Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Μέτρηση του χρόνου Κεφ. 49
Ξεκινήσαμε με την εισαγωγική δραστηριότητα "Η Εγνατία οδός". Τα μικρούλια την γνώριζαν και τους εξήγησα πως όταν γράφτηκαν τα βιβλία η Εγνατία οδός δεν είχε δοθεί στην κυκλοφορία. Τα παιδιά ανέφεραν διαδρομές που έκαναν στην εγνατία οδό και τις εντοπίσαμε στο χάρτη του βιβλίου. Διαβάσαμε τις αποστάσεις μεταξύ των πόλεων και τον απαιτούμενο χρόνο διαφόρων διαδρομών πριν και μετά την κατασκευή του δρόμου.
Αφού μελετήσαμε το χάρτη κάναμε συγκρίσεις στους χρόνους της διαδρομής.


Ύστερα μέσα από την δεύτερη δραστηριότητα ασχοληθήκαμε με τις έννοιες π.μ. και μ.μ.. Στην αρχή ένα μικρούλι διάβασε το πρόγραμμα της τηλεόρασης και μας εξηγούσε την ώρα της κάθε εκπομπής χωρία να κάνει ούτε ένα λάθος. Μπράβο αστεράκι μου!!!
Μετά παρατηρήσαμε την εκπομπή που παρακολουθεί ο Αντόνιο και αναζητήσαμε την ώρα που προβάλλεται ανατρέχοντας στο πρόγραμμα και σχεδιάσαμε τους δείκτες στα ρολόγια.
Κατόπιν ασκηθήκαμε στο να εντοπίζουμε χρονικά διαστήματα σε παραδείγματα της καθημερινής μας ζωής όπως είναι μια πρόσκληση, ένα εισιτήριο ή κάποιος λογαριασμός. 
Οι ασκήσεις του τετραδίου εργασιών δεν μας δυσκόλεψαν.
Στην πρώτη άσκηση ασκηθήκαμε στην αντιστοίχιση της ώρας σε συμβατικά και ηλεκτρονικά ρολόγια.
Στη δεύτερη άσκηση διαβάσαμε το μηνιαίο ημερολόγιο και βρήκαμε τις πληροφορίες που ζητούσε.
Το πρόβλημα της τρίτης άσκησης το λύσαμε μετρώντας πάνω στο συμβατικό ρολόι.
Αφήσαμε την τέταρτη και προχωρήσαμε στην επόμενη όπου συνδέσαμε τα κλάσματα με την ώρα. Τα σκίτσα μας βοήθησαν να καταλάβουμε πόσο μέρος του ρολογιού έχει καλυφθεί και γράψαμε το κλάσμα.
Στην τελευταία άσκηση αναζητήσαμε πληροφορίες από το ημερολόγιο που έχει ο διευθυντής στο γραφείο του. 



Καλή όρεξη!
Ξεκινήσαμε  με την ανάγνωση των κειμένων. Διαπιστώσαμε ότι τα κείμενα μας δίνουν πληροφορίες για τις διατροφικές μας συνήθειες.
Συζητήσαμε τις πληροφορίες που παίρνουμε από κάθε κείμενο και επιλέξαμε ποιες από τις προτάσεις της πρώτης δραστηριότητας είναι σωστές και ποιες είναι λάθος.
Συνεχίσαμε διατυπώνοντας αυτά που πιστεύουμε ότι πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε κάποιο προϊόν διατροφής.
Μετά διαβάσαμε τις ετικέτες τριών συσκευασμένων χυμών και στην αρχή εντοπίσαμε τις πληροφορίες που μας δίνουν. Μετά αποφασίσαμε ποιον από τους τρεις θα αγοράζαμε.
Εμείς προσθέσαμε και τον φυσικό χυμό που θα ετοιμάσει η μαμά για να πιούμε και πιστεύουμε ότι είναι ο καλύτερος.




Ύστερα παίξαμε με τις λέξεις και βρήκαμε τις αντίθετες αυτών που μας ζητούσε η πέμπτη δραστηριότητα.
 Στο τέλος σχεδίασε ο καθένας μαι πυραμίδα και έγραψε ή ζωγράφισε τις διατροφικές συνήθειες μιας εβδομάδας.
Τις φωτογραφίες θα τις ανεβάσω αύριο.


Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Μοτίβα Κεφ.48
Στην ώρα των Μαθηματικών τελειώσαμε με τις δραστηριότητες σχετικές με τα μοτίβα.
Στην πρώτη δραστηριότητα από το τετράδιο εργασιών συμπληρώσαμε τα αριθμητικά και τα γεωμετρικά μοτίβα.


Και τελειώσαμε το κεφάλαιο με την δεύτερη δραστηριότητα.
Ψωμί (συνέχεια)
Σήμερα συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του φυλλαδίου.
Βρεθήκαμε ανάμεσα στα πρόσωπα του ποιήματος και εκφράσαμε τι βλέπουμε, τι ακούμε, τι αγγίζουμε και τι μυρίζουμε και γευόμαστε.


Μετά συζητήσαμε πώς συνδέεται το ψωμί πρώτα με την οικογενειακή ζωή και μετά με τη Θεία Κοινωνία.

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Μοτίβα Κεφ. 48
Από τις προηγούμενες τάξεις έχουμε γνωρίσει τα αριθμητικά και γεωμετρικά μοτίβα. Στο μάθημα αυτό θα ασκηθούμε στην παρατήρηση και στην προσεχτική εκτέλεση συγκεκριμένων και διαδοχικών βημάτων.
Στην αρχή συζητήσαμε για μοτίβα που υπάρχουν γύρω μας. Βρήκαμε μοτίβα στα κάγκελα, στα χαλιά του σπιτιού μας, στα πλακάκια αλλά και σε κουρτίνες.
Μετά συμπληρώσαμε τα μοτίβα της πρώτης άσκησης.



Ύστερα συνδυάσαμε  με όποιον τρόπο ήθελε ο καθένας τις χάντρες της δεύτερης δραστηριότητας και φτιάξαμε τα δικά μας μοτίβα.

Κατόπιν γνωρίσαμε το πατσγουορκ, μαι παραδοσιακή μορφή τέχνης της Αμερικής.
Για το τέλος άφησα τη δραστηριότητα με το τρίγωνο του Πασκάλ. Ζήτησα από τα μικρούλια να παρατηρήσουν το τρίγωνο με τους αριθμούς του και να σκεφτούν τη συνέχειά του. Εκφράστηκαν κάποιες σκέψεις. Μια μικρούλα όμως το βρήκε πολύ γρήγορα και φυσικά το συνέχισε!!!



Ψωμί
Σήμερα ασχοληθήκαμε με το ποίημα του Γ. Δροσίνη "Ψωμί".
Στο ποίημα αυτό ο ποιητής περιγράφει τα διάφορα στάδια προετοιμασίας και απόλαυσης του ψωμιού και τη σύνδεσή του με την Θεία Κοινωνία.
Στην αρχή διαβάσαμε το ποίημα και βλέπαμε παράλληλα και  εικόνες  από την παρουσίαση ώστε να γίνει σε όλους μας κατανοητό.
Αφού το κατανοήσαμε ταιριάξαμε τις λέξεις με τη σωστή τους σημασία.
Ετοίμασα ένα φύλλο εργασίας με το οποίο επεξεργαστήκαμε το ποίημα.
Μέσα από την επεξεργασία διαπιστώσαμε ότι το ποίημα έχει πολλές εικόνες.
Τις εντοπίσαμε και τις γράψαμε στο φύλλο εργασίας.
Μετά γράψαμε τι κάνει το καθένα από τα πρόσωπα του ποιήματος.
Εντοπίσαμε στο κείμενο ποια επίθετα ή μετοχές χρησιμοποιεί ο ποιητής για να χαρακτηρίσει τις πιο σημαντικές λέξεις του ποιήματος.
Στη συνέχεια παίξαμε με το κρυπτόλεξο της έβδομης άσκησης .
Εντοπίσαμε το όμοιο μέρος των σύνθετων λέξεων της έκτης άσκησης και γράψαμε και άλλες σύνθετες λέξεις με το ίδιο συνθετικό.
Κατόπιν προχωρήσαμε στο τετράδιο εργασιών και ασχοληθήκαμε με την αλλαγή των προτάσεων στον άλλο αριθμό.
Στο τέλος μαντέψαμε τα αινίγματα!!!
Και επειδή ο χρόνος και πάλι δεν μας έφτασε θα συνεχίσουμε αύριο τις υπόλοιπες δραστηριότητες .

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Η ακρόπολη των Μυκηνών


Ας δούμε μια τρισδιάστατη αναπαράσταση των αρχαίων Μυκηνών.
Λύνω το σταυρόλεξο.
Συμπληρώνω τα κενά.
Μια μικρούλα που επισκέφτηκε τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών έφερε υπέροχες φωτογραφίες να δούμε.
Ευχαριστούμε μικρούλα!!!


Σάββατο 16 Μαΐου 2015

Είμαστε παιδιά και έχουμε δικαιώματα
Ξεκινήσαμε να σχολιάζουμε το κείμενο και τα μικρούλια διατύπωσαν τις απόψεις τους για τη λέξη "δικαίωμα". Ανέφεραν αρκετά δικαιώματα και συμπληρώσαμε 
τα πιο βασικά στις πινακίδες του βιβλίου.
Συνεχίσαμε τη συζήτηση για το φαινόμενο της παιδικής εργασίας και τη στέρηση των δικαιωμάτων των παιδιών εξαιτίας αυτής.
Τα μικρούλια διατύπωσαν τις απόψεις τους και περιέγραψαν περιστατικά που έχουν δει στα οποία συνομήλικοί τους εργάζονται. 
Γνώριζαν πολύ λίγα για τη νομοθεσία που προστατεύει τα δικαιώματά τους καθώς και τις οργανώσεις που ασχολούνται με αυτά. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε την UNICEF , τον Συνήγορο του Παιδιού και να ενημερωθούμε για τη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού.
Κάνω κλικ στις εικόνες για να θυμηθώ όσα μάθαμε στην τάξη.


Στο τέλος ανεβήκαμε στο τρενάκι και πήγαμε να συναντήσουμε τους αρχηγούς όλων των κρατών που συζητούσαν για το θέμα της παιδικής εργασίας.
Γράψαμε κάποιες ερωτήσεις αλλά και κάποιες προτάσεις που θα θέλαμε να τους κάνουμε.
ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΩ!!!
Μικρούλια μου, να μην ξεχάσετε να ρίξετε μαι ματιά σε όλα όσα είπαμε στην τάξη και να γράψετε ένα δικαίωμά σας και να το ζωγραφίσετε για την αφίσα που θα φτιάξουμε.


Το πιο γλυκό ψωμί
Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες και τη γραμματική και των δύο μαθημάτων.
Δεν ασχοληθήκαμε με τις ερωτήσεις που ξεκλειδώνουν το παραμύθι γιατί όλα αυτά τα συζητήσαμε την προηγούμενη ημέρα.
Ξεκινήσαμε και αντιστοιχίσαμε τα εργαλεία του θεριστή και κατόπιν γράψαμε λεζάντες στις φωτογραφίες που μας δείχνουν τις αγροτικές εργασίες.

Συνεχίσαμε με την ακροστιχίδα των σιτηρών.
Μετά αριθμήσαμε τις εργασίες με τη σειρά που γίνονται γράφοντας παράλληλα και το σωστό ρήμα.
Κατόπιν ασχοληθήκαμε με τα γραμματικά φαινόμενα του μαθήματος. Μάθαμε για τον ευθύ και τον πλάγιο λόγο, την ορθογραφία των θηλυκών ουσιαστικών σε-ισσα ,θυμηθήκαμε τα παραθετικά των επιθέτων, μάθαμε πώς χρησιμοποιούμε τη διπλή τελεία και τα εισαγωγικά και στο τέλος μιλήσαμε για τη σημασία κάποιων εκφράσεων σχετικά με το ψωμί.