Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Παίζω και μαθαίνω








Κάρτες μνήμης με τους αριθμούς 1-5
Πηγή stintaxi.com
Ο κύριος με το καπέλο
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βιντεάκι: 
"Οι 3 κοκαλιάρες καραμέλες"


Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βιντεάκι με το μελοποιημένο ποίημα του μαθήματος


Γραμματάκια Α' - Η παρέα (Κ, κ)
View more presentations or Upload your own.

πηγή http://www.stintaxi.com/

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

"Ο παπαγάλος" 
Επειδή το ενδιαφέρον μας για τον παπαγάλο είναι μεγάλο μάθαμε πού ζει, τι τρώει και τις συνήθειές του. Μετά διάβασα το ποίημα "Ο παπαγάλος" του Ζαχαρία Παπαντωνίου από το Ανθολόγιο και αφού συζητήσαμε την περιπέτεια του παπαγάλου, τον ζωγραφίσαμε. Στο τέλος ακούσαμε το ποίημα μελοποιημένο από τον Μιλτιάδη Πασχαλίδη.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να ακούσω το τραγούδι



Ένα χελιδόνι




                    
Η παρέα 

Κάνω κλικ στις εικόνες και παίζω με τα γράμματα

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

Πεπόνι, πεπόνι!
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βιντεάκι "Η Πολυλογού Παντόφλα"
Κάνω κλικ στην εικόνα για ακούσω το μελοποιημένο ποιηματάκι του μαθήματος

Τιτίνα, η κότα
Το τρομερό ταμπούρλο
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βιντεάκι

Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω και να ακούσω το μελοποιημένο τραγουδάκι του μαθήματος

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

Αντίο θάλασσα
Ξεκινήσαμε την καινούρια ενότητα με το πρώτο μάθημα "Αντίο θάλασσα".
Επεξεργαστήκαμε την κεντρική εικόνα απαντώντας στις ερωτήσεις:
  • ποια πρόσωπα βλέπουμε;
  • ποια ζώα βλέπουμε;
  • ποια από τα ονόματα των ζώων ξεκινούμε με α;
  • πού βρίσκονται τα πρόσωπα της εικόνας;
  • ποια εποχή έχουμε;
  • τι νομίζετε ότι λένε μεταξύ τους;
  • ποιο πρόσωπο μιλάει πρώτο και από που το καταλαβαίνουμε;

Συνεχίσαμε διαβάζοντας το κείμενο. Διάβασα τις προτάσεις δείχνοντας πάντα την κάθε λέξη.
Μετά διαβάσαμε όλοι μαζί και επιμείναμε στο σκιασμένο μέρος του κειμένου.
Εντοπίσαμε όλα τα Αα του κειμένου και τα χρωματίσαμε

Είπαμε λέξεις που αρχίζουν από α και φτιάξαμε τον άξονα του γράμματος (θα ανατρέχουμε σ'αυτόν όταν θα θέλουμε να γράψουμε κάποια λέξη).

Κατόπιν συνεχίσαμε με τη δραστηριότητα του βιβλίου όπου συμπληρώσαμε το α και διαβάσαμε.
 Στο τέλος διαβάσαμε το ποίημα και το ακούσαμε μελοποιημένο.


Την επόμενη ημέρα κάναμε ανάγνωση και προχωρήσαμε στις δραστηριότητες του τετραδίου εργασιών. 
Επεξεργαστήκαμε τις εικόνες και εντοπίσαμε το γράμμα που μάθαμε.
Μετά ασχοληθήκαμε με τη γραφή του γράμματος προσπαθώντας να ακολουθήσουμε τη σωστή φορά.

Ύστερα μάθαμε τη λέξη μαμά ολικά και αναλυτικοσυνθετικά και τελειώσαμε εντοπίζοντας με ευκολία το γράμμα α και  συμπληρώνοντάς το  στις λέξεις του καταλόγου.

Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι "Η αχτένιστη αγελάδα" της εκπαιδευτικής τηλεόρασης

Η Αχτένιστη Αγελάδα

Στο τέλος φτιάξαμε το βιβλίο του γράμματος α. Κάθε παιδί ζωγράφισε μια λέξη από τον άξονα το σπιτάκι του γράμμα τος που φτιάξαμε χθες και μετά την έγραψε. Όλες οι ζωγραφιές έγιναν ένα υπέροχο βιβλίο.




Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Απλά παιχνίδια για το καλοκαίρι
Για λίγες ημέρες βρέθηκα στο χωριό μου, στο πατρικό μου σπίτι και μέσα σε ένα κουτί βρήκα ένα παλιό περιοδικό. Το ξεφύλισσα αρκετή ώρα και εκεί ανακάλυψα ένα άρθρο της Γκέλης Μανούσου με τίτλο: "Απλά παιχνίδια για το καλοκαίρι" και θέλησα να το μοιραστώ μαζί σας.
Τα περισσότερα  παιδιά τις ημέρες αυτές βρίσκεστε ή σε κάποια παραλία ή σε κάποιο ορεινό μέρος. Με τη φαντασία σας δημιουργείτε παιχνίδια  μεταμορφώνοντας  απλά καθημερινά αντικείμενα. Αν στη μεταμόρφωση αυτή βοηθήσουν και οι μεγάλοι τότε θα  προκύψει μια υπέροχη επικοινωνία  γεμάτη χαρά, εμπειρίες και αναμνήσεις.
Ας δούμε λοιπόν κάποια παιχνίδια.

Ασκήσεις παρατηρητικότητας στη φύση
Υλικά: 2 μαντίλια ή ένα κουτί με καπάκι
Ηλικίες: 4 και πάνω
Αριθμός παιδιών: 3-100
Ένα παιδί μαζεύει κρυφά 10 φυσικά αντικείμενα π.χ. αστερίες, κοχύλια, κουκουνάρια, πέτρες. κ.α.
Τα βάζει πάνω σε ένα χαρτόνι και τα σκεπάζει με το μαντίλι.Αφού τα υπόλοιπα παιδιά μαζεύονται γύρω γύρω. Αυτός που μάζεψε τα αντικείμενα ανακοινώνει ότι κάτω από αυτό το μαντίλι υπάρχουν 10 φυσικά αντικείμενα από τη γύρω περιοχή. Θα σηκώσει το μαντίλι για 25 δευτερόλεπτα για να τα δουν καλά. Στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να θυμηθούν ό,τι είδαν. Αφού κοιτάξουν προσεχτικά σκορπίζουν στη γύρω περιοχή και προσπαθούν να μαζέψουν όμοια αντικείμενα κρατώντας τα κρυφά. Μετά από λίγο μαζεύονται πάλι όλοι και τους φανερώνονται τα κρυμμένα αντικείμενα με θεατρικό τρόπο. Καθώς παρουσιάζονται τα αντικείμενα, τα παιδιά συγκρίνουν αν βρήκαν κάτι όμοιο μ'αυτό που ήταν κρυμμένο. Αυτός που βρήκε τα περισσότερα θα είναι ο επόμενος που θα βρει και θα κρύψει τα αντικείμενα και θα τα παρουσιάσει. 

Ποιο ζώο είμαι;
Υλικά: ζωγραφιές ή φωτογραφίες ζώων, παραμάνες
Ηλικίες: από 6 χρονών και πάνω
Αριθμός παιδιών: πάνω από 2
Ένα παιδί πηγαίνει κάπου μακριά να μην ακούνε τι λένε οι υπόλοιποι. Η ομάδα των παιδιών συμφωνεί σε ένα ζώο και το ζωγραφίζουν ή έχουν έτοιμη  μια φωτογραφία του ή ακόμη το γράφουν σε ένα χαρτί. Έρχεται το παιδί που είχε απομακρυνθεί και του κολλάμε την εικόνα στην πλάτη. Το παιδί κάνει ερωτήσεις προσπαθώντας να ανακαλύψει ποιο ζώο είναι. Οι υπόλοιποι απαντούν με ένα ναι ή όχι.

Θαλασσινές κατασκευές
Τα παιδιά μαζεύουν διάφορα υλικά άμμο, βοτσαλάκια, φύκια, μικρά κοχύλια, κ.α. και διακοσμούν με αυτά έναν καθρέφτη, το ημερολόγιό τους ή ένα κουτί.
Εδώ θέλω να προσθέσω ότι μπορούμε να κάνουμε μια παρόμοια κατασκευή και με υλικά που θα μαζέψουμε αν βρεθούμε σε ένα βουνό (φύλλα, κλαδάκια, κουκουνάρια, κ.α.)

Ακούστε τα δέντρα
Υλικά: ένα στηθοσκόπιο
Ηλικίες παιδιών: 4 και πάνω
Αριθμός παιδιών: 1-100
Με το παιχνίδι αυτό θα ακούσουμε τους παλμούς των δέντρων. Θα ακούσουμε δηλαδή τους χυμούς που στέλνουν τα δέντρα προς τα κλαδιά τους. Διαλέγουμε λοιπόν ένα δέντρο με λεπτή φλούδα και λεπτό κορμό. Πιέζουμε το στηθοσκόπιο  πάνω στο δέντρο και το κρατάμε όσο πιο σταθερά για να μην ακούμε άλλους θορύβους. Δοκιμάζουμε σε διάφορα σημεία του κορμού μέχρι να βρούμε το πιο κατάλληλο για να ακούσουμε.
Καλό παιχνίδι!!!

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Έκθεση βιβλίου στο σχολείο μας από 3-5 Ιουνίου
Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας προσπαθώντας να μυήσει γονείς και μαθητές στον μαγικό κόσμο του βιβλίου πραγματοποιεί από σήμερα έκθεση βιβλίου.








Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Του κόσμου τα παιδιά
Το μάθημα αυτό συνδέεται με την αντίστοιχη ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος για τα δικαιώματα των παιδιών.
Στη αρχή διαβάσαμε τα κειμενάκια και για το καθένα σχολιάζαμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά από τα διάφορα μέρη του κόσμου. Παράλληλα βλέπαμε στον χάρτη τη χώρα καταγωγής του κάθε παιδιού και φωτογραφίες από αυτήν.

Η Σαλέμου μας ταξίδεψε στην Αιθιοπία. Κάνω κλικ στην εικόνα του χάρτη.
Με τον Σακίντο ταξιδέψαμε στη Σρι Λάνκα.
Και μάθαμε για το παλιρροϊκό κύμα που κατέστρεψε το σπίτι του. Κάνω κλικ στην εικόνα και βλέπω το βιντεάκι.
Αλλά και τις καταστροφές που προκάλεσε το τσουνάμι  στην Ιαπωνία.

Συνεχίσαμε το ταξίδι στον Νίγηρα όπου γνωρίσαμε τη Σάφια, ένα κορίτσι με προβλήματα όρασης.
Η Σάφια μας έμαθε για το σύστημα Μπράιγ που είναι ένα σύστημα ανάγλυφης γραφής για τυφλούς.

Επόμενος σταθμός του ταξιδιού μας η  Ινδία όπου γνωρίσουμε την Παντμίνι.


Μετά γνωρίσαμε τον Αμπντουλάχ από το Αφγανιστάν.
Και τελευταία γνωρίσαμε την Αϊσά από το Μαρόκο.
Στη συνέχεια αφιερώσαμε αρκετή ώρα για να δούμε τα βίντεο με κινούμενα σχέδια της UNICEF για τα διακαιώματα των παιδιών. Όλα τα βίντεο είναι χωρίς λόγια. Τα παρακολουθήσαμε  και σχολιάζαμε για το καθένα ποιο μήνυμα θέλει να μας περάσει.
Κάνω κλικ στις εικόνες για να δω τα βίντεο.

 Στο τέλος είδαμε το τρέιλερ της ταινίας 
Vado a scuola (πηγαίνω στο σχολείο) όπου παρουσιάζονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τέσσερα παιδιά από τέσσερα μέρη του κόσμου για να πάνε στο σχολείο τους. Σχολιάσαμε όσα είδαμε και επειδή ο χρόνος δε μας έφτασε στο σπίτι αφού ξαναδούμε το βίντεο θα ασχοληθεί ο καθένας μας με το φύλλο εργασίας.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βίντεο.





Αριθμοί μέχρι το 10.000
Ξεκίνησα το μάθημα με την ανάγνωση του παραμυθιού "Τα μαγικά μαξιλάρια". 
Το παραμύθι και οι δραστηριότητες το πήρα από εδώ mathslife.eled.uowm.gr
Καθώς διάβαζα προέκυψε η πρώτη δυσκολία όπου δεν μπορούσα να διαβάσω τον αριθμό που συμβόλιζε το πλήθος των νόμων του βασιλιά Αρπατίλαου. Τα μικρούλια με βοήθησαν και αφού είπαν τον αριθμό μετά τον γράψανε με αριθμολέξεις.
Στη συνέχεια προέκυψαν και άλλες δραστηριότητες που αναφέρονταν στη συμβολική γραφή αριθμού και στη διάταξη κάποιων αριθμών.


Κατόπιν ασχοληθήκαμε με την πρώτη δραστηριότητα του βιβλίου "Παιχνίδι με κάρτες".
Χρειαστήκαμε κάρτες σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα με το κάθε χρώμα να αναπαραστά τις χιλιάδες, τις εκατοντάδες τις δεκάδες και τις μονάδες.
Η κάθε ομάδα σύμφωνα με τον κανόνα του παιχνιδιού σχημάτισε τον μεγαλύτερο αριθμό.



Μετά συμπληρώσαμε γρήγορα τη δραστηριότητα του βιβλίου.
Ύστερα διαβάσαμε πόσους πόντους απαιτούνται για το κάθε δώρο της δεύτερης δραστηριότητας και απαντήσαμε τις ερωτήσεις.