Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Αξέχαστα γενέθλια
Ξεκινήσαμε με το πρώτο κείμενο της καινούριας ενότητας.
Στην αρχή είπαμε και γράψαμε λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη "γενέθλια".

Στη συνέχεια διαβάσαμε το κείμενο και παρατηρήσαμε και συζητήσαμε την εικόνα που το συνοδεύει κάνοντας προσπάθεια να τη συνδέσουμε και να την ερμηνεύσουμε με το κείμενο.
Συνεχίσαμε να απαντάμε σε ερωτήσεις που μας βοήθησαν να ξεκλειδώσουμε το κείμενο.



Με αφορμή πως φανταζόταν η Μελίνα τον αριθμό εννιά βρήκαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη "όλο".
Και μετά γράψαμε τι θα θέλαμε να έχει η δική μας πλατεία του εννιά.
Προχωρήσαμε και βοηθήσαμε τη Μελίνα να οργανώσει  τις προετοιμασίες για τη γιορτή της.

Στο τέλος μπήκαμε στη θέση της μητέρας της Μελίνας και γράψαμε τη γνώμη της για το πάρτι, 
αλλά και στη θέση της Μελίνας που προσπαθεί να πείσει τους γονείς της ότι πρέπει να γιορτάσει τα γενέθλιά της.

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Προς τον πολλαπλασιασμό (ΙΙ) Κεφ.29
Στο κεφάλαιο αυτό περάσαμε από το τετραγωνισμένο χαρτί στον πίνακα του πολλαπλασιασμού.
Εδώ υπολογίσαμε ένα γινόμενο με τα εξής βήματα:

  • αναλύσαμε τον κάθε αριθμό στις δεκάδες και τις μονάδες του
  • χαράξαμε έναν ορθογώνιο πίνακα
  • τοποθετήσαμε τους αριθμούς στον πίνακα
  • κάναμε τους πολλαπλασιασμούς στα κουτάκια του πίνακα
  • στο τέλος αθροίσαμε όλα τα γινόμενα και βρήκαμε το τελικό αποτέλεσμα





Στον Άδη, στις Σειρήνες, στη Σκύλλα και στη Χάρυβδη

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Οι περιπέτειες του Οδυσσέα



Στη χώρα των Κυκλώπων

Στη χώρα των Λαιστρυγόνων και 
στο νησί της Κίρκης

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Η ελιά
Στην ώρα της Μελέτης ξεκινήσαμε την τέταρτη ενότητα "Φυτά και ζώα του τόπου μας" και μάθαμε για την ελιά.





Προς τον πολλαπλασιασμό (Ι)
Ξεκινήσαμε το μάθημα θέτοντας στα παιδιά να μου πούνε πώς θα πολλαπλασιάσουμε διψήφιο επί διψήφιο και συγκεκριμένα 16Χ14.
Έδωσαν αρκετές απαντήσεις και κάποιες πλησίαζαν το σωστό τρόπο σκέψης. 
Μετά περάσαμε στη φάση όπου πήρε ο καθένας μας το τετραγωνισμένο χαρτί για να δουλέψουμε με αυτό ώστε να φτάσουμε στο σωστό αποτέλεσμα.










Μετά από μια δύσκολη ίωση ήρθε η ώρα να μπούμε πάλι στον ρυθμό μας. 
Ο εγωιστής γίγαντας
Από την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το υπέροχο αυτό παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ.
Ξεκινήσαμε με τις πρώτες διαφάνειες της παρουσίασης όπου προσπαθήσαμε να υποθέσουμε τι μπορεί να συμβαίνει στο βιβλίο. 
Συζητήσαμε και κάναμε διάφορες προβλέψεις-υποθέσεις. 
Στη συνέχεια κάναμε μια προσπάθεια να συνδέσουμε τον τίτλο με τις εικόνες που βλέπαμε στην οθόνη μας (διαφάνεια 4). 
Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού από το βιβλίο μας. 
Μετά απαντώντας στις ερωτήσεις της διαφάνειας 5 ξεκλειδώσαμε το παραμύθι.

Στη δεύτερη ανάγνωση του παραμυθιού δώσαμε τίτλους στις παραγράφους και αφηγηθήκαμε τα γεγονότα της ιστορίας με χρονολογική σειρά.


Συνεχίσαμε εντοπίζοντας τα στοιχεία του παραμυθιού σε ρεαλιστικά και μη ρεαλιστικά.
 Δικαιολογήσαμε τον αφηγητή της ιστορίας για τον χαρακτηρισμό που έδωσε στον γίγαντα και δώσαμε κι εμείς τους δικούς μας χαρακτηρισμούς.

Και στο τέλος γνωρίσαμε τον συγγραφέα του παραμυθιού. 



Σήμερα διαβάσαμε τη συνέχεια της ιστορίας και είδαμε όλες τις εικόνες της από το βιβλίο.
Ακόμη γίναμε εμείς τα παιδιά του κήπου και γράψαμε μία επιστολή στον γίγαντα για να του ζητήσουμε συγνώμη που παίζαμε στον κήπο του χωρίς την άδειά του αλλά και να του εξηγήσουμε γιατί το κάναμε αυτό και να τον παρακαλέσουμε να μας αφήσει να παίξουμε ξανά εκεί.

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Το δέντρο που έδινε
Η σημερινή μέρα ήταν αφιερωμένη σε δραστηριότητες για την αγάπη.
Έτσι ασχοληθήκαμε με το υπέροχο βιβλίο του Σελ Σιλβερστάιν  "Το δέντρο  που έδινε".
Στην αρχή έδειξα το εξώφυλλο του βιβλίου στα παιδιά. Διαβάσαμε τον τίτλο και περιγράψαμε την εικόνα. 
Συνεχίσαμε με την ανάγνωση της ιστορίας μας. Συζητήσαμε για την έννοια της αγάπης και της προσφοράς. 
Αναφέραμε όλα όσα πρόσφερε το δέντρο στο Αγόρι και όσα θα μπορούσε και το Αγόρι να προσφέρει στο δέντρο. 
Μιλήσαμε για την αξία της αγάπης, τι σημαίνει για μας αγάπη, ποιους αγαπάμε και ποιοι μας αγαπούν, πώς δείχνουμε την αγάπη μας. 
Της δώσαμε χρώμα και την τραγουδήσαμε. 
Είδαμε βιντεάκι σχετικό με το θέμα του βιβλίου και στο τέλος  ζωγραφίσαμε.
















Κάνω κλικ στην εικόνα



Κάνω κλικ και ακούω τα τραγούδια


Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς
Τελειώσαμε σήμερα την ενότητα για τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς.
Όλοι στην τάξη ασχοληθήκαμε με το επαναληπτικό φύλλο εργασίας.




Κάνω κλικ στην εικόνα


Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Προσθέσεις και αφαιρέσεις με τετραψήφιους αριθμούς Κεφ.27
Μετά τη χθεσινή δραστηριότητα με το παραμύθι σήμερα ξεκινήσαμε τις ασκήσεις του βιβλίου.
Ασχοληθήκαμε αρκετά ώρα με την πρώτη άσκηση. Στην αρχή λύσαμε το πρόβλημα με τη βοήθεια του χάρτη και τα δεδομένα που μας έδινε.
Μετά έγραψε ο καθένας ένα δικό του πρόβλημα και το έδωσε στον διπλανό του να το λύσει. Εδώ κάποιες δυάδες τέλειωσαν γρήγορα και κάποιες ζητούσε ο ένας από τον άλλον διευκρινίσεις. Ήταν μια καλή ευκαιρία ώστε να καταλάβουμε πώς διατυπώνουμε ένα πρόβλημα. Στο τέλος κάθε δυάδα διάβασε τα προβλήματα και είπε πώς τα έλυσε.




Συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες ασκήσεις και με το τελευταίο πρόβλημα του βιβλίου, τα οποία δεν μας δυσκόλεψαν.



Κάτω απ'το χιόνι
Σήμερα ξεκινήσαμε τη μέρα μας με ένα ποίημα από το παλιό σχολικό ανθολόγιο.
Στην αρχή διαβάσαμε το ποίημα και μιλήσαμε και εντοπίσαμε  τα βασικά γνωρίσματά του, τις στροφές, τους στίχους και την ομοιοκαταληξία.

Στη συνέχεια ανιχνεύσαμε τις εικόνες των αισθήσεων. Συζητήσαμε και γράψαμε τι βλέπουμε, τι ακούμε και τι αγγίζουμε μέσα από αυτές τις εικόνες.
Μετά ερμηνεύσαμε τον τίτλο του ποιήματος σε σχέση με τους στίχους που αποδίδουν τη μυστική ζωή της φύσης κάτω από το χιόνι.
Συνεχίσαμε μιλώντας για την προσωποποίηση. Σε πρώτη φάση μας βοήθησαν να την κατανοήσουμε οι στίχοι του ποιήματος. Μετά θυμηθήκαμε και από τα χθεσινά παραμύθια τις προσωποποιήσεις.
Στο τέλος μάθαμε τα ονόματα των συλλαβών.