυτρώσει στον αγρό

 τους; Πώς αντιδρούμε εμείς, όταν κάποιος 

διαφορετικός από εμάς τολμά να συνυπάρξει δίπλα 

μας; Μια μικρή διαπολιτισμική ιστορία που ίσως. . . 

μας κάνει να δούμε τα πράγματα γύρω μας με άλλη 

ματιά.

 (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ 

ΒΙΒΛΙΟΥ)


Αφήσαμε το βιβλίο και ξεκινήσαμε με τον προβληματισμό τι 

μπορεί να είναι άραγε το χαρούμενο λιβάδι.

Διαβάσαμε το παραμύθι από το βιβλίο που ήρθε στην τάξη 

μας.


Μπήκαμε μέσα στο βιβλίο με τη βοήθεια της 

συγγραφέα και της εικονογράφου.


Μετά συμπληρώσαμε τα στοιχεία της ιστορίας.



Συνεχίσαμε φτιάχνοντας το βιογραφικό των 

ηρώων, χαρακτηρίσαμε συμπεριφορές και 

γράψαμε τα συναισθήματα που ένιωθαν κατά 

τη διάρκεια της εξέλιξης της ιστορίας.




Όλα όσα γράφαμε στον πίνακα γινόταν 

παράλληλα και στα λουλούδια που είχε ο 

καθένας.



Συζητήσαμε και απαντήσαμε:

Γιατί οι μαργαρίτες συμπεριφέρθηκαν με 

αυτόν τον τρόπο στην παπαρούνα;

Οι μαργαρίτες ήταν ίδιες μεταξύ τους που δεν 

της άρεσε το γεγονός ότι  η παπαρούνα ήταν 

διαφορετική από αυτές;

Καταλήξαμε ότι και εμείς είμαστε ίδιοι μεταξύ 

μας αλλά ταυτόχρονα και τόσο διαφορετικοί 

και όλοι μπορούμε να ζήσουμε στο ίδιο λιβάδι.


Ο χρόνος δε μας έφτασε και έτσι θα 

συνεχίσουμε αύριο.