Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Στο δρόμο για το σχολείο
Δραστηριότητα-κουίζ με συλλαβές
Κάνω κλικ και στην εικόνα για να 
ξεκινήσει η δραστηριότητα

 Οι επιγραφές


Με το "σεις" και με το "σας"
Το χαλασμένο τηλέφωνο

"Πρωινό άστρο"
Το "Πρωινό άστρο" είναι ένα ποίημα που έγραψε ο Γιάννης Ρίτσος για το κοριτσάκι του, την Έρη, όταν έγινε πατέρας. 
Το παρακάτω βίντεο είναι από το Γυμνάσιο-Λύκειο Χρυσοβίτσας Ιωαννίνων. Με το βίντεο αυτό του συγκεκριμένο σχολείο εκπροσωπήθηκε στην εκδήλωση του Μουσείου Μπενάκη το 2009, για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.

 "Ο παπαγάλος"


Στον κόσμο των κόμικς
Μάθαμε την ιστορία των κόμικς από τα πολύ παλιά χρόνια μέχρι σήμερα.

Στον κόσμο των κόμικς from stamatiademogianni


Γνωρίσαμε πώς γίνεται η κίνηση στις εικόνες των κόμικς μέσα από τα παρακάτω βιντεάκια.
Music Flipbook


Flip book animation

Παίξε με τις μονάδες και τις δεκάδες

Ανάλυση Δεκάδων

Αθροίσματα με Δεκάδες και Μονάδες

Αθροίσματα +10

Διαφορές -10

Φτιάχνω αριθμούς μέχρι το 100 και τους συγκρίνω

Βρίσκω την αξία των ψηφίων στους διψήφιους αριθμούς

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

Βάγια η κουκουβάγια
Σήμερα γνωρίσαμε τη βοηθό του βιβλίου της Γλώσσας, τη Βάγια την κουκουβάγια.
Αφού μάθαμε τον ρόλο της στο φετινό βιβλίο μετά  την περιγράψαμε. Κάποια μικρούλια έχουν δει κουκουβάγια στα χωριά και κάποια στο ζωολογικό κήπο.
Συνεχίσαμε τη γνωριμία μας παρατηρώντας τις εικόνες και το σχετικό βίντεο.  





Βάγια η κουκουβάγια from stamatiademogianni


Ακούσαμε  τους ήχους της φωνής της. 

Στο τέλος φτιάξαμε την ταυτότητα της Βάγιας.


Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016


Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!


Τα πρωτάκια μου μεγάλωσαν και συνεχίζουμε μαζί στη Δευτέρα τάξη. Αν και γνωριζόμαστε υπάρχει πάντα χώρος να γνωριστούμε καλύτερα μεταξύ μας αλλά και με τα νέα μέλη της ομάδας.
Σε επόμενη ανάρτηση θα ανεβάσω τις δραστηριότητες της πρώτης μέρας.

Σήμερα θυμηθήκαμε την αλφαβήτα μέσα από το τραγούδι του Λουδοβίκου των Ανωγείων "Η αλφαβήτα".
Ακούσαμε το τραγούδι, διαβάσαμε τους στίχους του, είπαμε την αλφαβήτα με διάφορους τρόπους (χαρούμενα, θυμωμένα, αργά, γρήγορα, ...) και ασχοληθήκαμε με την εργασία.
Κάνω κλικ  στην εικόνα για να ακούσω το τραγούδι.


Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Ένα γράμμα για την Ιωάννα
Σήμερα με αφορμή το γράμμα που έστειλε ο θείος Παύλος στην Ιωάννα κάναμε ένα ταξίδι στην Κένυα και στην Τασμανία όπου είδαμε ένα πάρκο άγριων ζώων.


Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

"Θα σ'αγαπώ ό,τι κι αν γίνει"
Σ'αυτό το υπέροχο βιβλίο, της Ντέμπι Λιόρι, με τις υπέροχες εικόνες, παρακολουθούμε μια μαμά να αποδεικνύει στο παιδί της πως η αγάπη των γονιών δεν έχει όρια ό,τι κι αν γίνει.
Στην αρχή έδειξα το εξώφυλλο του παραμυθιού και αφού διαβάσαμε τον τίτλο και παρατηρήσαμε την εικόνα κάναμε υποθέσεις για το περιεχόμενό του.
Μετά ακολούθησε η αφήγηση του παραμυθιού με παράλληλη προβολή εικόνων.


Θα σ'αγαπώ ό,τι κι αν γίνει from stamatiademogianni

Ακολούθησαν διάφοροι προβληματισμοί:

  • τι έχει το μικρό αλεπουδάκι και είναι λυπημένο;
  • τι του απαντάει κάθε φορά η μαμά του;
  • γιατί του απαντάει έτσι;
  • τι μας άρεσε από το παραμύθι;
  • πώς αισθανθήκαμε;
  • είναι καλό να δείχνουμε την αγάπη μας;
  • όταν αγαπάμε κάποιον τι θέλουμε να κάνουμε;
Στο σημείο αυτό έγραψε ο καθένας μέσα σε μια καρδούλα  μια φράση γιατί αγαπάει τη μαμά του.








Κατόπιν βάλαμε σε σειρά τις εικόνες του παραμυθιού και γράψαμε για την κάθε εικόνα μια προτασούλα.


Στο τέλος ακούσαμε ένα τρυφερό τραγούδι του Λουδοβίκου των Ανωγείων με τίτλο: 
               Ποιο το χρώμα τη αγάπης
Κάνω κλικ στην εικόνα για να ακούσω το τραγούδι


Ο Άρης ο τσαγκάρης 
και 
Φουφήχτρα
 η μάγισσα με την ηλεκτρική σκούπα
Για μια ακόμη φορά προσπάθησα να συνδέσω τα Μαθηματικά με τη Λογοτεχνία και πιο συγκεκριμένα με δύο παραμύθια του Ευγένιου Τριβιζά.
Ξεκίνησα με την αφήγηση του παραμυθιού και για να συνεχίσει τα μικρούλια απαντούσαν κάθε φορά στις ερωτήσεις που συναντούσαμε. 





Μια μαμά-ζωγράφος στην τάξη μας
Λίγες μέρες πριν από τις διακοπές του Πάσχα δεχτήκαμε με μεγάλη χαρά στην τάξη μας τη ζωγράφο κ. Αθανασία Τσουκαλά, μητέρα μιας μικρούλας μας που δέχθηκε την πρόσκλησή μας με μεγάλη ευχαρίστηση.
Πήρε λοιπόν τα σύνεργά της και νάτη στην τάξη μας!!!
Μίλησε και μας έδειξε τα υλικά που χρησιμοποιεί ένας ζωγράφος, μεγάλα και μικρά πινέλα, καμβά, καβαλέτο, μπογιές και μολύβια, λάδια και τέμπερες, χρώματα που χρησιμοποιούν οι αγιογράφοι, μίξεις χρωμάτων, ανοιχτά και σκούρα χρώματα, τη χρήση του κάρβουνου. Μας έδειξε και πίνακες με θέμα τον ήλιο (θέμα που μας απασχόλησε αρκετά και στη Μελέτη) και όχι μόνο!!!


                                           Μαθαίνουμε τη χρήση των πινέλων



                          Μαθαίνουμε τι είναι ο καμβάς


Τα χρώματα με τα παράξενα ονόματα και φτιαγμένα από φυτά, έντομα και πετρώματα


                                  Οι διαβαθμίσεις των χρωμάτων

                  Ζωγραφίζουμε με κάρβουνο

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!!!!
Πρόσθεση με υπέρβαση δεκάδας


Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Προσθέσεις με υπέρβαση 
της δεκάδας
Τις τελευταίες ημέρες ξεκινήσαμε ένα από τα δυσκολότερα θέματα στο μάθημα των Μαθηματικών, την υπέρβαση της δεκάδας.
Δηλαδή να μάθουν τα μικρούλια να προσθέτουν μονοψήφιους αριθμούς που το άθροισμά τους να υπερβαίνει το 10.
Ξεκινήσαμε να προσθέτουμε κρατώντας στο μυαλό μας τα πολλά και μετρώντας με τα δαχτυλάκια μας τα λίγα.
Μετά υπολογίσαμε με τη βοήθεια της αριθμογραμμής. Γίναμε βατραχάκια και ξεκινώντας από τον πρώτο αριθμό κάναμε τόσα πηδηματάκια όσα έλεγε ο δεύτερος προσθετέος.
Επόμενο βήμα ήταν το πάτημα στη δεκάδα και  ασχοληθήκαμε με την πρώτη στρατηγική.  Χρησιμοποιήσαμε τα καπάκια μας στα πλαίσια του 10 (τα τελευταία  ήταν γνωστά από τα σπιτάκια των αριθμών).
Βασικό στοιχείο στην πορεία για την κατάκτηση της υπέρβασης της δεκάδας είναι να γνωρίζουν καλά το σπιτάκι του 10.
Ας δούμε πως δουλεψαμε:
σε ένα πλαίσιο του 10 γράφουμε δίπλα την πρόσθεση που θέλουμε.

Σχηματίζουμε με τα καπάκια μας μέσα στο πλαίσιο τον πρώτο αριθμό και τον δεύτερο έξω από το πλαίσιο.

Συμπληρώνουμε στο πλαίσιο τόσα καπάκια από τον δεύτερο αριθμό όσα να γίνουν 10. Μ'αυτόν τον τρόπο πατάμε στη δεκάδα.

Μετά προσθέτουμε και τα υπόλοιπα καπάκια που είναι έξω από το πλαίσιο.

Και μια φωτογραφία με καπάκια διαφορετικού χρώματος η οποία βοηθάει περισσότερο.
Και η δουλειά στην τάξη!!!!