Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Τόσο χιόνι δεν ξανάγινε!
Σήμερα ασχοληθήκαμε με τη γραμματική του μαθήματος. 
Ξεκινήσαμε με την 5η  άσκηση του βιβλίου.

Συνεχίσαμε με τα αρκτικόλεξα στην άσκηση 6. Βρήκαμε και γράψαμε ολόκληρη την ονομασία τους.

Κατόπιν μάθαμε τους βαθμούς των επιθέτων. Στην αρχή παρατηρήσαμε τις μορφές που πήρε το επίθετο ισχυρός του κειμένου μας. Από τη Σοφούλα μάθαμε πως οι μορφές αυτές ονομάζονται βαθμοί του επιθέτου.
Μετά ασχοληθήκαμε με τις εξής δραστηριότητες:
1) Είχα γραμμένους τους βαθμούς των επιθέτων όπως φαίνονται στις παρακάτω εικόνες. Τα έδωσα ανακατεμένα σε κάθε παιδί και ζήτησα να τα βάλει με τη σειρά.


2) Είχα 3 ζευγάρια εικόνων.  Ζητούσα να γράψουμε προτάσεις κάνοντας σύγκριση τις εικόνες.


3) Στην τρίτη δραστηριότητα έδινα ένα επίθετο στο θετικό βαθμό και ζητούσα από τα παιδιά 
να γράψουν τους άλλους δύο βαθμούς.

Φύλλο εργασίας 


Το τέλος του Αχιλλέα

Εξάσκηση στα κλάσματα
Σήμερα ασχοληθήκαμε με μια πολύ εύκολη και ευχάριστη δραστηριότητα για τα κλάσματα.
Στην αρχή το κάθε παιδί έκοψε τα τετραγωνάκια με τα κλάσματα. Μετά τα κόλλησε στη σωστή θέση. Κάποια παιδιά χρωμάτισαν τα μέρη του κλάσματος.









Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης - Ο Τρελαντώνης
Την Τετάρτη παρακολουθήσαμε στη σκηνή του Ράδιο Σίτυ το αγαπημένο μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα "Ο Τρελαντώνης" σε διασκευή της Αλεξάνδρας Γιαννοπούλου.
Ταξιδέψαμε στο χρόνο και στο συναρπαστικό καλοκαίρι που έζησε η ίδια η Πηνελόπη Δέλτα με τα αδέλφια της, στις διακοπές τους στην Καστέλα του Πειραιά, στο σπίτι των θείων τους. 
Σύμφωνα με την ιστορία τα τέσσερα παιδιά φέρνουν τα πάνω- κάτω στη ζωή των ενηλίκων.Ο Αντώνης είναι ο πιο σκανταλιάρης και μέσα από τις περιπέτειές του γίνεται το σύμβολο της εντιμότητα και του θάρρους.




Η δική μας ασπίδα του Αχιλλέα- 
Η ασπίδα της ειρήνης
Την προηγούμενη εβδομάδα υποσχέθηκα στα παιδιά ότι θα φτιάξουμε τη δική μας ασπίδα της ειρήνης-την ασπίδα του Αχιλλέα. 
Έτσι ακολουθώντας την περιγραφή που μάθαμε χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα δούλεψε έναν κύκλο της ασπίδας. 








Τόσο χιόνι δεν ξανάγινε!

Ξεκινήσαμε συνδέοντας τον τίτλο του κειμένου με την εικόνα και συζητήσαμε για τις πληροφορίες που μας δίνουν.
Μετά  διαβάσαμε και το σχόλιο που συνοδεύει την εικόνα και αντλήσαμε περισσότερες πληροφορίες. Θέλαμε να δούμε πού βρίσκεται η Σκύρος. Την είδαμε λοιπόν από ψηλά, μάθαμε ότι είναι νησί, είδαμε ότι δε βρίσκεται και πολύ κοντά μας. Και επειδή μας αρέσουν τα ταξίδια είδαμε και φωτογραφίες του νησιού.


Συνεχίσαμε αναζητώντας ποιος έγραψε το κείμενο. Και τότε θυμηθήκαμε τη δική μας εφημερίδα τοίχου που κάναμε  την περσινή χρονιά. Δεν ήταν δύσκολο να ξαναθυμηθούμε τα είδη των εφημερίδων, πώς γράφουμε μια εφημερίδα, τα θέματα που μπορούμε να επιλέξουμε, το ρόλο των εικόνων σε μια εφημερίδα και πώς γράφουμε το πρωτοσέλιδό της.
Μετά από όλα αυτά διαβάσαμε το κείμενο και απαντήσαμε στις ερωτήσεις της δεύτερης άσκησης του βιβλίου χρωματίζοντας κάθε φορά και τις αντίστοιχες φράσεις ή λέξεις κλειδιά της κάθε απάντησης.




Στη συνέχεια ακούσαμε ένα δελτίο καιρού.


Κατόπιν συζητήσαμε τις ειδήσεις που μας έκαναν εντύπωση τις τελευταίες ημέρες. Τα αγόρια μίλησαν για το ποδόσφαιρο και τα κορίτσια για το μαχητικό αεροσκάφος που έπεσε στην Ισπανία. Ομολογώ ότι έχω μια ομάδα κοριτσιών που παρακολουθούν ειδήσεις σχεδόν καθημερινά. Μπράβο!!! και πάλι Μπράβο!!!
Με αφορμή λοιπόν αυτή τη συζήτηση αναζητήσαμε τίτλους εφημερίδων...


...και ο καθένας έγραψε έναν τίτλο που τον εντυπωσίασε.


Στο τέλος έφτιαξε ο καθένας το δικό του πρωτοσέλιδο εφημερίδας χρησιμοποιώντας το κείμενο και τις φωτογραφίες της τελευταίας σελίδας του τετραδίου εργασιών.









Ο χρόνος δεν έφτασε και η γραμματική μας περιμένει στο επόμενο μάθημα. Ας έχουμε όμως ένα φυλλάδιο για επανάληψη!

Οι κλασματικές μονάδες και 
οι απλοί κλασματικοί αριθμοί Κεφ.24
Σήμερα συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών. 
Στην πρώτη άσκηση βρήκαμε τι μέρος του όλου αποτελούν τα μπλε μωσαϊκά και βάψαμε τόσα μέρη όσα δηλώνονταν κάθε φορά με τα κλάσματα.
Στη δεύτερη άσκηση εφαρμόσαμε τα κλάσματα σε διακριτά αντικείμενα χρωματίζοντας τις μπάλες του κλόουν.
Συνεχίσαμε με την τρίτη άσκηση γιατί είχαμε συναντήσει παρόμοια στο βιβλίο.
Αφήσαμε για το τέλος την τρίτη άσκηση. Αφού συζητήσαμε για την εικόνα που μας δίνεται στην άσκηση απαντήσαμε στις ερωτήσεις και μετά προέκτεινα την άσκηση ψάχνοντας να βρούμε τι μέρος της ημέρας είναι οι 4 ώρες, τι μέρος της ημέρας έχουμε μάθημα και παρόμοιες ερωτήσεις.


Οι Τρεις Ιεράρχες-Γιορτάζουν τα σχολεία
Με αφορμή την αυριανή γιορτή γνωρίσαμε τους Τρεις Ιεράρχες. Μάθαμε για τη ζωή τους, διαβάσαμε λόγια που είπαν, γνωρίσαμε τις μορφές τους μέσα από εικόνες της εκκλησίας μας και διαβάσαμε το Απολυτίκιό τους.
Κάναμε και την άσκηση αντιστοίχισης του βιβλίου.

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε στην εκκλησία μαζί με όλο το σχολείο μας την ακολουθία της Αρτοκλασίας.