Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Επανάληψη στον Μινωικό Πολιτισμό
Κάνω κλικ στην εικόνα και επιλέγω κάθε φορά τη σωστή απάντηση
Κάνω κλικ στην εικόνα και λύνω το σταυρόλεξο
Συνεχίζω επιλέγοντας από την κάθε λίστα τη σωστή λέξη για να συμπληρώσω το κείμενο.


ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Οι επόμενες  δραστηριότητες ανοίγουν με explorer και με safari
Λύνω το παζλ με το δίσκο της Φαιστού

Λύνω το παζλ με το δαχτυλίδι του Μίνωα.
Λύνω το παζλ με τα ταυροκαθάψια.
Ταιριάζω τις τοιχογραφίες.
Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης και η καταστροφή των ανακτόρων της Κρήτης.

Η τέχνη των Μινωιτών

Η συμμετρία Κεφ.43
Μετά από το σχετικό βιντεάκι με τις υπέροχες εικόνες συμμετρίας στη φύση που είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα δημιουργήσαμε κι εμείς τις δικές μας. Μπράβο μικρούλια μου!!!











Προβλήματα  Κεφ. 44
Ξεκινήσαμε με τη δραστηριότητα 'Το ξενοδοχείο". Διαβάσαμε προσεχτικά τα στοιχεία που μας δίνει το πρόβλημα και ανακαλύψαμε διάφορους τρόπους για να φτάσουμε στη λύση.

Συνεχίσαμε με την επόμενη δραστηριότητα "Η Ιωάννα ζυγίζει τα βιβλία της". Αντλήσαμε πληροφορίες από τον πίνακα και βρήκαμε το βάρος των βιβλίων της κάθε μέρας με πρόσθεση και τη διαφορά με αφαίρεση.

Από το τετράδιο εργασιών συμπληρώσαμε στο διάγραμμα της τρίτης άσκησης τα ραβδογράμματα  σύμφωνα με τους πληθυσμούς των δήμων.


Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Η συμμετρία Κεφ. 43
Ξεκινήσαμε το μάθημα με την εισαγωγική δραστηριότητα. 
Κάθε δυάδα δούλεψε με τον καθρέφτη και ένα αντικείμενο. Βάλαμε μπροστά από τον καθρέφτη ένα αντικείμενο ώστε να φαίνεται μέσα του η εικόνα του αντικειμένου . Συζητήσαμε για το φαινόμενο και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο καθρέφτης δημιουργεί τα συμμετρικά από τα  αντικείμενα που βάζουμε μπροστά του.




Μιλήσαμε για παρόμοια φαινόμενα όπως το καθρέφτισμα των βουνών στα νερά μιας  λίμνης και είδαμε εικόνες συμμετρία στη φύση.
Κάνω κλικ στην παρακάτω εικόνα 
 Μετά από όλες αυτές τις παρατηρήσεις μας καταλήξαμε ποια σχήματα είναι συμμετρικά και πώς λέγεται η γραμμή που τα χωρίζει.
Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου. Στην πρώτη δραστηριότητα παρατηρήσαμε τα αντικείμενα που μας είναι γνωστά από την Ιστορία και είπαμε ποια είναι συμμετρικά και χαράξαμε τον άξονα συμμετρίας τους.


Στη δεύτερη δραστηριότητα παρατηρήσαμε το βιτρό του παραθύρου μιας εκκλησίας και χαράξαμε και τους άλλους άξονες συμμετρίας του.


Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του τετραδίου  εργασιών.
Με ευκολία χρωματίσαμε την εικόνα ώστε να είναι συμμετρική.


Μετά χρησιμοποιήσαμε τη φαντασία μας και βρήκαμε ποια σχήματα θα ταυτιστούν αν διπλώσουμε τη σελίδα κατά μήκος της κόκκινης γραμμής.
Στην τρίτη άσκηση αφού παρατηρήσαμε τα σχήματα, εντοπίσαμε ποια από αυτά είναι συμμετρικά και χαράξαμε τους άξονες συμμετρίας τους.




Αφήσαμε την τέταρτη άσκηση να την κάνει όποιος θέλει προαιρετικά στο σπίτι και ασχοληθήκαμε με την τελευταία όπου χαράξαμε τους οριζόντιους και τους κατακόρυφους άξονες συμμετρίας στα γράμματα.




Μια αληθινή ιστορία
Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου.
Στην αρχή αριθμήσαμε τις παραγράφους του κειμένου.

Μετά συμπληρώσαμε το κύριο νόημα της κάθε παραγράφου και δώσαμε από έναν τίτλο για την καθεμιά.

Για να έχει όμως μια ιστορία χρονική συνέχεια χρησιμοποιούμε λέξεις-φράσεις που μας δίνουν πληροφορίες σχετικές με το χρόνο που συμβαίνουν τα γεγονότα.
Έτσι εντοπίσαμε στη δεύτερη παράγραφο του κειμένου αυτές τις λέξεις-φράσεις που φανερώνουν χρόνο και μετά παρατηρήσαμε ότι αν παραλείψουμε αυτές τις λέξεις το νόημα δεν είναι κατανοητό.
Κατόπιν αρκετά σύντομα γράψαμε τα μυστικά του φεγγαριού που παρουσιάζονται στην ιστορία μας.
Ύστερα προχωρήσαμε στη γραμματική του μαθήματος.
Πρώτο γραμματικό φαινόμενο  πώς γράφονται τα εθνικά ονόματα και τα επίθετα που παράγονται από αυτά.
Αφού έγινε κατανοητό από όλους βρήκαμε τα λάθη των λέξεων της τελευταίας άσκησης, τα κυκλώσαμε και γράψαμε ξανά τις λέξεις σωστά αυτή τη φορά.

Μετά ακολούθησε η παραγωγή σύνθετων λέξεων που αρχίζουν από αερο-
και ύστερα βρήκαμε τις συνώνυμες λέξεις από το κείμενο που ζητούσε η ένατη άσκηση 
Διαθέσαμε περισσότερο χρόνο για το μάθημα ώστε να ασχοληθούμε με την παραγωγή γραπτού λόγου. Συζητήσαμε στην τάξη για μια δική μας φανταστική περιπέτεια. Το κάθε παιδί φαντάστηκε τη δική του περιπέτεια. Στο φυλλάδιο έγραψε  τις λέξεις-φράσεις κλειδιά που θα το βοηθήσουν να γράψει την περιπέτειά του.


Έγραψε ο καθένας την περιπέτειά του και τη Δευτέρα θα τις διαβάσουμε στην τάξη και παράλληλα θα κάνουμε αυτοδιόρθωση.