Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Πολλαπλασιασμός διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό (Κεφ.11)

Ξεκινήσαμε τον πολλαπλασιασμό διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό με ένα πρόβλημα. Είχα 3 σακουλάκια που το καθένα είχε 12 καραμέλες.


Ζητούσα να μου πούνε πόσες καραμέλες αγόρασα. Ομολογώ ότι δεν περίμενα να μου πούνε το αποτέλεσμα προτού ασχοληθούμε με τα στοιχεία του προβλήματος.

Η μία μικρή συμπλήρωνε την άλλη. Η μία ξεκίνησε λέγοντας ότι θα κάνουμε πρόσθεση και μας εξήγησε και τον τρόπο
 Και η άλλη τον πολλαπλασιασμό και το αποτέλεσμά του και μια άλλη μας είπε πώς ακριβώς θα έκανε τον πολλαπλασιασμό. 

Μπράβο!  και πάλι Μπράβο! κοριτσάκια μου!

Βέβαια η διαδικασία της δραστηριότητας συνεχίστηκε.
Αναλύσαμε τον διψήφιο αριθμό με τις καραμέλες που είχε το κάθε σακουλάκι με στόχο να οδηγηθούμε στις λύσεις που μας έδωσαν τα κορίτσια.

Συνεχίσαμε στο φύλλο εργασίας. Στην αρχή ζωγραφίσαμε το πρόβλημα


Συμπληρώσαμε τον πίνακα με τα στοιχεία του προβλήματος

Διατυπώσαμε την πράξη που θα κάνουμε

Λύσαμε το πρόβλημα

Συνεχίσαμε προτείνοντας αντί για πρόσθεση να κάνουμε πολλαπλασιασμό

Το κουδούνι όμως χτύπησε και δεν προλάβαμε να κάνουμε 
λίγη εξάσκηση. Θα συνεχίσουμε...
Επανάληψη στη Γλώσσα
Σήμερα κάναμε μια μικρή επανάληψη στη δεύτερη ενότητα "Στο σπίτι και στη γειτονιά".
Ξεκινήσαμε από τα επίθετα. Διαβάσαμε ένα μικρό κείμενο και κυκλώσαμε τα επίθετα που υπήρχαν. Παράλληλα τα σχηματίζαμε στα τρία γένη.


Επόμενο γραμματικό φαινόμενο η γενική πτώση. Σχηματίζαμε τη γενική του ενικού και του πληθυντικού αριθμού.

Συνεχίσαμε με το βοηθητικό ρήμα "έχω".

Θυμηθήκαμε τις καταλήξεις των ρημάτων

Θυμηθήκαμε και το συλλαβισμό των λέξεων

Γράψαμε σύνθετες λέξεις

Και συμπληρώσαμε το λεξιλόγιο της ενότητας.
Επανάληψη στον Ηρακλή


Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Όλα τα παιδιά του κόσμου είναι αδέλφια

Χωριά και πόλεις του τόπου μας

Στη νέα  μας γειτονιά
Ξεκινήσαμε το μάθημα περιγράφοντας την εικόνα των τριών σπιτιών. 
Μετά διαβάσαμε τον τίτλο και διατυπώσαμε υποθέσεις που  συνδέουν τον τίτλο με την εικόνα.
Ακολούθησε η ανάγνωση και επεξεργασία του κειμένου. 
Απαντήσαμε τις ερωτήσεις:
  • ποιος μιλάει στο κείμενο;
  • ποιο είναι το θέμα του κειμένου;
  • για ποιο λόγο μετακόμισε η οικογένεια της Ελένης;
  • πού έμενε πριν η οικογένεια;
  • πώς ήταν η καινούρια γειτονιά; (άνθρωποι, φύση, σπίτια)



Συνεχίσαμε με τις εργασίες του βιβλίου οι οποίες μας φάνηκαν πολύ εύκολες.
Βρήκαμε τις λέξεις-φράσεις που μας δίνουν πληροφορίες για τους ανθρώπους, τη φύση και τα σπίτια της γειτονιάς της Ελένης.


Οργανώσαμε τις πληροφορίες που βρήκαμε στο σχετικό διάγραμμα του βιβλίου.


Θυμηθήκαμε τις οικογένειες λέξεων και συμπληρώσαμε την άσκηση 5 του βιβλίου.




Και συμπληρώσαμε τα γράμματα που έλειπαν από την άσκηση της ορθογραφίας

Κατόπιν ασχοληθήκαμε με τις δύο πρώτες εργασίες του τετραδίου εργασιών.



Ο χρόνος μας πίεσε αρκετά αλλά προλάβαμε να γράψουμε τι θα ζητούσαμε να μεταμορφώσει   το Άμπρα Κατάμπρα, το ξωτικό που θα έρθει και στη δική μας γειτονιά. 



















Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014


Ένας τόπος με χίλια πρόσωπα

Ξεκινήσαμε τη δεύτερη ενότητα του βιβλίου. Προσεγγίσαμε την ποικιλία του φυσικού τοπίου της χώρας μας, μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες των παιδιών. Όλα τα παιδιά είχαν και μια προσωπική εμπειρία από τους τόπους που έχουν επισκεφτεί.
Συνεχίσαμε την προσέγγιση μέσα από την παρατήρηση φωτογραφιών από ορεινά, πεδινά και παραθαλάσσια τοπία. Περιγράψαμε τα τοπία που βλέπαμε και γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά στοιχεία του κάθε τόπου. 
Στη συνέχεια ο καθένας με τη φαντασία του ταξίδεψε με το μαγικό χαλί στον τόπο που του αρέσει πιο πολύ, έστησε τη σκηνή του και έζησε για λίγο στον τόπο αυτό. Εδώ το κάθε παιδί έγραψε στο τετράδιο όλα όσα θα ήθελε να κάνει και όλα όσα θα μπορούσε να δει, να ακούσει, να μυρίσει και να αισθανθεί στον τόπο αυτό.

Κάνε κλικ στην εικόνα για να θυμηθείς όλα όσα είπαμε στην τάξη.


Επανάληψη στους τριψήφιους αριθμούς 
μέχρι το 1000 (2)

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Η γέννηση ενός παιδιού είναι
 δώρο στην οικογένεια

Σημαδεύω το σωστό αριθμό
Προσπάθησε να βρεις όσο πιο γρήγορα μπορείς οι Δεκάδες και οι Μονάδες ποιον αριθμό φτιάχνουν και σημάδεψε το σωστό νούμερο για να κερδίσεις πόντους.

Παιχνίδι με τους κύβους του Dienes

Οι άθλοι του Ηρακλή

Τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων (1ο μέρος)

Ηρακλής 3 Οι άθλοι