Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014
Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014
Γάτος από σπίτι ζητά νέα οικογένεια
Συνεχίσαμε το ίδιο μάθημα και ασχοληθήκαμε με τα γραμματικά φαινόμενα που εμπεριέχει.
Στην αρχή είδαμε το αόριστο άρθρο και κάναμε τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών.
Συνεχίσαμε με την αιτιατική πτώση των ουσιαστικών.
Θυμηθήκαμε και την κλητική πτώση, διαβάσαμε το διάλογο από το τετράδιο εργασιών και είπαμε δικές προτάσεις όπου χρησιμοποιήσαμε την πτώση αυτή.
Θυμηθήκαμε τι είναι οι αγγελίες και τι προσέχουμε όταν τις γράφουμε.
Διαβάσαμε τις αγγελίες του βιβλίου και
σχολιάσαμε τις πληροφορίες που μας δίνουν και που δε μας δίνουν.
Στο τέλος έγραψε ο καθένας μια δική του αγγελία.
Φύλλο εργασίας
Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014
Προβλήματα (Κεφ.12)
Η ώρα των Μαθηματικών ήταν αφιερωμένη στα προβλήματα του βιβλίου.
Ξεκινήσαμε με το πρώτο πρόβλημα. Θυμηθήκαμε όσα μάθαμε για τις δημοτικές εκλογές από τη Μελέτη και λύσαμε το πρόβλημα.
Συνεχίσαμε με το δεύτερο πρόβλημα το οποίο περιλαμβάνει διαίρεση μερισμού με υπόλοιπο.
Τα μικρούλια δυσκολεύτηκαν γι'αυτό και το λύσαμε γράφοντας τον τρόπο σκέψης μας μέχρι να καταλήξουμε στην πράξη που πρέπει να κάνουμε.
Το τρίτο πρόβλημα το λύσαμε και αυτό ζωγραφίζοντας τα νομίσματα.
Προχωρήσαμε με το πρώτο πρόβλημα του τετραδίου εργασιών. Στην αρχή υπογραμμίσαμε όσα ξέρουμε και όσα ψάχνουμε να βρούμε στο πρόβλημα. Μετά τα παιδιά πρότειναν ως λύση ή να κάνουμε πρόσθεση ή πολλαπλασιασμό και εξήγησαν τον τρόπο σκέψης τους.
Ακολούθησε το δεύτερο πρόβλημα όπου στόχος του ήταν μέσα από την ανταλλαγή νομισμάτων να εμπεδωθεί η σχέση του ευρώ με τα δέκα λεπτά.
Λύσαμε το πρόβλημα με τη βοήθεια ζωγραφιάς.
Ξεκινήσαμε με το πρώτο πρόβλημα. Θυμηθήκαμε όσα μάθαμε για τις δημοτικές εκλογές από τη Μελέτη και λύσαμε το πρόβλημα.
Συνεχίσαμε με το δεύτερο πρόβλημα το οποίο περιλαμβάνει διαίρεση μερισμού με υπόλοιπο.
Τα μικρούλια δυσκολεύτηκαν γι'αυτό και το λύσαμε γράφοντας τον τρόπο σκέψης μας μέχρι να καταλήξουμε στην πράξη που πρέπει να κάνουμε.
Το τρίτο πρόβλημα το λύσαμε και αυτό ζωγραφίζοντας τα νομίσματα.
Προχωρήσαμε με το πρώτο πρόβλημα του τετραδίου εργασιών. Στην αρχή υπογραμμίσαμε όσα ξέρουμε και όσα ψάχνουμε να βρούμε στο πρόβλημα. Μετά τα παιδιά πρότειναν ως λύση ή να κάνουμε πρόσθεση ή πολλαπλασιασμό και εξήγησαν τον τρόπο σκέψης τους.
Ακολούθησε το δεύτερο πρόβλημα όπου στόχος του ήταν μέσα από την ανταλλαγή νομισμάτων να εμπεδωθεί η σχέση του ευρώ με τα δέκα λεπτά.
Λύσαμε το πρόβλημα με τη βοήθεια ζωγραφιάς.
Γάτος από σπίτι ζητά νέα οικογένεια
Αρχίσαμε το καινούριο μάθημα προσπαθώντας να συνδέσουμε τον τίτλο με την εικόνα. Στη συνέχεια διαβάσαμε το κείμενο και απαντήσαμε στις ερωτήσεις:- ποιος μιλάει και σε ποιον;
- ποιος είναι ο πρωταγωνιστής;
- ποια τα βουβά πρόσωπα;
- πού συμβαίνουν όλα αυτά;
Προχωρήσαμε στην αρίθμηση των παραγράφων.
Στη συνέχεια δώσαμε έναν τίτλο για κάθε παράγραφο.
Υπογραμμίσαμε ποιες πληροφορίες μας δίνει το κείμενο για την οικογένεια του Μάρκου.
Βρήκαμε τις λέξεις και τις φράσεις του κειμένου που αναφέρονται στην εξωτερική περιγραφή του Μάρκου.
Υπογραμμίσαμε αυτά που αρέσουν και που δεν αρέσουν στον Μάρκο.
Είπαμε πώς καταλαβαίνουμε τη φράση που λέει η μαμά του Μάρκου ότι οι γάτες ανήκουν σε μια μεγάλη οικογένεια και είδαμε από την παρουσίαση σε ποια οικογένεια ανήκουν.
Συζητήσαμε αν ο Μάρκος δεν ήταν κατοικίδιο αλλά αδέσποτος γάτος τι θα άλλαζε στην εμφάνισή του και στη συμπεριφορά του.
Μάθαμε παροιμίες και εκφράσεις με τη λέξη γάτα και κάναμε την αντίστοιχη άσκηση από το βιβλίο.
Τέλος θυμηθήκαμε γνωστές γάτες από τα παραμύθια και τις παιδικές ταινίες.
Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014
Σπίτι με κήπον
Ξεκινήσαμε την τρίτη ενότητα με το ποίημα του Κ. Καβάφη.Συνδέσαμε τον τίτλο του ποιήματος με την εικόνα. Περιγράψαμε την εικόνα και κάναμε υποθέσεις για το περιεχόμενο του ποιήματος.
Παρατηρήσαμε ότι το ποίημα δεν έχει στροφές και ξεκινήσαμε την ανάγνωσή του.
Αρκετές λέξεις φάνηκαν δύσκολες στην ανάγνωση αλλά και άγνωστες στα παιδιά.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε τον ποιητή Κωνσταντίνο Καβάφη μέσα από την παρουσίαση.
Συνεχίσαμε με τις εργασίες του βιβλίου και ξεκλειδώσαμε το ποίημα.
Στη συνέχεια μια ομάδα διάλεξε ένα ζώο του ποιήματος και παρουσίασε ένα στιγμιότυπο από τη ζωή του. Η τάξη προσπάθησε να βρει ποιο ήταν αυτό το ζώο.
Κατόπιν ασχοληθήκαμε με την άσκηση 9 του βιβλίου και προτείναμε τις δικές μας λύσεις στον ιδιοκτήτη του σπιτιού.
Μετά περάσαμε στη γραμματική του μαθήματος. Θυμηθήκαμε ξανά την απόστροφο, τις συνώνυμες λέξεις και την παρομοίωση.
Ο χρόνος δεν μας έφτασε να ακούσουμε μελοποιημένο το ποίημα. Μικρούλια μου μπορείτε να το ακούσετε εδώ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)