Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Πολλαπλασιασμός διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό(Κεφ.11)
Σήμερα στα Μαθηματικά αναλύσαμε τριψήφιους αλλά και διψήφιους αριθμούς σε αθροίσματα γινομένων του 10 και του 100.
Συνεχίσαμε με λίγη εξάσκηση όσων μάθαμε τις προηγούμενες ημέρες.




 Φύλλο εργασίας

Παίξε με το Quiz
Κάνε κλικ στην εικόνα για να κάνεις εξάσκηση

Δημιουργήματα της φύσης και
 έργα του ανθρώπου
Σήμερα στη Μελέτη Περιβάλλοντος στην αρχή μιλήσαμε-είδαμε για τα δημιουργήματα της φύσης που βλέπουμε όπου κι αν κοιτάξουμε γύρω μας. 
Τα παιδιά είπαν όσα βλέπουμε γύρω μας και ανέφεραν ένα ακόμη, τον κομήτη που είναι δημιούργημα της φύσης αλλά το βλέπουμε μόνο σε βιβλία και χθες το είδαν στην τηλεόραση.
Στη συνέχεια μιλήσαμε και είδαμε και τα έργα του ανθρώπου και διατυπώσαμε τις απόψεις μας για το λόγο για τον οποίο οι άνθρωποι κάνουν αυτά τα έργα.
Στο τέλος μιλήσαμε και είδαμε πώς κάποια από αυτά τα έργα καταστρέφουν το περιβάλλον.

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Επαναληπτικές ασκήσεις 
στη 2η ενότητα 
           "Στο σπίτι και στη γειτονιά"

Μελέτη Περιβάλλοντος
Με το μαγικό χαλί ταξίδεψε ο καθένας μας για τον αγαπημένο του τόπο. Εκεί έστησε τη σκηνή του και άρχισε την εξερεύνηση του τόπου αυτού.







Πολλαπλασιασμός διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό (Κεφ. 11)
Συνεχίσαμε τον πολλαπλασιασμό διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό με τις δραστηριότητες του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών.







Κάναμε και λίγη εξάσκηση στον πίνακα.



Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εργοστάσιο Ανακύκλωσης Χαρτιού (ΜΕΛ)

Σήμερα τα δύο τμήματα της Γ΄τάξης πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο εργοστάσιο ανακύκλωσης χαρτιού Μ.Ε.Λ. που βρίσκεται στο χωριό Γέφυρα Θεσσαλονίκης.



Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και η επίσκεψή μας ξεκίνησε!
Μετά από 45΄λεπτά περίπου φτάσαμε στο χώρο του εργοστασίου όπου μας περίμενε η υπεύθυνη που θα μας ενημέρωνε και θα μας ξεναγούσε.
Μόλις μπήκαμε στο χώρο ενημέρωσης είδαμε μια μακέτα χαρτονοπολτικής μηχανής.

Καθίσαμε και ξεκίνησε  η ενημέρωση από την υπεύθυνη του εργοστασίου.

Στην αρχή μάθαμε τι μπορούμε να πετάξουμε στους μπλε κάδους ανακύκλωσης. 
Κατόπιν μας εξήγησε πώς γίνεται το χαρτί και ποια χαρτιά μπορούμε να κάνουμε ανακύκλωση. 
Είναι μια απλή κίνηση, την οποία μπορούμε εύκολα να προσθέσουμε στην καθημερινότητά μας, βοηθώντας τα χάρτινα απορρίμματά μας να ξεκινήσουν την "ανανεωτική εκδρομούλα" τους.


Στη συνέχεια μας εξήγησε όλα τα στάδια-σταθμούς της εκδρομούλας που κάνουν τα χαρτιά. 
Μάθαμε ότι η πρώτη διαλογή δε γίνεται στο συγκεκριμένο εργοστάσιο αλλά σε ειδικό χώρο που βρίσκεται στη Θέρμη.
Στη συνέχεια μεταφέρεται με φορτηγά από τον χώρο διαλογής στο εργοστάσιο που βρισκόμαστε. 
Το ταξίδι μέσα στο εργοστάσιο είναι μεγάλο.
 Το χαρτί διαχωρίζεται από τα υπόλοιπα υλικά συνδετήρες κ.ά.

Στη συνέχεια καθαρίζεται από το μελάνι που είναι τυπωμένο πάνω του και μας έκανε εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό. Θυμηθείτε παιδιά τη λέξη φυσαλίδες!


Μετά περνάει σε τεράστια blender όπου αναμιγνύεται με νερό και γίνεται χαρτοπολτός.Αυτός στεγνώνει και στο τέλος τυλίγεται σε μεγάλα ρολά.

 Τώρα είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί ξανά το χαρτί που βάλαμε στον μπλε κάδο ανακύκλωσης.



Στη συνέχεια μάθαμε από την υπεύθυνη πως μπορούμε να ανακυκλώσουμε κι εμείς χαρτί.


Ακολούθησε η προβολή ενός βίντεο σχετικά με όλα όσα ακούσαμε από την υπεύθυνη.


Ακολούθησε η ξενάγηση-ενημέρωση των εξωτερικών χώρων του εργοστασίου.
 Εδώ είδαμε το χώρο συγκέντρωσης των χαρτιών, τις χαρτόμπαλες όπως τις ονομάσαμε.







Τέλος είδαμε ένα μηχάνημα που λέγεται "κλέφτης", το οποίο αφαιρεί τα σύρματα και άλλα υλικά που ίσως υπάρχουν μέσα στις χαρτόμπαλες. 


Εδώ τελείωσε η ξενάγηση στο εργοστάσιο. 
Πήραμε τα δωράκια που μας πρόσφεραν και ευχαριστήσαμε για την ενημέρωση την υπεύθυνη.
Αν και ο καιρός δεν ήταν καλός πήγαμε απέναντι από το χώρο του εργοστασίου και παίξαμε στο γήπεδο και στην παιδική χαρά.


Δεν έπαιξαν όμως μόνο τα παιδιά αλλά και εμείς. 
Εξάλλου και οι εμείς οι δάσκαλοι καθημερινά γινόμαστε παιδιά!
Ευχαριστώ τον κύριο Δημήτρη του Γ΄2 που οργάνωσε την επίσκεψη όπου μάθαμε και περάσαμε υπέροχα!!!



Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Πολλαπλασιασμός διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό (Κεφ.11)

Ξεκινήσαμε τον πολλαπλασιασμό διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό με ένα πρόβλημα. Είχα 3 σακουλάκια που το καθένα είχε 12 καραμέλες.


Ζητούσα να μου πούνε πόσες καραμέλες αγόρασα. Ομολογώ ότι δεν περίμενα να μου πούνε το αποτέλεσμα προτού ασχοληθούμε με τα στοιχεία του προβλήματος.

Η μία μικρή συμπλήρωνε την άλλη. Η μία ξεκίνησε λέγοντας ότι θα κάνουμε πρόσθεση και μας εξήγησε και τον τρόπο
 Και η άλλη τον πολλαπλασιασμό και το αποτέλεσμά του και μια άλλη μας είπε πώς ακριβώς θα έκανε τον πολλαπλασιασμό. 

Μπράβο!  και πάλι Μπράβο! κοριτσάκια μου!

Βέβαια η διαδικασία της δραστηριότητας συνεχίστηκε.
Αναλύσαμε τον διψήφιο αριθμό με τις καραμέλες που είχε το κάθε σακουλάκι με στόχο να οδηγηθούμε στις λύσεις που μας έδωσαν τα κορίτσια.

Συνεχίσαμε στο φύλλο εργασίας. Στην αρχή ζωγραφίσαμε το πρόβλημα


Συμπληρώσαμε τον πίνακα με τα στοιχεία του προβλήματος

Διατυπώσαμε την πράξη που θα κάνουμε

Λύσαμε το πρόβλημα

Συνεχίσαμε προτείνοντας αντί για πρόσθεση να κάνουμε πολλαπλασιασμό

Το κουδούνι όμως χτύπησε και δεν προλάβαμε να κάνουμε 
λίγη εξάσκηση. Θα συνεχίσουμε...