Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Το δέντρο που έδινε
Η σημερινή μέρα ήταν αφιερωμένη σε δραστηριότητες για την αγάπη.
Έτσι ασχοληθήκαμε με το υπέροχο βιβλίο του Σελ Σιλβερστάιν  "Το δέντρο  που έδινε".
Στην αρχή έδειξα το εξώφυλλο του βιβλίου στα παιδιά. Διαβάσαμε τον τίτλο και περιγράψαμε την εικόνα. 
Συνεχίσαμε με την ανάγνωση της ιστορίας μας. Συζητήσαμε για την έννοια της αγάπης και της προσφοράς. 
Αναφέραμε όλα όσα πρόσφερε το δέντρο στο Αγόρι και όσα θα μπορούσε και το Αγόρι να προσφέρει στο δέντρο. 
Μιλήσαμε για την αξία της αγάπης, τι σημαίνει για μας αγάπη, ποιους αγαπάμε και ποιοι μας αγαπούν, πώς δείχνουμε την αγάπη μας. 
Της δώσαμε χρώμα και την τραγουδήσαμε. 
Είδαμε βιντεάκι σχετικό με το θέμα του βιβλίου και στο τέλος  ζωγραφίσαμε.
















Κάνω κλικ στην εικόνα



Κάνω κλικ και ακούω τα τραγούδια


Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς
Τελειώσαμε σήμερα την ενότητα για τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς.
Όλοι στην τάξη ασχοληθήκαμε με το επαναληπτικό φύλλο εργασίας.




Κάνω κλικ στην εικόνα


Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Προσθέσεις και αφαιρέσεις με τετραψήφιους αριθμούς Κεφ.27
Μετά τη χθεσινή δραστηριότητα με το παραμύθι σήμερα ξεκινήσαμε τις ασκήσεις του βιβλίου.
Ασχοληθήκαμε αρκετά ώρα με την πρώτη άσκηση. Στην αρχή λύσαμε το πρόβλημα με τη βοήθεια του χάρτη και τα δεδομένα που μας έδινε.
Μετά έγραψε ο καθένας ένα δικό του πρόβλημα και το έδωσε στον διπλανό του να το λύσει. Εδώ κάποιες δυάδες τέλειωσαν γρήγορα και κάποιες ζητούσε ο ένας από τον άλλον διευκρινίσεις. Ήταν μια καλή ευκαιρία ώστε να καταλάβουμε πώς διατυπώνουμε ένα πρόβλημα. Στο τέλος κάθε δυάδα διάβασε τα προβλήματα και είπε πώς τα έλυσε.




Συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες ασκήσεις και με το τελευταίο πρόβλημα του βιβλίου, τα οποία δεν μας δυσκόλεψαν.



Κάτω απ'το χιόνι
Σήμερα ξεκινήσαμε τη μέρα μας με ένα ποίημα από το παλιό σχολικό ανθολόγιο.
Στην αρχή διαβάσαμε το ποίημα και μιλήσαμε και εντοπίσαμε  τα βασικά γνωρίσματά του, τις στροφές, τους στίχους και την ομοιοκαταληξία.

Στη συνέχεια ανιχνεύσαμε τις εικόνες των αισθήσεων. Συζητήσαμε και γράψαμε τι βλέπουμε, τι ακούμε και τι αγγίζουμε μέσα από αυτές τις εικόνες.
Μετά ερμηνεύσαμε τον τίτλο του ποιήματος σε σχέση με τους στίχους που αποδίδουν τη μυστική ζωή της φύσης κάτω από το χιόνι.
Συνεχίσαμε μιλώντας για την προσωποποίηση. Σε πρώτη φάση μας βοήθησαν να την κατανοήσουμε οι στίχοι του ποιήματος. Μετά θυμηθήκαμε και από τα χθεσινά παραμύθια τις προσωποποιήσεις.
Στο τέλος μάθαμε τα ονόματα των συλλαβών.

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

" Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει"
Ένα πολύ όμορφο παραμύθι για τον χειμώνα είναι 
"Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει" του Μάνου Κοντολέων.
Ταίριαξε με τη σημερινή χιονισμένη μέρα και με τον θεατρικό διάλογο του βιβλίου της Γλώσσας. 
Μέσα από τον μικρό αναγνώστη ακούσαμε online την αφήγηση του παραμυθιού από τον ίδιο τον συγγραφέα.
Συζητήσαμε για το δομικά στοιχεία της ιστορίας που απολαύσαμε, την αφηγηθήκαμε και την εικονογραφήσαμε με τον δικό μας τρόπο.













Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι
Την Παρασκευή είχαμε ξεκινήσει να ασχολούμαστε με το θεατρικό αυτόν διάλογο.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας τους διαλόγους και θυμηθήκαμε το ρόλο που παίζουν οι παρενθέσεις σ'αυτόν.
Μιλήσαμε για τα φανταστικά στοιχεία της ιστορίας, αναφέραμε που  έχουμε ξανασυναντήσει τον συγγραφέα, μιλήσαμε για τον χρόνο και τον τόπο που συμβαίνουν όλα αυτά που διαβάσαμε, σχολιάσαμε τους ήρωες και πώς νιώθουν σε κάθε φάση της εξέλιξης της ιστορίας.
Μετά περάσαμε στην παραγωγή γραπτού λόγου. Μπήκαμε κι εμείς μέσα στην ιστορία και πήρε ο καθένας μας έναν ρόλο όπου θα βοηθούσε τον Τουρτούρι να μείνει για πάντα χιονάνθρωπος.
Σήμερα διαβάσαμε τους ρόλους μας και τη βοήθεια που πρόσφερε ο καθένας μας στον Τουρτούρι. 
Τις δουλειές μας θα τος ανεβάσω αύριο για να τελειώσει και το στάδιο της αυτοδιόρθωσης.
Συνεχίσαμε με την έβδομη δραστηριότητα του βιβλίου μας.

Μετά βάλαμε τόνους στην πρώτη άσκηση του τετραδίου εργασιών.
Συνεχίσαμε παίζοντας με τις λέξεις της πέμπτης άσκησης του βιβλίου.
Κατόπιν περάσαμε στη γραμματική του μαθήματος, τις προσωπικές αντωνυμίες. Αφιερώσαμε αρκετό χρόνο με πολλά παραδείγματα ώστε να εμπεδωθεί το γραμματικό φαινόμενο.


Προσθέσεις και αφαιρέσεις  
με τετραψήφιους  αριθμούς Κεφ.27

Σήμερα ξεκινήσαμε την καινούρια ενότητα στα Μαθηματικά με προσθέσεις και αφαιρέσεις στους τετραψήφιους αριθμούς τους οποίους 
γνωρίσαμε στο 14ο κεφάλαιο (αριθμοί μέχρι το 3.000)
Για μια ακόμη φορά η λογοτεχνία μας βοήθησε στη διδασκαλία της καινούριας γνώσης.
Χρησιμοποίησα το παραμύθι "Όνειρο στο χιόνι". Συγκεκριμένα έγινε ανάγνωση του παραμυθιού με παράλληλη προβολή εικόνων. Σταματούσα την αφήγηση και έθετα προβλήματα στα οποία τα παιδιά έδιναν τις λύσεις ώστε να συμβάλουν στην εξέλιξη της ιστορίας.
Το παραμύθι με τις αντίστοιχες δραστηριότητες το βρήκα εδώ






Επαναληπτικές εργασίες στον Τρωικό Πόλεμο

Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

Ο Δούρειος ίππος και 
η καταστροφή της Τροίας
Σήμερα τελειώσαμε την ενότητα της Ιστορίας 
"Ο Τρωικός πόλεμος" και μάθαμε το τέχνασμα του  πολυμήχανου Οδυσσέα με τον Δούρειο Ίππο, με το οποίο κατάφεραν οι Αχαιοί να νικήσουν τους Τρώες και να πάρουν πίσω την Ωραία Ελένη.

Το ξύλινο άλογο

Κυκλοφορούμε με ασφάλεια
Ξεκινήσαμε με συζήτηση και με αναφορές για τη στάση των μεγάλων αλλά και των μικρών ως πεζοί, ως επιβάτες και ως οδηγοί.
Μιλήσαμε για τα σήματα κυκλοφορίας και ασχοληθήκαμε με την άσκηση του βιβλίου.


Συνεχίσαμε τη συζήτηση για τη βοήθεια που μας προσφέρει η σχολική τροχονόμος.
Και επειδή είχαμε χρόνο κάναμε και την ανασκόπηση με τις δραστηριότητες.

Στο τέλος όλοι μαζί κάναμε μια δική μας ακροστιχίδα.

Κάνω κλικ στην εικόνα και μαθαίνω τα σήματα.
Συνεχίζω και μαθαίνω τη σωστή συμπεριφορά στο αυτοκίνητο και το δρόμο.




Ήρθε η ώρα για παιχνίδι!


Επαναληπτικές εργασίες 
στα κλάσματα

Επαναληπτικές  εργασίες 
Πολιτείες ντυμένες στα λευκά