Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

" Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει"
Ένα πολύ όμορφο παραμύθι για τον χειμώνα είναι 
"Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει" του Μάνου Κοντολέων.
Ταίριαξε με τη σημερινή χιονισμένη μέρα και με τον θεατρικό διάλογο του βιβλίου της Γλώσσας. 
Μέσα από τον μικρό αναγνώστη ακούσαμε online την αφήγηση του παραμυθιού από τον ίδιο τον συγγραφέα.
Συζητήσαμε για το δομικά στοιχεία της ιστορίας που απολαύσαμε, την αφηγηθήκαμε και την εικονογραφήσαμε με τον δικό μας τρόπο.













Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι
Την Παρασκευή είχαμε ξεκινήσει να ασχολούμαστε με το θεατρικό αυτόν διάλογο.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας τους διαλόγους και θυμηθήκαμε το ρόλο που παίζουν οι παρενθέσεις σ'αυτόν.
Μιλήσαμε για τα φανταστικά στοιχεία της ιστορίας, αναφέραμε που  έχουμε ξανασυναντήσει τον συγγραφέα, μιλήσαμε για τον χρόνο και τον τόπο που συμβαίνουν όλα αυτά που διαβάσαμε, σχολιάσαμε τους ήρωες και πώς νιώθουν σε κάθε φάση της εξέλιξης της ιστορίας.
Μετά περάσαμε στην παραγωγή γραπτού λόγου. Μπήκαμε κι εμείς μέσα στην ιστορία και πήρε ο καθένας μας έναν ρόλο όπου θα βοηθούσε τον Τουρτούρι να μείνει για πάντα χιονάνθρωπος.
Σήμερα διαβάσαμε τους ρόλους μας και τη βοήθεια που πρόσφερε ο καθένας μας στον Τουρτούρι. 
Τις δουλειές μας θα τος ανεβάσω αύριο για να τελειώσει και το στάδιο της αυτοδιόρθωσης.
Συνεχίσαμε με την έβδομη δραστηριότητα του βιβλίου μας.

Μετά βάλαμε τόνους στην πρώτη άσκηση του τετραδίου εργασιών.
Συνεχίσαμε παίζοντας με τις λέξεις της πέμπτης άσκησης του βιβλίου.
Κατόπιν περάσαμε στη γραμματική του μαθήματος, τις προσωπικές αντωνυμίες. Αφιερώσαμε αρκετό χρόνο με πολλά παραδείγματα ώστε να εμπεδωθεί το γραμματικό φαινόμενο.


Προσθέσεις και αφαιρέσεις  
με τετραψήφιους  αριθμούς Κεφ.27

Σήμερα ξεκινήσαμε την καινούρια ενότητα στα Μαθηματικά με προσθέσεις και αφαιρέσεις στους τετραψήφιους αριθμούς τους οποίους 
γνωρίσαμε στο 14ο κεφάλαιο (αριθμοί μέχρι το 3.000)
Για μια ακόμη φορά η λογοτεχνία μας βοήθησε στη διδασκαλία της καινούριας γνώσης.
Χρησιμοποίησα το παραμύθι "Όνειρο στο χιόνι". Συγκεκριμένα έγινε ανάγνωση του παραμυθιού με παράλληλη προβολή εικόνων. Σταματούσα την αφήγηση και έθετα προβλήματα στα οποία τα παιδιά έδιναν τις λύσεις ώστε να συμβάλουν στην εξέλιξη της ιστορίας.
Το παραμύθι με τις αντίστοιχες δραστηριότητες το βρήκα εδώ






Επαναληπτικές εργασίες στον Τρωικό Πόλεμο

Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

Ο Δούρειος ίππος και 
η καταστροφή της Τροίας
Σήμερα τελειώσαμε την ενότητα της Ιστορίας 
"Ο Τρωικός πόλεμος" και μάθαμε το τέχνασμα του  πολυμήχανου Οδυσσέα με τον Δούρειο Ίππο, με το οποίο κατάφεραν οι Αχαιοί να νικήσουν τους Τρώες και να πάρουν πίσω την Ωραία Ελένη.

Το ξύλινο άλογο

Κυκλοφορούμε με ασφάλεια
Ξεκινήσαμε με συζήτηση και με αναφορές για τη στάση των μεγάλων αλλά και των μικρών ως πεζοί, ως επιβάτες και ως οδηγοί.
Μιλήσαμε για τα σήματα κυκλοφορίας και ασχοληθήκαμε με την άσκηση του βιβλίου.


Συνεχίσαμε τη συζήτηση για τη βοήθεια που μας προσφέρει η σχολική τροχονόμος.
Και επειδή είχαμε χρόνο κάναμε και την ανασκόπηση με τις δραστηριότητες.

Στο τέλος όλοι μαζί κάναμε μια δική μας ακροστιχίδα.

Κάνω κλικ στην εικόνα και μαθαίνω τα σήματα.
Συνεχίζω και μαθαίνω τη σωστή συμπεριφορά στο αυτοκίνητο και το δρόμο.




Ήρθε η ώρα για παιχνίδι!


Επαναληπτικές εργασίες 
στα κλάσματα

Επαναληπτικές  εργασίες 
Πολιτείες ντυμένες στα λευκά

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Ισοδύναμα κλάσματα Κεφ.25
Εισαγωγική δραστηριότητα
Η τάξη χωρίστηκε σε τρεις ομάδες και η κάθε ομάδα πήρε τα φύλλα πίτσας με τα οποία θα δούλευε και ζωγράφισε τις πίτσες.


Η πρώτη ομάδα είχε μια πίτσα χωρισμένη σε δύο ίσα μέρη, η δεύτερη ομάδα είχε μια πίτσα χωρισμένη σε τέσσερα ίσα μέρη και η τρίτη ομάδα σε οχτώ ίσα μέρη.
Ζητούσα από τις ομάδες να βρουν το μισό και κάθε φορά να το συμβολίσουν.
Σε δεύτερη φάση δουλέψαμε με πίτσες που ήταν χωρισμένες σε τρία, σε έξι, σε δέκα και σε πέντε ίσα μέρη.








Παραγωγή γραπτού λόγου "Πολιτείες ντυμένες στα λευκά"
Φτάσαμε στο τέλος της ενότητας και  ασχοληθήκαμε με τις τελευταίες δραστηριότητες του λεξιλογίου. Γράψαμε αρκετές λέξεις που έχουν σχέση με τον χειμώνα. 
Στη συνέχεια πρότεινα στα παιδιά να πάμε σήμερα μια εκδρομή σε ένα βουνό. Εκείνα χάρηκαν γιατί θέλουν να παίξουμε με το χιόνι. 
Συζητήσαμε που θα πάμε, με τι θα πάμε, τι προετοιμασίες θα κάνουμε, τι μπορεί να αντιμετωπίσουμε και ξεκινήσαμε...

Τεστάκι Οι Τρεις Ιεράρχες

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Τόσο χιόνι δεν ξανάγινε!
Σήμερα ασχοληθήκαμε με τη γραμματική του μαθήματος. 
Ξεκινήσαμε με την 5η  άσκηση του βιβλίου.

Συνεχίσαμε με τα αρκτικόλεξα στην άσκηση 6. Βρήκαμε και γράψαμε ολόκληρη την ονομασία τους.

Κατόπιν μάθαμε τους βαθμούς των επιθέτων. Στην αρχή παρατηρήσαμε τις μορφές που πήρε το επίθετο ισχυρός του κειμένου μας. Από τη Σοφούλα μάθαμε πως οι μορφές αυτές ονομάζονται βαθμοί του επιθέτου.
Μετά ασχοληθήκαμε με τις εξής δραστηριότητες:
1) Είχα γραμμένους τους βαθμούς των επιθέτων όπως φαίνονται στις παρακάτω εικόνες. Τα έδωσα ανακατεμένα σε κάθε παιδί και ζήτησα να τα βάλει με τη σειρά.


2) Είχα 3 ζευγάρια εικόνων.  Ζητούσα να γράψουμε προτάσεις κάνοντας σύγκριση τις εικόνες.


3) Στην τρίτη δραστηριότητα έδινα ένα επίθετο στο θετικό βαθμό και ζητούσα από τα παιδιά 
να γράψουν τους άλλους δύο βαθμούς.

Φύλλο εργασίας 


Το τέλος του Αχιλλέα

Εξάσκηση στα κλάσματα
Σήμερα ασχοληθήκαμε με μια πολύ εύκολη και ευχάριστη δραστηριότητα για τα κλάσματα.
Στην αρχή το κάθε παιδί έκοψε τα τετραγωνάκια με τα κλάσματα. Μετά τα κόλλησε στη σωστή θέση. Κάποια παιδιά χρωμάτισαν τα μέρη του κλάσματος.