Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015
Μικρομαγειρέματα
Ξεκινήσαμε με την 3η άσκηση από το τετράδιο εργασιών. Με την άσκηση αυτή δίνεται στα παιδιά μια επικοινωνιακή περίσταση. Χτυπά το τηλέφωνο και ακούγεται η γιαγιά της Μελίνας που θέλει να της δώσει μια συνταγή για τον Κώστα. Δίνονται τα λόγια της γιαγιάς και καλούνται τα παιδιά να γράψουν τις οδηγίες που θα τους πει, σε μορφή συνταγής.
Αφού διαβάσαμε τα λόγια της γιαγιάς εντοπίσαμε τα υλικά και μετά τα γράψαμε.
Μετά εντοπίσαμε τα ρήματα, τα χρονικά επιρρήματα και τα τροπικά επιρρήματα στα λόγια της γιαγιάς.
Έτσι, ήμασταν έτοιμοι να γράψουμε τις οδηγίες της συνταγής.
Τρίτη 3 Μαρτίου 2015
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
Τελειώσαμε την ενότητα με τις περιπέτειες του Οδυσσέα και κάναμε μια μικρή επανάληψη με την εξής δραστηριότητα: έδωσα σε κάθε παιδί εικόνες από τις περιπέτειες του Οδυσσέα.
Αντίστοιχα τις ίδιες εικόνες τις είχα κολλήσει σε μικρά χαρτονάκια για την τάξη.
Ξεκινήσαμε με την πρώτη περιπέτεια του Οδυσσέα στη χώρα των Κικόνων.
Αφού βρήκαμε ποια εικόνα αντιπροσωπεύει αυτήν την περιπέτεια την κολλήσαμε στο τετράδιο και γράψαμε με δικά μας λόγια τι συνέβη στον ήρωα και τους συντρόφους του.
Παράλληλα κάποιο παιδί έγραφε όσα είπαμε στην καρτέλα της τάξης.
Συνεχίσαμε με τον ίδιο τρόπο και με τις υπόλοιπες περιπέτειες του Οδυσσέα και των συντρόφων του.
Ομολογώ ότι τα μικρά ενθουσιάστηκαν αλλά ο χρόνος δε μας έφτασε και θα συνεχίσουμε και αύριο.
Μικρομαγειρέματα
Σήμερα συνεχίσαμε εντοπίζοντας στο κείμενο τις εντολές που έδωσε το κουζινοξωτικό στον Κώστα.Είδαμε ότι τα ρήματα βρίσκονται σε μια μορφή που δείχνει ότι δίνουμε εντολή, οδηγία.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη συνταγή της σελίδας 41 του μαθήματος. Σχολιάσαμε τη δομή μιας συνταγής και εντοπίσαμε όσα μάθαμε την προηγούμενη ημέρα.
Μετά εντοπίσαμε τα ρήματα τα οποία χρησιμοποιούνται στη συγκεκριμένη συνταγή και συζητήσαμε για τη μορφή τους. Εδώ έγινε η αναφορά για την προστακτική έγκλιση και για τα χαρακτηριστικά της.
Ακολούθησε η σωστή παρουσίαση των οδηγιών μιας συνταγής με τα χρονικά επιρρήματα καθώς και ο τρόπος εκτέλεσης μιας οδηγίας με τα τροπικά επιρρήματα. Έτσι συμπληρώσαμε τις ασκήσεις 3 και 4 του βιβλίου.
Μετά ασχοληθήκαμε με μια δραστηριότητα όπου είχαμε την εκτέλεση μιας συνταγής με τις οδηγίες να δίνονται στην οριστική και τα παιδιά καλούνταν να τις μεταφέρουν στην προστακτική.
Στη συνέχεια δουλέψαμε με μια συνταγή όπου έδινα τα υλικά και όλα τα στάδια εκτέλεσης αλλά έλειπαν ο τίτλος, η εικόνα, τα χρονικά και τα τροπικά επιρρήματα και τα μικρούλια αφού τα έκοψαν τα κόλλησαν στη σωστή θέση.
Μπράβο μικρούλια μου για τις μικρές παραγράφους που γράψατε στην ερώτηση: Τι θα γινόταν αν δεν χτυπούσε το ξυπνητήρι του Κώστα;
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)