Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Έχω δικαίωμα...
Σήμερα στην ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Ευέλικτης Ζώνης ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα των παιδιών.
Στόχος μας να γίνει μια πρώτη προσέγγιση της λέξης "δικαιώματα" , να βοηθηθούν τα παιδιά να διαχωρίζουν  τις επιθυμίες από τις ανάγκες τους και να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις συνδράμοντας σε έναν κόσμο ελεύθερο από παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα κατοικίδιά μας. Κάποια από τα παιδιά έχουν και έτσι βοήθησαν ώστε όλοι να φανταστούμε πώς θα φροντίζαμε ένα κουνέλι και πώς πρέπει να το ονομάσουμε.
Σκέφτηκαν όλα αυτά που χρειάζεται το κατοικίδιό μας για να είναι ευτυχισμένο, ασφαλές και υγιές. 
Έγραψα στον πίνακα τη  λέξη κουνέλι και κατέγραψα τις απαντήσεις των παιδιών. 
Μετά ρώτησα ποιος είναι υπεύθυνος για να διασφαλίσει ότι το κουνέλι έχει όλα όσα χρειάζεται;
Σημειώσαμε τις απαντήσεις.
Συνεχίσαμε γράφοντας στον πίνακα τη λέξη "παιδιά".
Στην αρχή τα μικρούλια είπαν να γράψουμε τα ίδια με όσα γράψαμε για το κουνέλι. Σιγά σιγά όμως έλεγαν όλο και περισσότερες ανάγκες. 
Στην ερώτηση ποιος είναι υπεύθυνος να διασφαλίσει ότι τα παιδιά έχουν όλα όσα χρειάζονται για να αναπτυχθούν και να έχουν μια ευτυχισμένη, ασφαλή και υγιή ζωή απάντησαν πολύ γρήγορα.
Κατόπιν ρώτησα τα παιδιά αν έχουν ακούσει κάτι για τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Εδώ έδειξα μια αφίσα της UNICEF  και εξήγησα τι είναι αυτή η Σύμβαση. Ομολογώ πώς είναι δυσνόητες λέξεις για τα παιδιά. Η αφίσα μας βοήθησε να συγκρίνουμε τις δικές ανάγκες με  αυτές που εκείνη μας παρουσίαζε. Επειδή τα παιδιά  δεν έχουν αναπτύξει την ικανότητα της ανάγνωσης  σχολιάζαμε τις εικόνες.
Στη συνέχεια είδαμε εικόνες καταπάτησης των δικαιωμάτων και ακολούθησε το παρακάτω βίντεο το οποίο είναι μια εξαιρετική σχολική εργασία της Δ΄τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βίντεο. Ανοίγω και τον ήχο.

Στο τέλος το κάθε μικρούλι ζωγράφισε και έγραψε με τη βοήθεια της κυρίας ένα δικαίωμα και τα κολλήσαμε στη ζωγραφιά ενός σώματος.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου