Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Φτιάχνουμε προσκλήσεις
Τη Δευτέρα συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες-ασκήσεις του μαθήματος. 
Ξεκινήσαμε με τον εντοπισμό του ρήματος που δεν ταιριάζει με τη λέξη πρόσκληση.

Κατόπιν με τη βοήθεια του λεξικού ασχοληθήκαμε με τις λέξεις που έχουν πρώτο συνθετικό τους τη λέξη "τηλε".

Στη συνέχεια γράψαμε τη διεύθυνση του σχολείου μας και μετά ο καθένας τη δική του. Μάθαμε για τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής με τη βοήθεια των ΕΛΤΑ.

 Στο τέλος την τιμητική τους είχαν οι προσκλήσεις μας, οι οποίες ήταν καταπληκτικές!!!














Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Βαφτίσια, γιορτή  χαράς
Ξεκινήσαμε το μάθημα με εξιστόρηση από τα παιδιά των παραστάσεων που έχουν από μια βάπτιση.
Μετά ακολούθησε η διήγηση με λεπτομέρειες τόσο για το Μυστήριο του Βαπτίσματος όσο και του Χρίσματος.

Προβλήματα Κεφ.31
Συνεχίσαμε με τα προβλήματα του κεφαλαίου 31  που δεν είχαμε λύσει.
Πρώτα ασχοληθήκαμε με το τρίτο πρόβλημα. Εντοπίσαμε όσα γνωρίζουμε στο πρόβλημα, σκεφτήκαμε τι πράξη θα κάνουμε και αφού το αιτιολογήσαμε περάσαμε στη λύση του προβλήματος.


Μετά ασχοληθήκαμε με την τελευταία άσκηση όπου μας δινόταν τρεις αριθμοί και μας ζητούσε να διατυπώσουμε ένα πρόβλημα μ'αυτούς και να το λύσουμε. Στην αρχή τα παιδιά διατύπωσαν ένα πρόβλημα αφαίρεσης γιατί ήταν πιο εύκολο να το λύσουν. Το δέχτηκα αλλά ζήτησα να το διατυπώσουμε ώστε το πρόβλημα να λύνεται με δύο πράξεις. Έτσι με λίγη βοήθεια και ακολουθώντας τα βήματα που γνωρίζουμε για την επίλυση προβλημάτων τα καταφέραμε.





Φτιάχνουμε προσκλήσεις
Στο μάθημα αυτό διδάσκεται ο τρόπος δημιουργίας πρόσκλησης για διάφορες περιστάσεις όπως γενέθλια, πάρτι, θεατρική παράσταση. Ακόμη το γλωσσικό ύφος της πρόσκλησης διαφοροποιείται ανάλογα με τον παραλήπτη, παιδιά, ενήλικες, δήμαρχος. 
Για τους δύο παραπάνω λόγους, ξεκινήσαμε το μάθημα συζητώντας τι είναι η πρόσκληση και για ποιο λόγο φτιάχνουμε μια πρόσκληση.
Συνεχίσαμε με την ανάγνωση των προσκλήσεων του βιβλίου μας και τον εντοπισμό των δομικών στοιχείων τους:
σε ποιον τη στέλνουμε;
ποια είναι η εκδήλωση;
πού γίνεται;
πότε γίνεται;
στοιχεία επικοινωνίας
πρόταση που δελεάζει
ποιος τη στέλνει;
εικόνες
Αναφέραμε ότι μπορούμε σε μια πρόσκληση μπορούμε να βάλουμε κι έναν μικρό χάρτη.

Συζητήσαμε για το ύφος με το οποίο γράφουμε μια πρόσκληση προς τους φίλους μας και προς τον δήμαρχο και εντοπίσαμε τις διαφορές.


Στη συνέχεια εντοπίσαμε στις προσκλήσεις τις προτάσεις - φράσεις εκείνες που προσελκύουν και πείθουν τον παραλήπτη τους.
Μετά συμπληρώσαμε τα στοιχεία που έλειπαν από μια πρόσκληση .
Στο τέλος γράψαμε όλοι μαζί μια πρόσκληση προς όλους 
τους μαθητές του σχολείου μας όπου τους προσκαλέσαμε να παρακολουθήσουν την ομιλία της συγγραφέα που κάλεσε η τάξη μας με αφορμή τη σχολική έκθεση βιβλίου.



Αν έχω χρόνο φτιάχνω μια πρόσκληση στο λογισμικό της Γλώσσας , στην ενότητα "το εργαστήρι μου" και στις προσκλήσεις.

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Η ώρα των Αγγλικών
Στο πλαίσιο της ενσυναίσθησης και κατά τη διάρκεια της ώρας των Αγγλικών η κ.Λεμονιά με τα παιδιά σκέφτονται, αισθάνονται και χρησιμοποιούν το "can" ή το "can't" για τις δραστηριότητες που μπορεί να κάνει ένα παιδί με κινητικά προβλήματα, με τύφλωση ή με κώφωση. 
Συνειδητοποιούν ότι είναι πολύ περισσότερες οι δραστηριότητες που μπορεί να κάνει ένας συνομήλικός τους που έχει κάποιες δυσκολίες από αυτές που αρχικά πίστευαν.
Μπράβο και πάλι Μπράβο στην κ. Λεμονιά και στα μικρούλια μου!!!


Προβλήματα

Κατηγορίες φυτών
Τελειώσαμε το μάθημα για τις κατηγορίες των φυτών συζητώντας για το μέρος των φυτών που  τρώμε.
Πρέπει να πω ότι ξέραμε αρκετά για το θέμα αυτό. Μάλλον τρεφόμαστε υγιεινά!!! 
Μπράβο στις μανούλες!!!

Μετά παίξαμε!!!!



Στο τέλος φτιάξαμε την "καρδιά της διατροφής"...

... και οι εργασίες μας πήραν τη θέση τους στην τάξη.

Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
Σήμερα στην ώρα της Ιστορίας τελειώσαμε τη δραστηριότητα που ξεκινήσαμε χθες με τις περιπέτειες του Οδυσσέα.
Αφού θυμηθήκαμε τι συνέβη σε κάθε περιπέτειά του και πώς την αντιμετώπιζε τον χαρακτηρίσαμε.





Μικρομαγειρέματα
Ξεκινήσαμε με την 3η άσκηση από το τετράδιο εργασιών. Με την άσκηση αυτή δίνεται στα παιδιά μια επικοινωνιακή περίσταση. 
Χτυπά το τηλέφωνο και ακούγεται η γιαγιά της Μελίνας που θέλει να της δώσει μια συνταγή για τον Κώστα. Δίνονται τα λόγια της γιαγιάς και καλούνται  τα παιδιά να γράψουν τις οδηγίες που θα τους πει, σε μορφή συνταγής.
Αφού διαβάσαμε τα λόγια της γιαγιάς εντοπίσαμε τα υλικά και  μετά τα γράψαμε.


Μετά εντοπίσαμε τα ρήματα, τα χρονικά επιρρήματα και τα τροπικά επιρρήματα στα λόγια της γιαγιάς.
Έτσι, ήμασταν έτοιμοι να γράψουμε τις οδηγίες της συνταγής.


Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
Τελειώσαμε την ενότητα με τις περιπέτειες του Οδυσσέα και κάναμε μια μικρή επανάληψη με την εξής δραστηριότητα: έδωσα σε κάθε παιδί εικόνες από τις περιπέτειες του Οδυσσέα. 
Αντίστοιχα τις ίδιες εικόνες τις είχα κολλήσει σε μικρά χαρτονάκια για την τάξη.
Ξεκινήσαμε με την πρώτη περιπέτεια του Οδυσσέα στη χώρα των Κικόνων. 
Αφού βρήκαμε ποια εικόνα αντιπροσωπεύει αυτήν την περιπέτεια την κολλήσαμε στο τετράδιο και γράψαμε με δικά μας λόγια τι συνέβη στον ήρωα και τους συντρόφους του.
Παράλληλα κάποιο παιδί έγραφε όσα είπαμε στην καρτέλα της τάξης. 
Συνεχίσαμε με τον ίδιο τρόπο και με τις υπόλοιπες περιπέτειες του Οδυσσέα και των συντρόφων του.
Ομολογώ ότι τα μικρά ενθουσιάστηκαν αλλά ο χρόνος δε μας έφτασε και θα συνεχίσουμε και αύριο.