Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Στο σπήλαιο των Πετραλώνων 
και στο 
Ανθρωπολογικό μουσείο
Με αφορμή την αυριανή εκπαιδευτική επίσκεψη στο σπήλαιο των Πετραλώνων και στο Ανθρωπολογικό Μουσείο ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες που θα μας προετοιμάσουν να προσεγγίσουμε τη νέα γνώση με ευχαρίστηση δημιουργώντας παράλληλα και όμορφα συναισθήματα.
1η δραστηριότητα
Ξεκινήσαμε ακούγοντας το τραγούδι "Μες το μουσείο" (CD Εδώ Λιλιπούπολη, Ν.Κυπουργός-Μ. Κριεζή).
Μετά περιγράψαμε το στιγμιότυπο με προφορικό και γραπτό τρόπο.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να ακούσω το τραγούδι.


2η δραστηριότητα
Στην αρχή  καθένας  έγραψε τον δικό του ορισμό της λέξης μουσείο και μετά βρήκαμε στο λεξικό τον ορισμό και μάθαμε περισσότερα.

















3η δραστηριότητα
Δημιουργήσαμε την οικογένεια της λέξης "μουσείο"
4η δραστηριότητα
Μιλήσαμε για τα είδη μουσείων και είδαμε εικόνες διαφόρων από αυτά στη χώρα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.
Μια μικρούλα έφερε και σχετικά βιβλία.




5η δραστηριότητα
Από τον ορισμό που βρήκαμε στο λεξικό μιλήσαμε για τις λειτουργίες του μουσείου. Για να κατανοήσουμε καλύτερα τις λειτουργίες έδειξα σχετικές εικόνες. Τα μικρούλια δίπλα από κάθε εικόνα στο φύλο εργασίας έγραφαν τις ενέργειες της κάθε λειτουργίας.
6η δραστηριότητα
Γνωρίσαμε τα επαγγέλματα των ανθρώπων που εργάζονται σε ένα μουσείο μέσα από τις εικόνες τη ς παρουσίασης.
7η δραστηριότητα
Στην αρχή παρακολουθήσαμε το βιντεάκι με τίτλο:"Ο μικρός Νικόλας στο μουσείο". Το θέμα είναι μια περιπέτεια του μικρού Νικόλα και των φίλων του στο μουσείο. Αφού το παρακολουθήσαμε αναλύσαμε την ιστορία και παίρνοντας αφορμή από αυτή αλλά και από τις εικόνες που βρήκα για τα δικαιώματα ενός επισκέπτη του μουσείου από τις εκδόσεις Σαΐτα και από το μουσείο του Λούβρου φτιάξαμε έναν κώδικα σωστής συμπεριφοράς για το μουσείο.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βιντεάκι.




8η δραστηριότητα
Ενημερωθήκαμε για την διαδρομή που θα κάνουμε μέχρι το σπήλαιο των Πετραλώνων, για τον χώρο του σπηλαίου και του μουσείου.
Κάνω κλικ στην εικόνα 









Δραστηριότητες που θα κάνουμε μέσα στο μουσείο

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Μέτρηση του χρόνου Κεφ. 49
Ξεκινήσαμε με την εισαγωγική δραστηριότητα "Η Εγνατία οδός". Τα μικρούλια την γνώριζαν και τους εξήγησα πως όταν γράφτηκαν τα βιβλία η Εγνατία οδός δεν είχε δοθεί στην κυκλοφορία. Τα παιδιά ανέφεραν διαδρομές που έκαναν στην εγνατία οδό και τις εντοπίσαμε στο χάρτη του βιβλίου. Διαβάσαμε τις αποστάσεις μεταξύ των πόλεων και τον απαιτούμενο χρόνο διαφόρων διαδρομών πριν και μετά την κατασκευή του δρόμου.
Αφού μελετήσαμε το χάρτη κάναμε συγκρίσεις στους χρόνους της διαδρομής.


Ύστερα μέσα από την δεύτερη δραστηριότητα ασχοληθήκαμε με τις έννοιες π.μ. και μ.μ.. Στην αρχή ένα μικρούλι διάβασε το πρόγραμμα της τηλεόρασης και μας εξηγούσε την ώρα της κάθε εκπομπής χωρία να κάνει ούτε ένα λάθος. Μπράβο αστεράκι μου!!!
Μετά παρατηρήσαμε την εκπομπή που παρακολουθεί ο Αντόνιο και αναζητήσαμε την ώρα που προβάλλεται ανατρέχοντας στο πρόγραμμα και σχεδιάσαμε τους δείκτες στα ρολόγια.
Κατόπιν ασκηθήκαμε στο να εντοπίζουμε χρονικά διαστήματα σε παραδείγματα της καθημερινής μας ζωής όπως είναι μια πρόσκληση, ένα εισιτήριο ή κάποιος λογαριασμός. 
Οι ασκήσεις του τετραδίου εργασιών δεν μας δυσκόλεψαν.
Στην πρώτη άσκηση ασκηθήκαμε στην αντιστοίχιση της ώρας σε συμβατικά και ηλεκτρονικά ρολόγια.
Στη δεύτερη άσκηση διαβάσαμε το μηνιαίο ημερολόγιο και βρήκαμε τις πληροφορίες που ζητούσε.
Το πρόβλημα της τρίτης άσκησης το λύσαμε μετρώντας πάνω στο συμβατικό ρολόι.
Αφήσαμε την τέταρτη και προχωρήσαμε στην επόμενη όπου συνδέσαμε τα κλάσματα με την ώρα. Τα σκίτσα μας βοήθησαν να καταλάβουμε πόσο μέρος του ρολογιού έχει καλυφθεί και γράψαμε το κλάσμα.
Στην τελευταία άσκηση αναζητήσαμε πληροφορίες από το ημερολόγιο που έχει ο διευθυντής στο γραφείο του. 



Καλή όρεξη!
Ξεκινήσαμε  με την ανάγνωση των κειμένων. Διαπιστώσαμε ότι τα κείμενα μας δίνουν πληροφορίες για τις διατροφικές μας συνήθειες.
Συζητήσαμε τις πληροφορίες που παίρνουμε από κάθε κείμενο και επιλέξαμε ποιες από τις προτάσεις της πρώτης δραστηριότητας είναι σωστές και ποιες είναι λάθος.
Συνεχίσαμε διατυπώνοντας αυτά που πιστεύουμε ότι πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε κάποιο προϊόν διατροφής.
Μετά διαβάσαμε τις ετικέτες τριών συσκευασμένων χυμών και στην αρχή εντοπίσαμε τις πληροφορίες που μας δίνουν. Μετά αποφασίσαμε ποιον από τους τρεις θα αγοράζαμε.
Εμείς προσθέσαμε και τον φυσικό χυμό που θα ετοιμάσει η μαμά για να πιούμε και πιστεύουμε ότι είναι ο καλύτερος.




Ύστερα παίξαμε με τις λέξεις και βρήκαμε τις αντίθετες αυτών που μας ζητούσε η πέμπτη δραστηριότητα.
 Στο τέλος σχεδίασε ο καθένας μαι πυραμίδα και έγραψε ή ζωγράφισε τις διατροφικές συνήθειες μιας εβδομάδας.
Τις φωτογραφίες θα τις ανεβάσω αύριο.