Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

"Τα μπαλόνια της φιλίας"
Τη Δευτέρα ασχοληθήκαμε με το παραμύθι "Τα μπαλόνια της φιλίας".
Το συγκεκριμένο παραμύθι παρουσιάζεται σε ηλεκτρονική μορφή από τον "Μικρό Αναγνώστη".
Το θέμα του βιβλίου είναι η ενδοσχολική βία.
Στην αρχή ακούσαμε το παραμύθι.

Κλικ για να ακούσω το παραμύθι

Στη συνέχεια προβληματιστήκαμε με το θέμα και συζητήσαμε για τις ενέργειες των ηρώων.
Μετά γράψαμε όσες λέξεις μας έρχονταν στο νου ακούγοντας  τη λέξη "φιλία" και πώς αισθανόμαστε μέσα από τη φιλία.


Κατόπιν ο καθένας διάλεξε μια λέξη, την έγραψε σε ένα μπαλόνι και την αποτύπωσε με μια ζωγραφιά.



Τα μπαλόνια μας ήταν έτοιμα να πετάξουν στον ουρανό και να στείλουμε έτσι τα δικά μας μηνύματα.

Στη συνέχεια γίναμε ζευγάρια. Με τον διπλανό μας μοιραστήκαμε ένα χαρτί όπου ήταν ζωγραφισμένοι δύο κύκλοι με κοινό μέρος. Ο  καθένας έγραψε στον κύκλο του  τι μπορεί να κάνει πολύ καλά μόνος του και μετά και οι δύο μαζί αφού κουβέντιασαν έγραψαν στο κοινό μέρος κάποια  πράγματα που μπορούν να κάνουν παρέα.




Στο τέλος κάθε ζευγάρι παρουσίασε όσα έγραψε.



Οφείλω να ομολογήσω ότι όσες δραστηριότητες τέτοιου είδους κάνουμε με τα παιδιά τόσα περισσότερα έχουμε να πούμε κάθε φορά και γνωριζόμαστε ακόμη περισσότερο μεταξύ μας.

Επαναληπτικές εργασίες 
στην Οδύσσεια

Επανάληψη στην Οδύσσεια

Επαναληπτικές εργασίες 5η ενότητα

Προβλήματα

Φτιάχνουμε προσκλήσεις
Τη Δευτέρα συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες-ασκήσεις του μαθήματος. 
Ξεκινήσαμε με τον εντοπισμό του ρήματος που δεν ταιριάζει με τη λέξη πρόσκληση.

Κατόπιν με τη βοήθεια του λεξικού ασχοληθήκαμε με τις λέξεις που έχουν πρώτο συνθετικό τους τη λέξη "τηλε".

Στη συνέχεια γράψαμε τη διεύθυνση του σχολείου μας και μετά ο καθένας τη δική του. Μάθαμε για τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής με τη βοήθεια των ΕΛΤΑ.

 Στο τέλος την τιμητική τους είχαν οι προσκλήσεις μας, οι οποίες ήταν καταπληκτικές!!!














Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Βαφτίσια, γιορτή  χαράς
Ξεκινήσαμε το μάθημα με εξιστόρηση από τα παιδιά των παραστάσεων που έχουν από μια βάπτιση.
Μετά ακολούθησε η διήγηση με λεπτομέρειες τόσο για το Μυστήριο του Βαπτίσματος όσο και του Χρίσματος.

Προβλήματα Κεφ.31
Συνεχίσαμε με τα προβλήματα του κεφαλαίου 31  που δεν είχαμε λύσει.
Πρώτα ασχοληθήκαμε με το τρίτο πρόβλημα. Εντοπίσαμε όσα γνωρίζουμε στο πρόβλημα, σκεφτήκαμε τι πράξη θα κάνουμε και αφού το αιτιολογήσαμε περάσαμε στη λύση του προβλήματος.


Μετά ασχοληθήκαμε με την τελευταία άσκηση όπου μας δινόταν τρεις αριθμοί και μας ζητούσε να διατυπώσουμε ένα πρόβλημα μ'αυτούς και να το λύσουμε. Στην αρχή τα παιδιά διατύπωσαν ένα πρόβλημα αφαίρεσης γιατί ήταν πιο εύκολο να το λύσουν. Το δέχτηκα αλλά ζήτησα να το διατυπώσουμε ώστε το πρόβλημα να λύνεται με δύο πράξεις. Έτσι με λίγη βοήθεια και ακολουθώντας τα βήματα που γνωρίζουμε για την επίλυση προβλημάτων τα καταφέραμε.





Φτιάχνουμε προσκλήσεις
Στο μάθημα αυτό διδάσκεται ο τρόπος δημιουργίας πρόσκλησης για διάφορες περιστάσεις όπως γενέθλια, πάρτι, θεατρική παράσταση. Ακόμη το γλωσσικό ύφος της πρόσκλησης διαφοροποιείται ανάλογα με τον παραλήπτη, παιδιά, ενήλικες, δήμαρχος. 
Για τους δύο παραπάνω λόγους, ξεκινήσαμε το μάθημα συζητώντας τι είναι η πρόσκληση και για ποιο λόγο φτιάχνουμε μια πρόσκληση.
Συνεχίσαμε με την ανάγνωση των προσκλήσεων του βιβλίου μας και τον εντοπισμό των δομικών στοιχείων τους:
σε ποιον τη στέλνουμε;
ποια είναι η εκδήλωση;
πού γίνεται;
πότε γίνεται;
στοιχεία επικοινωνίας
πρόταση που δελεάζει
ποιος τη στέλνει;
εικόνες
Αναφέραμε ότι μπορούμε σε μια πρόσκληση μπορούμε να βάλουμε κι έναν μικρό χάρτη.

Συζητήσαμε για το ύφος με το οποίο γράφουμε μια πρόσκληση προς τους φίλους μας και προς τον δήμαρχο και εντοπίσαμε τις διαφορές.


Στη συνέχεια εντοπίσαμε στις προσκλήσεις τις προτάσεις - φράσεις εκείνες που προσελκύουν και πείθουν τον παραλήπτη τους.
Μετά συμπληρώσαμε τα στοιχεία που έλειπαν από μια πρόσκληση .
Στο τέλος γράψαμε όλοι μαζί μια πρόσκληση προς όλους 
τους μαθητές του σχολείου μας όπου τους προσκαλέσαμε να παρακολουθήσουν την ομιλία της συγγραφέα που κάλεσε η τάξη μας με αφορμή τη σχολική έκθεση βιβλίου.



Αν έχω χρόνο φτιάχνω μια πρόσκληση στο λογισμικό της Γλώσσας , στην ενότητα "το εργαστήρι μου" και στις προσκλήσεις.

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Η ώρα των Αγγλικών
Στο πλαίσιο της ενσυναίσθησης και κατά τη διάρκεια της ώρας των Αγγλικών η κ.Λεμονιά με τα παιδιά σκέφτονται, αισθάνονται και χρησιμοποιούν το "can" ή το "can't" για τις δραστηριότητες που μπορεί να κάνει ένα παιδί με κινητικά προβλήματα, με τύφλωση ή με κώφωση. 
Συνειδητοποιούν ότι είναι πολύ περισσότερες οι δραστηριότητες που μπορεί να κάνει ένας συνομήλικός τους που έχει κάποιες δυσκολίες από αυτές που αρχικά πίστευαν.
Μπράβο και πάλι Μπράβο στην κ. Λεμονιά και στα μικρούλια μου!!!


Προβλήματα

Κατηγορίες φυτών
Τελειώσαμε το μάθημα για τις κατηγορίες των φυτών συζητώντας για το μέρος των φυτών που  τρώμε.
Πρέπει να πω ότι ξέραμε αρκετά για το θέμα αυτό. Μάλλον τρεφόμαστε υγιεινά!!! 
Μπράβο στις μανούλες!!!

Μετά παίξαμε!!!!



Στο τέλος φτιάξαμε την "καρδιά της διατροφής"...

... και οι εργασίες μας πήραν τη θέση τους στην τάξη.