Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Ενέργεια, τροφή, ζωή
Ξεκινήσαμε με συζήτηση για την αναγκαιότητα της τροφής σε όλους τους οργανισμούς. 
Μετά ασχοληθήκαμε με την πρώτη δραστηριότητα του μαθήματος. Στην αρχή φτιάξαμε τροφικές αλυσίδες αντιστοιχίζοντας τα ζεύγη των ζώων της πρώτης δραστηριότητας.

Κάνω κλικ στην εικόνα για να κατασκευάσω τροφικές αλυσίδες.


Σε δεύτερη φάση παρατηρήσαμε καλά τις εικόνες των ζώων και εξηγήσαμε τους λόγους για τους οποίους μερικά ζώα γεννούν πολλά μικρά.
Κατόπιν παρατηρήσαμε τις εικόνες της δεύτερης δραστηριότητας όπου ξεκινήσαμε από τη βάση της πυραμίδας. Στη αρχή συζητήσαμε από πού παίρνει ενέργεια το κάθε ζώο και μετά φανταστήκαμε τι θα συνέβαινε αν έλειπε μια σειρά από την πυραμίδα.
Κάνω κλικ στην εικόνα και απαντώ στις ερωτήσεις.
Στο τετράδιο εργασιών φτιάξαμε τροφικές  πυραμίδες




Σήμερα μια μικρούλα έφερε  στην τάξη μια μικρή γόνδολα από το ταξίδι που έκανε στη Βενετία καθώς επίσης και υπέροχες φωτογραφίες. Είδαμε τις γόνδολες, τα κανάλια αλλά και τα κτίρια που είναι χτισμένα στο νερό.
Σε ευχαριστούμε μικρούλα!!!
Τα δικά μας σχηματοποιήματα















Τρίτη 12 Μαΐου 2015

"Το πιο γλυκό  ψωμί"
Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με το πιο βασικό στοιχείο της καθημερινής μας διατροφής, το ψωμί.
Ξεκινήσαμε με το λαϊκό παραμύθι που έχει τίτλο "Το πιο γλυκό ψωμί". Αποφάσισα να μην ακολουθήσω την πορεία του βιβλίου.
Έτσι στην αρχή είδαμε το παρακάτω βιντεάκι που  μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα το παραμύθι.
Μετά διαβάσαμε όλο το παραμύθι από το βιβλίο. Γνωρίζουμε από την περσινή χρονιά τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού και τα συμπληρώσαμε χωρίς δυσκολία.



Στη συνέχεια συζητήσαμε και γράψαμε τα στοιχεία που ηθογραφούν τον βασιλιά και τον γέροντα. Εντοπίσαμε στο παραμύθι επίθετα που αναφέρονται στη συμπεριφορά του καθενός και στα συναισθήματά του. 

Ακόμη εντοπίσαμε και γράψαμε τα επίθετα  που περιγράφουν την εμφάνιση του καθενός.
Κατόπιν γίναμε μικροί λαογράφοι και γράψαμε τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν παλιά για την καλλιέργεια του σιταριού αλλά και όλες τις αγροτικές ονομασίες.
Στο τέλος συζητήσαμε και γράψαμε τι πιστεύουμε ότι διδάχθηκε ο βασιλιάς από την περιπέτειά του.

Πολλαπλασιασμοί Κεφ. 46
Ξεκινήσαμε το μάθημα με την εισαγωγική δραστηριότητα "Η σχολική εκδρομή".
Διαβάσαμε τις πληροφορίες που μας έδινε το πρόβλημα και το λύσαμε.


Στη δεύτερη άσκηση πρότεινα νοερούς πολλαπλασιασμούς δεκάδων και εκατοντάδων με μονοψήφιο αριθμό.
Από το τετράδιο εργασιών ασχοληθήκαμε πρώτα με την πρώτη άσκηση, όπου πρότεινα πολλαπλασιασμούς διψήφιων αριθμών με το 10 και το 100.
Μετά κάναμε λίγη εξάσκηση στον κάθετο πολλαπλασιασμό.
Κατόπιν ασχοληθήκαμε με τα προβλήματα της δεύτερης άσκησης.
Αφού διαβάσαμε τα προβλήματα , συζητήσαμε για τις πληροφορίες που μας δίνουν, εντοπίσαμε κάποιες λέξεις που θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα το πρόβλημα και μετά τα λύσαμε.



Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Γεια σου χαρά σου Βενετιά
Ακούσαμε το μελοποιημένο ποίημα σε στίχους του Ν.Γκάτσου και μουσική του Σ. Ξαρχάκου.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω το βιντεάκι και να ακούσω το τραγούδι

Διαβάσαμε τους στίχους του ποιήματος από το βιβλίο και γνωρίσαμε τα μέρη από τα οποία περνά ο ναυτικός.
Ο ναυτικός ξεκινά από τη Βενετία, μια πόλη της Ιταλίας.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να ταξιδέψω στη Βενετία.
Είναι  χτισμένη πάνω σε μια ομάδα 118 μικρών νησιών που χωρίζονται από κανάλια και ενώνονται μεταξύ τους με γέφυρες. Βρίσκεται στην ομώνυμη ελώδη Λιμνοθάλασσα  που απλώνεται κατά μήκος της ακτογραμμής μεταξύ των εκβολών των ποταμών Πάδου και Πιάβε

Η Βενετία είναι φημισμένη για την ομορφιά της τοποθεσίας της, την αρχιτεκτονική της και τα έργα τέχνης της.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να δω φωτογραφίες από τη Βενετία.

Επόμενος σταθμός του ναυτικού το Τσιρίγο ή αλλιώς τα Κύθηρα. Είναι ένα νησί που βρίσκεται στα νότια της Ελλάδας.
Κάνω κλικ στις  εικόνες για να ταξιδέψω στα Κύθηρα και να γνωρίσω το νησί.


Από τα Κύθηρα ο ναυτικός ταξίδεψε στη Μονεμβασιά, μια μικρή πόλη της ανατολικής Πελοποννήσου γνωστή για το μεσαιωνικό της κάστρο.
Κάνω κλικ στις εικόνες για να ταξιδέψω στη Μονεμβασιά και να την γνωρίσω.

Τελευταίος σταθμός του ναυτικού η Κρήτη όπου τον περιμένουν αγαπημένα του πρόσωπα.
Κάνω κλικ στις εικόνες

Μετά από όλα αυτά συμπληρώσαμε στην πρώτη άσκηση τα μέρη που περνά ο ναυτικός μέχρι να φτάσει στη Κρήτη  και τα σημειώσαμε στο χάρτη του βιβλίου μας.

Συνεχίσαμε εξηγώντας την επιθυμία του ναυτικού να φτάσει στην Κρήτη 
και βρήκαμε την αντίστοιχη εικόνα από το προηγούμενο μάθημα για τον Οδυσσέα.
Στη συνέχεια μάθαμε τα μέρη του καραβιού.
Και στο τέλος θυμηθήκαμε ξανά και  συμπληρώσαμε τα εθνικά ονόματα στην τέταρτη άσκηση.



Στο νησί του Αιόλου
Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του τίτλου και την περιγραφή της εικόνας του βιβλίου. Στηριζόμενοι στις προηγούμενες γνώσεις μας από την Ιστορία θυμηθήκαμε τους σταθμούς στο μεγάλο ταξίδι του Οδυσσέα προς την Ιθάκη.
Μετά την ανάγνωση αριθμήσαμε τις παραγράφους του κειμένου και κάθε φορά λέγαμε με δικά μας λόγια το νόημα της καθεμιάς.
Στις δύο πρώτες παραγράφους με τη βοήθεια των υπογραμμισμένων λέξεων της  πέμπτης άσκησης γράψαμε από ένα τίτλο γι'αυτές.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα συναισθήματα του Οδυσσέα και για την αντίδραση του Αίολου και συμπληρώσαμε την πρώτη άσκηση.
Κατόπιν περιγράψαμε την κατάσταση του καιρού και της θάλασσας πριν οι σύντροφοι του Οδυσσέα ανοίξουν  το ασκί με τους ανέμους και την κατάσταση  αφού το άνοιξαν.

Ύστερα βρήκαμε τις συνώνυμες λέξεις που μας ζητούσε η ένατη άσκηση.
Μετά αφού εξηγήσαμε τη σημασία των επιθέτων του πολύπαθου ταξιδιού του Οδυσσέα συμπληρώσαμε με αυτά τις προτάσεις.
Μετά ασχοληθήκαμε με μια πολύ καλή ορθογραφική  άσκηση που μας αρέσει  πολύ.
Τελευταία αφήσαμε την άσκηση της γραμματικής από το τετράδιο εργασιών. Για να διαβάσουμε τις σκέψεις του Οδυσσέα βάλαμε τα ρήματα στο σωστό Μέλλοντα.