Μέτρηση του χρόνου Κεφ. 49
Ξεκινήσαμε με την εισαγωγική δραστηριότητα "Η Εγνατία οδός". Τα μικρούλια την γνώριζαν και τους εξήγησα πως όταν γράφτηκαν τα βιβλία η Εγνατία οδός δεν είχε δοθεί στην κυκλοφορία. Τα παιδιά ανέφεραν διαδρομές που έκαναν στην εγνατία οδό και τις εντοπίσαμε στο χάρτη του βιβλίου. Διαβάσαμε τις αποστάσεις μεταξύ των πόλεων και τον απαιτούμενο χρόνο διαφόρων διαδρομών πριν και μετά την κατασκευή του δρόμου.
Αφού μελετήσαμε το χάρτη κάναμε συγκρίσεις στους χρόνους της διαδρομής.
Ύστερα μέσα από την δεύτερη δραστηριότητα ασχοληθήκαμε με τις έννοιες π.μ. και μ.μ.. Στην αρχή ένα μικρούλι διάβασε το πρόγραμμα της τηλεόρασης και μας εξηγούσε την ώρα της κάθε εκπομπής χωρία να κάνει ούτε ένα λάθος. Μπράβο αστεράκι μου!!!
Μετά παρατηρήσαμε την εκπομπή που παρακολουθεί ο Αντόνιο και αναζητήσαμε την ώρα που προβάλλεται ανατρέχοντας στο πρόγραμμα και σχεδιάσαμε τους δείκτες στα ρολόγια.
Κατόπιν ασκηθήκαμε στο να εντοπίζουμε χρονικά διαστήματα σε παραδείγματα της καθημερινής μας ζωής όπως είναι μια πρόσκληση, ένα εισιτήριο ή κάποιος λογαριασμός.
Οι ασκήσεις του τετραδίου εργασιών δεν μας δυσκόλεψαν.
Στην πρώτη άσκηση ασκηθήκαμε στην αντιστοίχιση της ώρας σε συμβατικά και ηλεκτρονικά ρολόγια.
Στη δεύτερη άσκηση διαβάσαμε το μηνιαίο ημερολόγιο και βρήκαμε τις πληροφορίες που ζητούσε.
Το πρόβλημα της τρίτης άσκησης το λύσαμε μετρώντας πάνω στο συμβατικό ρολόι.
Αφήσαμε την τέταρτη και προχωρήσαμε στην επόμενη όπου συνδέσαμε τα κλάσματα με την ώρα. Τα σκίτσα μας βοήθησαν να καταλάβουμε πόσο μέρος του ρολογιού έχει καλυφθεί και γράψαμε το κλάσμα.
Στην τελευταία άσκηση αναζητήσαμε πληροφορίες από το ημερολόγιο που έχει ο διευθυντής στο γραφείο του.