Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Μικρομαγειρέματα
Ξεκινήσαμε το μάθημα παρακολουθώντας ένα απόσπασμα από βίντεο στο οποίο παρουσιάζονται τα υλικά και η εκτέλεση μιας συνταγής.

Αυτό στάθηκε η αφορμή για να συσχετίσουμε όσα είδαμε με τον τίτλο του μαθήματος. Συζητήσαμε για την έννοια της λέξης "μικρομαγειρέματα".

Ακολούθησε η ανάγνωση του κειμένου και η νοηματική του επεξεργασία (ερωτήσεις των διαφανειών 3-4-5)
Εντοπίσαμε τα χαρακτηριστικά του κουζινοξωτικού
και το ζωγραφίσαμε!!!

















Στη συνέχεια εντοπίσαμε στο κείμενο τα υλικά της συνταγής του Άνω-Κάτω.

Προτείναμε κι εμείς τα δικά μας συστατικά για να γίνει πιο πετυχημένη η συνταγή.

Συνεχίσαμε σχολιάζοντας τον τρόπο με τον οποίο τελειώνει το κείμενο και εντοπίσαμε σ'αυτό τα σημεία εκείνα που οδηγούν σ'αυτό το συμπέρασμα. Στο σημείο αυτό  εκφράσαμε τις σκέψεις μας για το πως θα συνεχιζόταν το όνειρο αν δεν χτυπούσε το ξυπνητήρι.

Κατόπιν παρατηρήσαμε ότι η συνταγή του Άνω-Κάτω δεν είναι ολοκληρωμένη και αφού βρήκαμε τι λείπει τη συγκρίναμε με μια δική μας συνταγή.

Περάσαμε στην 5η άσκηση του βιβλίου όπου αλλάξαμε τις φράσεις του ξωτικοκαβγά με συνώνυμες .
Και τέλος φτιάξαμε σύνθετες λέξεις  χρησιμοποιώντας τα συνθετικά που δίνονται στην άσκηση 6 και συμπληρώσαμε  ομαδικά την 7η άσκηση ορθογραφίας.


Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Κατηγορίες φυτών
Ξεκινήσαμε με την ξενάγηση στον κήπο του Ορφέα, όπου γνωρίσαμε αρκετά φυτά του τόπου μας.

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις ομάδες στις οποίες ανήκουν τα φυτά ανάλογα με το είδος του βλαστού.




Ανάλογα με το αν ρίχνουν το φύλλωμά τους το χειμώνα.






Ανάλογα με το χρόνο που ζούνε.





Στο τέλος γράψαμε είδη φυτών που ανήκουν στη διατροφική πυραμίδα και παροιμίες με φυτά.


Αξέχαστα γενέθλια
Στο δίωρο της Γλώσσας ασχοληθήκαμε με τη γραμματική του κειμένου, τον Εξακολουθητικό και τον Στιγμιαίο Μέλλοντα.
Στην αρχή φανταστήκαμε ότι τα γενέθλια της Μελίνας γίνονται τώρα και έτσι τα αφηγηθήκαμε σε χρόνο Ενεστώτα. 
Μετά φανταστήκαμε ότι έγιναν τα γενέθλια πριν μια εβδομάδα και έτσι τα αφηγηθήκαμε σε χρόνο Αόριστο. Ακολούθησε η αφήγηση σε χρόνο Μέλλοντα με την προϋπόθεση ότι τα γενέθλια της Μελίνας θα γίνουν σε μια εβδομάδα.
Η γραμμή του χρόνου μας βοήθησε να κατανοήσουμε τους καινούριους χρόνους. Μάθαμε πώς αυτοί σχηματίζονται και προχωρήσαμε στις εργασίες.

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Ο βλαστός, τα φύλλα και οι ρίζες των φυτών
Σήμερα ξεκινήσαμε το μάθημα διαβάζοντας τους μύθους που βρήκαμε σχετικά με φυτά και θυμηθήκαμε ξανά φυτά που ήταν σύμβολα των θεών.
Στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας έχουμε ένα βιβλίο που αναφέρει μύθους των λουλουδιών και από εκεί διαβάσαμε για το μύθο της αμυγδαλιάς.






Στη συνέχεια θυμηθήκαμε τα μέρη του φυτού και το ρόλο του καθενός από αυτά.


Στο τέλος δουλέψαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας



Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015


Φυτά και ζώα του τόπου μας (β)
Ξεκινήσαμε το μάθημα ακούγοντας το τραγούδι "Τόσο λάθος διατροφή;" από την παιδική χορωδία Τυπάλδου.





Το περιεχόμενο του τραγουδιού στάθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για την καθημερινή μας διατροφή και για τη σημασία των δημητριακών, εσπεριδοειδών, οσπρίων και λαχανικών σ'αυτή.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε και άλλα φυτά που καλλιεργούνται στον τόπο μας και η επιστήμονας του μαθήματος μας εξήγησε ποιες τροφές πρέπει να τρώμε περισσότερο . Συζητήσαμε για το τι μας δείχνει η πυραμίδα της διατροφής και πώς πρέπει να τρεφόμαστε με βάση αυτή.

Μετά ετοιμάσαμε δύο μεσημεριανά γεύματα
Και στο τέλος παίξαμε!!!
Τοποθετήσαμε τις τροφές στη σωστή θέση στην πυραμίδα.

Ταξινομήσαμε τα φυτά

Και απαντήσαμε σε ποια κατηγορία ανήκουν κάποια φυτά.