Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

"Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία"

Προσπάθησα μέσα από τις εικόνες της παρουσίασης να μάθουμε το καινούριο μάθημα.

Ερωτήσεις που θα με βοηθήσουν να μάθω εύκολα το μάθημα:
  • Από πού πέρασαν οι Αχαιοί πριν φτάσουν στην Τροία;
  • Ποιον συνάντησαν εκεί και τι τους είπε;
  • Ποιες ήταν οι κόρες του Άνιου και τι μπορούσαν να κάνουν;
  • Ποιος ήταν ο βασιλιάς της Τροίας και ποια ήταν η οικογένειά του;
  • Τι έκαναν οι Τρώες όταν είδαν τους Αχαιούς;
  • Ποιος από τους Αχαιούς πάτησε πρώτος στην Τροία;
  • Ποιοι νίκησαν στην πρώτη μάχη Αχαιών και Τρώων;
  • Τι έκαναν οι αντίπαλοι μετά τη μάχη;
  • Ποιοι θεοί ήταν με το μέρος των Τρώων και ποιοι με το μέρος των Αχαιών;
  • Τι ζήτησε ο Αγαμέμνονας την τελευταία χρονιά του πολέμου και γιατί;



Ασχοληθήκαμε και με τις εργασίες του τετραδίου εργασιών.

Σε όλο σχεδόν το πρώτο τρίμηνο τις ερωτήσεις του βιβλίου τις απαντούσαμε προφορικά.
 Αποφάσισα κάποιες από τις ερωτήσεις να γίνει προσπάθεια να τις γράφουν τα παιδιά. 
Θα επιλέγω κυρίως ερωτήσεις που θα έχουν σχέση με περιγραφή κάποιας εικόνας ή ερωτήσεις όπου καλούνται να γράψουν τη γνώμη τους.
Έτσι στο μάθημα "Το μήλο της Έριδας" ασχοληθήκαμε με την ερώτηση:

















Στο μάθημα "Η θυσία της Ιφιγένειας" ασχοληθήκαμε με τις ερωτήσεις του τετραδίου εργασιών:



Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

"Το τετράδιο ζωγραφικής"
Ξεκινήσαμε με την περιγραφή της εικόνας του βιβλίου. Έτσι γνωρίσαμε το παιδί του κειμένου. Μετά διαβάσαμε το κείμενο και μάθαμε τι ήταν τελικά αυτό που ζωγράφιζε η Καιτούλα.
Καταγράψαμε τις πληροφορίες για τη ζωγραφιά (διαφάνεια 2η της παρουσίασης).


Απαντήσαμε στους προβληματισμούς για τη ζωγραφιά (διαφάνεια 3η της παρουσίασης) και παράλληλα χρωματίζαμε τις απαντήσεις στο βιβλίο.
Τις κειμενικές συμβάσεις της επιχειρηματολογίας τις ανακαλύψαμε μέσα από ένα παιχνίδι που το βρήκα από το παιδαγωγικό της Κύπρου.
Έδωσα σε κάθε παιδί έναν φάκελο που μέσα περιείχε ξεχωριστά τη γνώμη της Καιτούλας, την επιχειρηματολογία και το συμπέρασμα.
 Ζήτησα να τα διαβάσουν και να τα βάλουν σε λογική σειρά.


Στη συνέχεια χρωματίσαμε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούμε για την κάθε παράγραφο ενός επιχειρηματολογικού κειμένου.


Στο τέλος τα κολλήσαμε στο τετράδιό μας.


Τελειώσαμε με την 5η άσκηση του βιβλίου όπου όλοι μαζί συζητήσαμε και γράψαμε τη γνώμη μας για τη ρύπανση του αέρα από τα καυσαέρια.

Ο Χριστός βαπτίζεται  στον Ιορδάνη ποταμό 
Η γιορτή των Θεοφανίων
Αποφάσισα  να ασχοληθούμε με τα δύο αυτά μαθήματα μαζί. 
Η γιορτή των Θεοφανίων ήταν πριν λίγες ημέρες οπότε και τα παιδιά είχαν πρόσφατες εικόνες.
Οι εικόνες της παρουσίασης μας βοήθησαν για να μάθουμε τα πιο σημαντικά λόγια του πρώτου μαθήματος.
Για το δεύτερο μάθημα τα παιδιά είχαν να πούνε πολλά, γιατί παρακολούθησαν τα περισσότερα από κοντά τη γιορτή των Θεοφανίων.

"Η θυσία της Ιφιγένειας"
Σήμερα στο μάθημα της Ιστορίας μάθαμε για τη θυσία της Ιφιγένειας.
Μας βοήθησαν πολύ οι εικόνες της παρουσίασης.




Μικρούλια μου ρίξτε μια ματιά στις ερωτήσεις για  να μάθετε πιο εύκολα το μάθημα!

  1. Πώς αντέδρασε ο Μενέλαος όταν έμαθε ότι ο Πάρης έκλεψε τη γυναίκα του;
  2. Γιατί δεν μπορούσαν να ξεκινήσουν τα πλοία των Αχαιών;
  3. Πώς αντέδρασε ο Αγαμέμνονας όταν άκουσε τη συμβουλή του Κάλχα;
  4. Τι συνέβη στην Αυλίδα την ημέρα της θυσίας της Ιφιγένειας;


Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Πολλαπλασιασμοί
Μέρα επανάληψης στα Μαθηματικά. Θυμηθήκαμε πώς κάνουμε πολλαπλασιασμό διψήφιο με μονοψήφιο αριθμό και στον πίνακα και στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών.



Το μήλο της Έριδας
Στην Ιστορία ξεκινήσαμε τον Τρωικό πόλεμο και σήμερα μάθαμε τη μυθολογική αιτία του πολέμου.
Ασχοληθήκαμε με τις έννοια έριδα, γιατί μας ήταν άγνωστη, και  βρήκαμε συνώνυμες και αντίθετες λέξεις της.



Καλή χρονιά γεμάτη με υγεία και αγάπη!

Μετά από τόσες  ημέρες  διακοπών βρεθήκαμε πάλι όλοι μαζί και είχαμε πράγματι πολλά να πούμε.
Ξεκούραστοι και χαλαροί είπαμε τις ευχές για τη νέα χρονιά, κάναμε τις αγκαλίτσες μας και φυσικά αφιερώσαμε λίγο χρόνο για να πούμε πώς περάσαμε και τα νέα μας.
Ασχοληθήκαμε όμως και με τα μαθήματά μας. 
Ας δούμε λοιπόν τι κάναμε σήμερα!



 Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς

Ξεκινήσαμε την 3η ενότητα του βιβλίου της Μελέτης Περιβάλλοντος. 
Στο πρώτο μάθημα της ενότητας συγκρίναμε τα  μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς στον άξονα του χρόνου. Τα ονομάσαμε και τα ταξινομήσαμε σε μέσα της στεριάς, της θάλασσας και του αέρα.
Εκφράσαμε τις απόψεις αλλά και τις απορίες μας για την εξέλιξη και τη χρησιμότητά τους στη ζωή μας.
Μέσα από συζήτηση τα παιδιά ανέδειξαν τις δυσκολίες και τους κινδύνους που αντιμετώπιζαν οι άνθρωποι στις μετακινήσεις τους και στη μεταφορά των προϊόντων τους και με εντυπωσίασε το γεγονός ότι ήταν πολύ καλά ενημερωμένα και για τους σημερινούς κινδύνους που αντιμετωπίζουμε στις μεταφορές και στις συγκοινωνίες. 
Κάποιες μικρούλες ανέφεραν "το φλεγόμενο πλοίο" , όπως χαρακτηριστικά είπαν, που είδαν και άκουσαν από την τηλεόραση.
Μπράβο μικρά μου!!! Με εκπλήξατε με όσα γνωρίζατε!



Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014

Καλές γιορτές!
Όλη την εβδομάδα δεν κατάφερα να βρω χρόνο να ενημερώσω το blog.
Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη με αρκετή δουλειά που κάναμε με τα μικρούλια αλλά το αποτέλεσμα  ήταν πολύ καλό.
 Εδώ και καιρό δουλεύαμε ένα  πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα Χριστούγεννα στον κόσμο. 
Ταξιδέψαμε σε όλες τις ηπείρους και είδαμε τα αξιοθέατα της καθεμιάς, γνωρίσαμε τους ανθρώπους που ζουν σε αυτές, ακούσαμε τους ήχους των λιμνών και των καταρραχτών, αγγίξαμε κορυφές βουνών και τη λεπτή άμμο της ερήμου, θαυμάσαμε ναούς, παραλίες, θαλάσσια πάρκα, κτίρια, ιστορικά μνημεία και μάθαμε τα έθιμα των Χριστουγέννων του κάθε τόπου που επισκεφτήκαμε. 
Συνεργαστήκαμε με τον κ. Δημήτρη της Μουσικής και μάθαμε να τραγουδάμε και να παίζουμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια της κάθε ηπείρου.
Γίναμε μικροί ηθοποιοί και αφού μάθαμε καλά τους ρόλους μας, κάναμε αρκετές πρόβες για τα σκετσάκια μας.
Στολίσαμε την τάξη μας και περιμέναμε το απόγευμα της Δευτέρας να τα παρουσιάσουμε όλα αυτά. 
Περάσαμε υπέροχα! Μας άρεσε όλους πολύ!

Ευχόμαστε σε όλους 
Καλά Χριστούγεννα!
Ο καινούριος χρόνος να κάνει 
τα όνειρα όλου του κόσμου 
πραγματικότητα και να σκορπίσει 
υγεία και ευτυχία!



Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Πολλαπλασιασμοί Κεφ. 17
Βασικός στόχος του μαθήματος ο πολλαπλασιασμός διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό και το αντίστροφο.

Σήμερα ασχοληθήκαμε μόνο με την εισαγωγική δραστηριότητα: Κόβουμε στο τετραγωνισμένο χαρτί
Το τετραγωνισμένο χαρτί μας βοηθά  να κατανοήσουμε την ανάλυση του   διψήφιου αριθμού(πολλαπλασιαστέου) σε δεκάδες  και μονάδες και τον πολλαπλασιασμό αυτών χωριστά με τον πολλαπλασιαστή.
Έδωσα σε κάθε παιδί ένα τετραγωνισμένο χαρτί και ζήτησα να σχηματίσουν και να κόψουν ένα ορθογώνιο με 12 τετραγωνάκια.
Παρουσιάσαμε τις διαφορετικές λύσεις και συζητήσαμε πώς δουλέψαμε.



Συνεχίσαμε το ίδιο με άλλον αριθμό. Τώρα ζήτησα 20 τετραγωνάκια. Και εδώ βρήκαμε διαφορετικές λύσεις.

Συνεχίσαμε και με άλλους αριθμούς.







Τα χαρτιά ανακυκλώνονται
Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις εργασίες του τετραδίου εργασιών.
Με αφορμή την 4η άσκηση εντοπίσαμε μέσα στην τάξη μας ποια πράγματα ξαναχρησιμοποιούμε, κάνοντας με αυτό τον τρόπο ανακύκλωση.
Τα μικρούλια τα βρήκαν όλα μέσα στην τάξη μας. Ας δούμε ποια ήταν αυτά.
Το κουτί από το φωτοτυπικό χαρτί το έχουμε για να βάλουμε τις κατασκευές μας.

Ένα κουτί από παπούτσια όπου βάζουμε τα ψαλιδάκια μας.

Το δωράκι με τα σοκολατάκια που μας έδωσαν όταν επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο σοκολάτας το κάναμε θήκη για τους μαρκαδόρους του πίνακά μας.

Τυπωμένα φύλλα χαρτιού από τη μια μεριά που δεν μας χρειάζονται τα κρατήσαμε για να γράφουμε τα καθήκοντα σε όποιον συμμαθητή μας απουσιάζει.

Και φυσικά όλα αυτά τα γράψαμε στην άσκηση στο τετράδιο.


Στη συνέχεια παρατηρήσαμε την αφίσα για την ανακύκλωση της άσκησης 5. 
Συζητήσαμε και θυμηθήκαμε πώς γράφουμε μια αφίσα και συγκεκριμένα τι βλέπουμε στην αφίσα της άσκησης.
Αποφασίσαμε να κάνουμε κι εμείς μια αφίσα για την ανακύκλωση του χαρτιού.
Βάλαμε όλοι τα δυνατά μας και δημιουργήσαμε...








Κατόπιν μάθαμε ποια άλλα υλικά μπορούμε να ανακυκλώσουμε. 
Από το τετράδιο εργασιών μάθαμε για το αλουμίνιο και είδαμε σχετικές εικόνες από το διαδίκτυο.
Μιλήσαμε για την ανακύκλωση των μπαταριών και του γυαλιού και είδαμε και εδώ σχετικές εικόνες.
Στη συνέχεια για να μην αφήσουμε τα αλουμινόκουτα 
στενοχωρημένα με τη φαντασία μας προσπαθήσαμε να βρούμε τους ήρωες και τους χαρακτήρες τους και γράψαμε ένα μικρό θεατρικό διάλογο με τίτλο: Τα ανυπόμονα αλουμινόκουτα.