Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

"Με τους αληθινούς φίλους πλουτίζουμε τη ζωή"
Με αφορμή το συγκεκριμένο μάθημα των Θρησκευτικών αποφάσισα να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με τη "φιλία". 
Στην αρχή γνωρίσαμε μέσα από τις διαφάνειες της παρουσίασης φιλίες όχι μόνο προσώπων της εκκλησίας μας αλλά και ιστορικών προσώπων. Κάποιες από αυτές τις γνωρίζαμε και είχαμε να πούμε αρκετά, κάποιες τις γνωρίσαμε σήμερα.



Μετά ασχοληθήκαμε με το τραγούδι "Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια", σε στίχους του Μιχάλη Γκανά και μουσική  του Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Ακούσαμε το τραγούδι, συζητήσαμε και γράψαμε όσα αυτό μας λέει.
Κάνω κλικ για να ακούσω το τραγούδι.

Μετά σχηματίσαμε την οικογένεια της λέξης φιλία.

Συνεχίσαμε με φράσεις και παροιμίες σχετικές  για τη  φιλία. Κάθε φράση-παροιμία την συζητούσαμε και αναφέραμε παραδείγματα ώστε να γίνει κατανοητή.
Φύλλο εργασίας

Επαναληπτικό μάθημα Κεφ.52
Ξεκινήσαμε με τις διαιρέσεις της πρώτης άσκησης.
Στη δεύτερη άσκηση παρατηρήσαμε τις ημερομηνίες και μετά τις βάλαμε σε σειρά συμπληρώνοντας και τι γιορτάζουμε στις ημερομηνίες αυτές.
Στην τρίτη άσκηση υπολογίσαμε το αποτέλεσμα των διαιρέσεων και των πολλαπλασιασμών.

Στην τέταρτη αφού παρατηρήσαμε τα μοτίβα μετά τα συμπληρώσαμε.

Στην πέμπτη άσκηση κάποια μικρούλια υπολόγισαν τα γινόμενα αναλύοντας τον αριθμό σε άθροισμα δεκάδων και μονάδων και στη συνέχεια πολλαπλασίασαν ξεχωριστά κάθε μέρος των προσθετέων και κάποια άλλα υπολόγισαν όλα αυτά με το νου τους και έγραψαν μόνο το αποτέλεσμα.
Στην τελευταία άσκηση μετρήσαμε τα τετραγωνάκια και συγκρίναμε τις δύο επιφάνειες.
Μετά προχωρήσαμε στις εργασίες του τετραδίου εργασιών.
Στην πρώτη εργασία στην αρχή διαβάσαμε την ώρα και μετά συμπληρώσαμε τον μικρό και τον μεγάλο δείχτη στα ρολόγια.
Στη δεύτερη εργασία πολλαπλασιάσαμε κάθετα και οριζόντια.

Στην τρίτη παρατηρήσαμε και συμπληρώσαμε τα αριθμητικά και τα γεωμετρικά μοτίβα.
Και στην τέταρτη μοιράσαμε δίκαια!




Προβλήματα Κεφ.51
Ξεκινήσαμε με τι πρώτο σύνθετο πρόβλημα. Το πρόβλημα μας δίνει κάποιες πληροφορίες που δεν μας είναι απαραίτητες.


Στο επόμενο πρόβλημα γρήγορα βρήκαμε πόσα κουλουράκια θα πάρει ο Φώτης με την παρέα του.
Στο τρίτο πρόβλημα σταθήκαμε λίγο περισσότερο. Αφού διαβάσαμε το λογαριασμό του νερού, συζητήσαμε για τις πληροφορίες που μας δίνει και μετά απαντήσαμε στην ερώτηση.
Από το τετράδιο εργασιών ασχοληθήκαμε μόνο με τα δύο πρώτα προβλήματα. 
Το πρώτο πρόβλημα το λύσαμε εύκολα και το ζωγραφίσαμε ταυτόχρονα.
Στο δεύτερο πρόβλημα μια μικρούλα βρήκε αμέσως τη λύση, αλλά για να γίνει κατανοητό από όλους φτιάξαμε τους συνδυασμούς.

Μέτρηση της επιφάνειας Κεφ.50
Στην αρχή παρατηρήσαμε τα μωσαϊκά και θυμηθήκαμε όσα μάθαμε σε προηγούμενο μάθημα. Μετά μετρήσαμε πόσα τετραγωνάκια από κάθε χρώμα έχει το μωσαϊκό που μας δίνει το βιβλίο.
Συνεχίσαμε με τη δεύτερη δραστηριότητα όπου απαντήσαμε γρήγορα υπολογίζοντας το διπλάσιο.
Στην τρίτη δραστηριότητα για να μην δυσκολευτούμε μετρήσαμε πρώτα τα τετραγωνάκια που είναι ολόκληρα και μετά βρήκαμε τα συμπληρώματα.

Στην τέταρτη δραστηριότητα προέκυψε διαφωνία, γιατί και δόθηκαν διαφορετικές απαντήσεις αλλά σωστά τεκμηριωμένες. Αυτό στάθηκε η αφορμή για να μιλήσουμε για την αναγκαιότητα της χρήσης σταθερών μονάδων μέτρησης.
Συνεχίσαμε με τις εργασίες του τετραδίου εργασιών.
Στη δεύτερη εργασία βρήκαμε πόσα πλακάκια έχει το πάτωμα χωρίς να σηκώσουμε το χαλί.
Η τρίτη δραστηριότητα ήταν πανεύκολη για τα μικρούλια μου!

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

"Ο Καραγκιόζης φούρναρης"
Ξεκινήσαμε το μάθημα βλέποντας το πρώτο κομμάτι της παράστασης από το παρακάτω βιντεάκι.

Επειδή ο Καραγκιόζης είναι γνωστός στα παιδιά θυμηθήκαμε για τη ζωή του και μιλήσαμε για την οικογένειά του, τους φίλους του και τις περιπέτειές του.
Μετά συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του φυλλαδίου που ετοίμασα για το συγκεκριμένο μάθημα.



















Κατόπιν συνεχίσαμε με τη γραμματική του μαθήματος. Στην αρχή ασχοληθήκαμε με τα επιφωνήματα.Συμπληρώσαμε τα επιφωνήματα στο διάλογο του Καραγκιόζη και της Αγλαΐας.
Μετά μάθαμε την ορθογραφία των ουδετέρων ουσιαστικών σε -είο
και γράψαμε και άλλα δικά μας
Στην επόμενη άσκηση κυκλώσαμε το κομμάτι που είναι ίδιο στις σύνθετες λέξεις
Και βρήκαμε τα επαγγέλματα 
Συνεχίσαμε με τα υποκοριστικά. Τα υπογραμμίσαμε στο διάλογο 
και γράψαμε τη συνταγή που μας προτείνει η Αγλαΐα, η γυναίκα του Καραγκιόζη






Στο τέλος αφού διαβάσαμε τις απαντήσεις που έδωσε ο παππούς του Θοδωρή στον εγγονό του διατυπώσαμε τις ερωτήσεις.


Μετά από όλα αυτά ένα μικρούλι έφερε τις φιγούρες του θεάτρου σκιών και αυτοσχεδιάσαμε!!!