Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Το τραγούδι του χαρταετού 
Και επειδή χθες περάσαμε καλά, είπαμε να κάνουμε το ίδιο και την τελευταία ημέρα της εβδομάδας πριν την Μεγάλη Αποκριά.
Σήμερα μας επισκέφτηκε το Γ΄1 του σχολείου μας μαζί με τη δασκάλα τους την κυρία Λία και μας αφηγήθηκαν ένα επίκαιρο παραμύθι "Το τραγούδι του χαρταετού" , του Βαγγέλη Ηλιόπουλου.
Μας άρεσε που μας διάβασαν οι  μεγάλοι παραμύθι γιατί τόσον καιρό η κυρία διάβαζε. 
Τους παρακολουθούσαμε με ησυχία αλλά και εκείνοι  το παρουσίασαν με διαλόγους  χρωματίζοντας υπέροχα τη φωνή τους !


Μετά ψηφίσαμε σε ποιο μέρος θα θέλαμε να ζήσει ο χαρταετός του παραμυθιού: στη χώρα των χαρταετών 29 παιδιά ή μαζί με την Άλκηστη 19 παιδιά.
 Όλες οι απόψεις δεκτές αρκεί ο χαρταετός να είναι ευτυχισμένος και χαρούμενος.
Στο τέλος η κάθε ομάδα που αποτελούνταν από παιδιά και των δύο τάξεων έφτιαξαν τον δικό τους χαρταετό και ευχηθήκαμε όλοι να περάσουμε μια Καλή Αποκριά!!!








Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Η βροχή του Πιομπίνο (ΤΖΙΑΝΙ ΡΟΝΤΑΡΙ)

Επιτέλους τις τελευταίες ημέρες βρέχει!!!
Και εμείς μαθαίνουμε από τη μια στο μάθημα της Γλώσσας το μπ και από την άλλη στη Μελέτη Περιβάλλοντος μιλάμε για τις εποχές.
Σήμερα αποφασίσαμε   μαζί με τους φίλους μας από το νηπιαγωγείο  να διαβάσουμε ένα παραμύθι του Ροντάρι "Η βροχή του Πιομπίνο". Συζητήσαμε και φανταστήκαμε και εμείς παράξενες βροχές και τι θα κάναμε αν έπεφταν στην αυλή του σχολείου μας. 
Μετά κάναμε απόλυτη ησυχία και με ανοιχτά τα παράθυρα της αίθουσας  ακούσαμε τον ήχο της βροχής. 
Προσπαθήσαμε να αναπαράγουμε κι εμείς τον ήχο. Στην αρχή δεν τα πήγαμε και τόσα καλά. Μόλις όμως είδαμε το παρακάτω βιντεάκι πήραμε φόρα!
Κάνω κλικ στην εικόνα, ανοίγω τα ηχεία και βλέπω το βιντεάκι
Μετά πήραμε τις ομπρέλες μας και περπατήσαμε στη βροχή...
Και απολαύσαμε μια παράξενη βροχή από κομφετί που έπεσε μόνο για μας!!! Καλή Αποκριά μικρούλια μου!!!

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

"Ο κήπος" του Joan Miro
Ένας από τους στόχους της ενότητας Σκανταλιές στο μάθημα της Γλώσσας είναι η εξοικείωση των μαθητών με την τέχνη.
 Αποφάσισα τις επόμενες ημέρες να γνωρίσουμε έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, να συζητήσουμε γι'αυτά, να εκφράσουμε τα συναισθήματα που μας δημιουργούν και να εκφραστούμε δημιουργικά.
Ξεκινήσαμε με έναν από τους πιο διάσημους πίνακες του Joan Miro "Ο κήπος". 
Τον παρατηρήσαμε στην τάξη και η πρώτη εντύπωση των παιδιών ήταν τα χρώματα.
Μετά ο καθένας μας διέκρινε διάφορες μορφές ζώων, ανθρώπων αλλά και πλανητών!
Στο τέλος είδαμε ένα animation σχετικό με τον πίνακα.
Κάνω κλικ στην εικόνα του πίνακα για να δω το βιντεάκι.

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Αφαίρεση
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω ένα βιντεάκι σχετικό με την αφαίρεση.

Παίζω με την αφαίρεση


                     Τα ψάρια στη θάλασσα

                   Τα μπερδεμένα τετράδια



Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Πουπουλένια σύννεφα -
Ώρα να παίξουμε λιγάκι!!!


Αφαίρεση με αφαιρετέο 
μικρό αριθμό
Τις τελευταίες ημέρες ασχολούμαστε με  μια καινούρια έννοια, την αφαίρεση.
Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες παίζοντας με τις  καραμέλες που έχουμε στην τάξη μας. Μάθαμε την καινούρια μαγισσούλα, την Αφαιρίξ, που μας έφαγε όσες καραμέλες ήθελε. Μας έδειξε το κάστρο της αλλά και το αγαπημένο της σύμβολο.

Συνεχίσαμε στο τετράδιο με τα κουτάκια ζωγραφίζοντας μπαλίτσες και αφαιρώντας κάθε φορά κάποιες από αυτές.


Σειρά είχαν τα παιχνίδια  μας αρέσουν πάρα πολύ παρόλο που διαθέτουμε πολύ χρόνο.






Συννεφένια Ξ-Ψ

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Ο μυστικός κήπος
Μπαρνέτ Φράνσις Χόντγκσον
Χθες πήγαμε στο Βασιλικό θέατρο και παρακολουθήσαμε την παράσταση του ΚΘΒΕ "Ο μυστικός κήπος". Είναι ένα έργο της Μπαρνέτ Φράνσις Χόντγκσον σε σκηνοθεσία και θεατρική παραγωγή της Μαριάννας Τόλη.
Μια υπέροχη παράσταση, με καταπληκτικούς ηθοποιούς, θαυμάσια σκηνικά, υπέροχα κοστούμια και πλαισιωμένη με ζωντανή μουσική.

O «Μυστικός Κήπος» της Φράνσις Χόντγκσον Μπάρνετ έχει ενθουσιάσει πολλές γενεές παιδιών συνεχίζοντας να συγκινεί και να διαπαιδαγωγεί μέχρι και σήμερα.
Ο «Μυστικός Κήπος» συμβολίζει τον αφρόντιστο εσωτερικό μας κόσμο που, όταν τον ανακαλύψουμε μέσω της αγάπης για τον άνθρωπο και την ανάγκη της θετικής σκέψης, κατανοούμε σε βάθος τη φύση μας και τη δύναμή μας.
Η συγγραφέας λέει: «Μια απλή σκέψη έχει τέτοια δύναμη που ισοδυναμεί με μια ηλεκτρική μπαταρία. Είναι ικανή για το υπέρτατο καλό ή για το υπέρτατο κακό. Το να επιτρέψουμε σε μία αρνητική σκέψη να τρυπώσει στο μυαλό μας και να εγκατασταθεί για πολύ καιρό είναι σαν να επιτρέπουμε σε ένα σοβαρό μικρόβιο να εγκατασταθεί στο σώμα μας. Μπορεί να μη βγει ποτέ ξανά από τον οργανισμό μας όσο ζούμε».
Σήμερα στην τάξη συζητήσαμε για την υπόθεση της παράστασης, σχολιάσαμε τους πρωταγωνιστές, είπε ο καθένας μας τις εντυπώσεις του.
Επειδή είμαστε μικρούλια ακόμα γράψαμε λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό όταν θυμόμαστε την παράσταση. 
Μετά ζωγραφίσαμε ομαδικά πώς φανταζόμαστε τον κήπο πριν τον ζωντανέψει η Μαίρη Λένοξ με την παρέα της και πώς μετά.






Χωρίς φως

Προτείναμε και γράψαμε τρόπους για να έχουμε φως στο σπίτι σε περίπτωση διακοπής του ρεύματος.



Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Οι αριθμοί μέχρι το 50
Μέχρι τώρα μετρούσαμε συνήθως τα διάφορα αντικείμενα ένα προς ένα.Ήρθε η ώρα όμως να μετρήσουμε παίρνοντας ως μέτρο την ολότητα της δεκάδας. Η απαρίθμηση ομάδων των 10 για την περιγραφή ποσοτήτων είναι το πιο σημαντικό κομμάτι με το οποίο πρέπει να ασχοληθούμε. Για το λόγο αυτό θα αφιερώσω για το συγκεκριμένο μάθημα αρκετές ώρες.
Ξεκινήσαμε με την εξής δραστηριότητα.
Ετοίμασα σακούλες με ποσότητες διαφόρων αντικειμένων όπως φύλλα, καραμέλες, καπάκια και μακαρονάκια. Σε κάθε ομάδα έδωσα μία σακούλα και ζήτησα να μετρήσουν το περιεχόμενο. Καθώς τα παιδιά προσπαθούσαν να μετρήσουν πήγαινα κοντά τους και τα μπέρδευα.




Μετά από λίγο ζήτησα να ανακοινώσει η κάθε ομάδα πόσα αντικείμενα είχε το σακουλάκι της. Μόνο μία κατάφερε να τα μετρήσει όλα, η ομάδα που είχε τα φύλλα.
Στο σημείο αυτό ζήτησα να προτείνουν έναν εύκολο τρόπο για να τα μετρήσουν. Οι απαντήσεις ήταν οι αναμενόμενες, ανά 2, ανά 5 και ανά 10. 
Μπράβο και πάλι Μπράβο μικρούλια!!!
Τα μετρήσαμε όπως πρότειναν και φτάσαμε πολύ γρήγορα στο σωστό αποτέλεσμα.
Μετά συζητήσαμε ποιος τρόπος ήταν ο πιο εύκολος- που δεν μας μπέρδευε- και ο πιο γρήγορος. Καταλήξαμε και συμφωνήσαμε όλοι ότι αν μετράμε ανά 10 είναι ο καλύτερος τρόπος.
Στη συνέχεια κάθε ομάδα σηκωνόταν, συμπλήρωνε και παρουσίαζε αυτά που ζητούσε το μεγάλο φύλλο εργασίας που είχα κολλήσει στον πίνακα.
Αφού γράφανε το αντικείμενο, συνέχιζαν βρίσκοντας την αριθμολέξη (είχα φύλλο με τις αιθμολέξεις όπου έβλεπαν πώς γράφεται η καθεμία), σχημάτιζαν τον αριθμό στα πλαίσια του 10, γράφαμε τον αριθμό σε άθροισμα, μετρούσαν πόσες Δεκάδες και πόσες μοναχούλικες Μονάδες είχαμε και τέλος γράφανε με ψηφία τον αριθμό. 
Στο τέλος μου είπανε ότι τους άρεσε πολύ αυτό το παιχνίδι  και φυσικά θα συνεχίσουμε παιχνίδια και τις επόμενες ημέρες.






Στο σπίτι θα εξασκηθούμε σε όσα μάθαμε σήμερα.