Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Μέτρηση μηκών με εκατοστά και χιλιοστά
Από τις προηγούμενες τάξεις τα μικρά μου είναι εξοικειωμένα με τις μετρήσεις χρησιμοποιώντας τόσο αυθαίρετες μονάδες όσο και συμβατικές.
Ξεκινήσαμε και μετρήσαμε το ύψος μας του καθενός μας και το καταγράψαμε στον πίνακα. Στη συνέχεια το μετατρέψαμε σε εκατοστά.


Μετά ανοίξαμε το βιβλίο και μετρήσαμε το μήκος του σκαθαριού σε εκατοστά και χιλιοστά.


Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού: 
"Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι όσοι"

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας την "παρεμβατική δυναμική" της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, θεσμοθέτησε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την πρώτη Δευτέρα του Οκτώβρη κάθε σχολικού έτους. 

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το τρέχον σχολικό έτος έχει θεματικό άξονα: 
Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι.

Ο καιρός όμως τη Δευτέρα στις 6 Οκτωβρίου μας τα χάλασε και έτσι οι εκδηλώσεις μας για την ημέρα αυτή πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου.

Στο πρώτο μέρος των δραστηριοτήτων είδαμε το βιντεάκι "Ένα τρίγωνο στη χώρα των κύκλων".
Ακολουθήσαμε την περιπέτεια ενός τριγώνου στη χώρα των κύκλων.
Συζητήσαμε τους λόγους που οδήγησαν τους κύκλους να φέρονται με τέτοιο τρόπο στο τρίγωνο, τα συναισθήματα του τριγώνου και το επεκτείναμε τη συζήτηση στη χώρα των ανθρώπων.

΄
Μας άρεσε όμως και ο μεγάλος αρκούδος, που ήταν τόσο διαφορετικός από τους ανθρώπους που περπατούσαν γύρω του στην πλατεία και το μόνο που ζητούσε ήταν μια ζεστή αγκαλιά. Στην αρχή δεν τον πλησίαζε κανείς, ωσότου κάποιος έκανε  την αρχή. Και τότε...


Στη συνέχεια τραγουδήσαμε ένα  τραγούδι που μάθαμε την προηγούμενη χρονιά "Χέρια σαν κι αυτά", Locomondo

Τέλος  δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα δικά μας χέρια όπου μέσα τους γράψαμε τι κάνουμε εμείς με αυτά.

Στο δεύτερο μέρος των εκδηλώσεων πήραμε μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή του σχολείου μας. Συγκεκριμένα τα δύο τμήματα της Γ΄τάξης δημιούργησαν με τη βοήθεια των συναδέλφων της Φυσικής Αγωγής μεικτές ομάδες και έμαθαν μπεϊζμπωλ από ομάδα κοριτσιών της Ε΄τάξης. Η δράση είχε ως στόχο την προώθηση της ανεκτικότητας και της αλληλεγγύης μεταξύ τους.

Ακολούθησε η γνωριμία μας με τον Άρη Γρηγοριάδη, τον παγκόσμιο πρωταθλητή κολύμβησης που ήταν καλεσμένος στο σχολείο μας. Ο πρωταθλητής ήρθε στην τάξη μας, μίλησε μαζί μας, απάντησε στις ερωτήσεις μας και μας υπέγραψε αυτόγραφο.


Τι όμορφα που περάσαμε σήμερα στο σχολείο μας!

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Ο θαυμαστός μας κόσμος

Επαναληπτικές εργασίες στην 1η ενότητα

Η φίλη μας η Αργυρώ
Η γραμματική του μαθήματος και το φύλλο εργασίας

Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Ο Δαβίδ δοξολογεί το Θεό

Η φίλη μας η Αργυρώ

Το κείμενο "Η φίλη μας η Αργυρώ"  είναι από το βιβλίο του Γουίλις Τζιν "Η Αργυρώ γελάει".
 Είναι ένα εικονογραφημένο βιβλίο με ελάχιστο κείμενο μέσα από το οποίο τα παιδιά κατανοούν ότι όλα τα παιδιά μπορούν να κάνουν τα πάντα, άσχετα αν είναι σε καροτσάκι, άσχετα αν έχουν κάποια άλλη αναπηρία.

Ξεκινήσαμε με τον τίτλο για να ξέρουμε πως μιλάει για ένα κοριτσάκι, την Αργυρώ.
Συνεχίσαμε με τις εικόνες του βιβλίου μας, τις παρατηρήσαμε, περιγράψαμε την Αργυρώ και συζητήσαμε για όλα όσα κάνει.

Στο σημείο αυτό είδαμε και άλλες εικόνες παιδιών με αναπηρίες   και συζητήσαμε για την καθημερινότητα αυτών των παιδιών, τις δραστηριότητες τους και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι'αυτά.
Διαβάσαμε το κείμενο και απαντήσαμε στις ερωτήσεις:

  • κάνει η Αργυρώ ότι κάνουμε κι εμείς;
  • γιατί επαναλαμβάνει συνέχεια το όνομα Αργυρώ;
  • τι εννοούν οι τρεις τελευταίες σειρές του κειμένου;

Στη συνέχεια ζήτησα από τα παιδιά να συνεχίσουν το ποίημα μιλώντας για τις ενέργειες της Αργυρώς. Έτσι δόθηκε η αφορμή να χρωματίσουμε τα ρήματα του κειμένου.


Συνεχίσαμε εντοπίζοντας στο κείμενο τις φράσεις του κειμένου που φανερώνουν πώς νιώθει η Αργυρώ. 
Κατόπιν φανταστήκαμε την Αργυρώ να έρχεται στο σχολείο μας και γράψαμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς γι'αυτήν.
Στο τέλος είδαμε το παρακάτω βιντεάκι της συναδέλφου Μαρίνας Ζαχαρία.


Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Πολλαπλασιασμός και διαίρεση
Ασχοληθήκαμε με τις υπόλοιπες ασκήσεις του κεφαλαίου 6 και επειδή είχαμε λίγο χρόνο κάναμε και λίγη εξάσκηση ακόμη

Αγαπητό μου ημερολόγιο
Σήμερα ασχοληθήκαμε με τη γραμματική του μαθήματος. Θυμηθήκαμε τα κύρια ονόματα και την ορθογραφία τους. 

Συνεχίσαμε με τα ρήματα. Συμπληρώσαμε τα ρήματα στις προτάσεις από το ημερολόγιο του Αριστείδη.
Υπογραμμίσαμε τα ρήματα στο διάλογο του τετραδίου εργασιών.
Και τα κλίναμε στον πίνακα:


Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Το λιοντάρι της Νεμέας


Η γέννηση του Ηρακλή


Πολλαπλασιασμός και διαίρεση (κεφ.6)
Μετά από τις καταστάσεις μοιρασιάς που ασχοληθήκαμε με το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά περάσαμε στην εισαγωγική δραστηριότητα του βιβλίου. Έδωσα σε κάθε δυάδα δύο ορθογώνια με τετραγωνάκια και ζήτησα να τα κόψει ο ένας μαθητής οριζόντια και ο άλλος κάθετα.

Στη συνέχεια ζήτησα να μετρήσουν τα τετραγωνάκια και να γράψει ο καθένας το αποτέλεσμα.

Κατόπιν ζήτησα να μου πούνε σε πόσες ομάδες χώρισαν τα ορθογώνια.
Ακολούθησε η δραστηριότητα πάνω στο βιβλίο

Αγαπητό μου ημερολόγιο

Ξεκινήσαμε τη δεύτερη ενότητα του βιβλίου και στην αρχή διαβάσαμε το τίτλο της. Κάναμε υποθέσεις για τα θέματα της ενότητας, σχολιάσαμε την εικόνα και διαβάσαμε τους τίτλους των επιμέρους μαθημάτων.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το πρώτο κείμενο.Από προηγούμενη τάξη τα παιδιά ήξεραν για τη δομή του ημερολογίου. Θυμηθήκαμε λοιπόν όσα ξέραμε διαβάσαμε και απαντήσαμε:

  • τι γράφουμε στο ημερολόγιο;



  • ποιος το έχει γράψει το ημερολόγιο αυτό;
  • πότε το έγραψε;
  • τι γράφει στην αρχή;



  • με ποιες λέξεις και φράσεις  απευθύνεται στο ημερολόγιο ο Αριστείδης;
  • ποιο είναι το πρόβλημα του Αριστείδη;




  • τι προτείνουμε για να τον βοηθήσουμε να λύσει το πρόβλημά του;


Μετά συζητήσαμε και γράψαμε στο τετράδιο πόσο χρόνο ελεύθερο έχει ο καθένας μας και τι θα θέλαμε να κάναμε στον ελεύθερό μας χρόνο. Στο τέλος προτείναμε λύσεις για να έχουμε περισσότερο χρόνο.



Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Ενδιαφερόμαστε για την κοινότητα (Κεφ. 3)

Ξεκινήσαμε να διαβάζουμε τα κομμάτια του παζλ. Προβληματιστήκαμε και λέγαμε τη γνώμη μας. Στόχος της συζήτησής μας ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά  ότι τα προβλήματα ενδιαφέρουν και τα ίδια.
Στη συνέχεια ερευνήσαμε ποιοι μπορούν να βοηθήσουν να λύσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν σε μια κοινότητα.
Στο τέλος το κάθε παιδί σκέφτηκε ένα πρόβλημα που απασχολεί τη γειτονιά του και έγραψε γι'αυτό.





Πολλαπλασιασμός και διαίρεση
Σήμερα αφήσαμε το βιβλίο και ξεκινήσαμε να διαβάζουμε το δεύτερο μέρος από το παραμύθι "Η Φιφή και η Φωφώ οι φαντασμένες φάλαινες", του Ευγένιου Τριβιζά. Στο δεύτερο κομμάτι του βιβλίου αναφέρονται καταστάσεις μοιρασιάς στα δύο. Διάβαζα το παραμύθι στα παιδιά και σταματούσα στα σημεία εκείνα που οι δύο φάλαινες μοίραζαν το φαγητό τους στα δύο. Ζητούσα από τα παιδιά να απαντήσουν πόσο φαγητό θα έτρωγε η καθεμιά τους. Σε άλλα σημεία διάβαζα την εξέλιξη  της ιστορίας και ζητούσα να απαντήσουν αν μοίρασαν το φαγητό τους δίκαια οι φάλαινες και αν όχι να δώσουν τη σωστή λύση.

"Πάλι μαζί!" Επαναληπτικές εργασίες

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Η γέννηση του Ηρακλή
Ξεκίνησα την καινούρια ενότητα με την προσπάθεια να προσεγγίσουμε με τα παιδιά την έννοια ήρωας. Έτσι, έθεσα κάποιες ερωτήσεις και έγραφα τις απαντήσεις των παιδιών στον πίνακα:

  • Ποιους ήρωες θαυμάζετε από τα παραμύθια, την τηλεόραση, τα κόμικ;


  • Τι είναι αυτό που κάνει κάποιον να είναι ήρωας;

Στην ερώτηση αν γνωρίζουν κάποιον ήρωα ακούστηκαν πολλές απαντήσεις, τον Ηρακλή τον ήξεραν όλα, κάποια ξέρουν για τον Θησέα, ένα μικρό μου ανέφερε τον Λεωνίδα με τους 300. Η τελευταία απάντηση ήταν η αφορμή για να πούμε δυο λόγια ώστε να κατανοήσουν την έννοια του ήρωα σε κάθε εποχή.
Συνεχίσαμε το μάθημα με την αφήγηση της γέννησης του Ηρακλή και το σχολιασμό των εικόνων του βιβλίου.
Προβλήματα πολλαπλασιασμού
Στην ώρα των Μαθηματικών λύσαμε προβλήματα πολλαπλασιασμού. Ακολουθήσαμε τα ίδια βήματα επίλυσης  προβλημάτων που μάθαμε και πέρυσι. Ομολογώ πως τα μικρά μου τα θυμόταν πάρα πολύ καλά.




Λεξιλόγιο της πρώτης ενότητας
Ημέρα επανάληψης σήμερα για το μάθημα της Γλώσσας.
Ξεκινήσαμε με το λεξιλόγιο της ενότητας. Διαβάσαμε τις λέξεις και είδαμε την ορθογραφία τους. 
Στη συνέχεια συμπληρώσαμε τις δύο εργασίες.







Συνεχίσαμε με επαναληπτικές ασκήσεις των γραμματικών φαινομένων της ενότητας.