Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Η πτώση του φύλλου που 
το έλεγαν Φρέντυ

Την Πέμπτη ασχοληθήκαμε με το παραμύθι "Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ". Είναι ένα παραμύθι όπου μέσα από εικόνες της φύσης, και τις εναλλαγές των εποχών αποτυπώνεται ο κύκλος της ζωής.
Διαβάσαμε το παραμύθι, περιγράψαμε και σχολιάσαμε τις εικόνες και απαντήσαμε στις ερωτήσεις:
  • ποιος είναι ο συγγραφέας;
  • ποιος είναι ο ήρωας;
  • πώς εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο Φρέντυ;
  • τι αγαπούσε ο Φρέντυ;
  • γιατί συμπαθούσε τους ηλικιωμένους;
  • τι τον διασκέδαζε στη συμπεριφορά των παιδιών;
  • τι συνέβη στο δάσος μια μέρα του φθινοπώρου;
  • τι σκέφτηκε ο Φρέντυ όταν είδε τα άλλα φύλλα να πέφτουν;
  • τι συνέβη στον ίδιο;
  • με ποιο τρόπο θα χρησίμευε ο άχρηστος και ξερός εαυτός του;

Στη συνέχεια αποφασίσαμε ότι είμαστε οι φίλοι του Φρέντυ και διηγηθήκαμε την ιστορία του προφορικά.
Ο χρόνος δε μας έφτασε να δούμε το υπέροχο σχετικό βιντεάκι. 
Μικρούλια μου μπορείτε να το δείτε και θα συζητήσουμε γι'αυτό την Τρίτη που θα επιστρέψουμε στο σχολείο.


Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Εισαγωγή στα κλάσματα Κεφ.22
Οι κλασματικές μονάδες Κεφ.23
Αφιερώσαμε πολύ χρόνο στα Μαθηματικά μας. Ξεκινήσαμε με τις ασκήσεις από το τετράδιο εργασιών.
Στην αρχή λύσαμε το πρόβλημα της άσκησης 1. Τα παιδιά βρήκαν εύκολα τη λύση.

Στη συνέχεια βρήκαν την κλασματική μονάδα αφού παρατήρησαν το χωρισμό σε ίσα μέρη και το μέρος του όλου που κάθε φορά παίρνουμε.
Στην 3η άσκηση εφάρμοσαν εύκολα τις μέχρι τώρα γνώσεις τους και χωρίσαμε τους κύκλους σε 2,4 και 8 ίσα μέρη και αντίστοιχα και τις καραμέλες.

Αν και είχα μια επιφύλαξη με την τελευταία άσκηση, κατά πόσο θα γίνει κατανοητή τελικά τα πήγαμε πολύ καλά. Πρώτα βρήκαμε πόσα ήταν όλα τα κομμάτια και μετά με διαίρεση βρήκαμε πόσα κομμάτια θα πάρει το κάθε παιδί.


Μετά από όλα αυτά ήρθε η ώρα που όλα την περίμεναν.
Από την προηγούμενη είχαμε συμφωνήσει ότι όλοι θα είχαμε σήμερα ένα φρούτο για τα μαθηματικά μας.
Μοιράσαμε τα φρούτα άλλα σε δύο και άλλα σε τέσσερα ίσα μέρη με διάφορους τρόπους.
 Και επειδή με το μαχαίρι τα μικρά μου δεν έχουν και καλή σχέση βοήθησε η κυρία. 
Για τις φωτογραφίες μας βοήθησε η κυρία Λία.















Και για αυτούς που ξέχασαν να φέρουν φρούτα ή ήθελαν λίγη εξάσκηση ακόμη χρησιμοποιήσαμε  ψεύτικα φρούτα και το υλικό που έχουμε στο σχολείο για τα κλάσματα.





Στο τέλος παίξαμε το παιχνίδι που προτείνει το βιβλίο. Δε χωριστήκαμε σε ομάδες γιατί όλοι ήθελαν να γίνουν πρακτικοί, λογοτέχνες, ζωγράφοι και μαθηματικοί.
Έτσι ο καθένας με το φρούτο που είχε ήδη κόψει έγραψε στο τετράδιο με όλους τους τρόπους το μήνυμα που του περιέγραφα.










Η πόλη χάθηκε στο χιόνι
Μείναμε στο ίδιο μάθημα, γιατί η γραμματική του είναι αρκετή.
Ξεκινήσαμε με την 5η άσκηση του βιβλίου και φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι.

Συνεχίσαμε  υπογραμμίζοντας τη σωστή σημασία των φράσεων που εμπεριέχουν τη λέξη χιόνι.
Προχωρήσαμε στη σελίδα 85 του βιβλίου και μάθαμε πώς γράφονται στον αόριστο τα ανώμαλα ρήματα και το ρήμα είμαι.  Συμπληρώσαμε τον αόριστο των ρημάτων της 8ης άσκησης του βιβλίου μας.
Μετά περάσαμε στο τετράδιο εργασιών και γράψαμε τα ρήματα στον κατάλληλο χρόνο και πρόσωπο.
Επόμενο γραμματικό φαινόμενο οι σύνδεσμοι. Αφού τους γνωρίσαμε μέσα από παραδείγματα συμπληρώσαμε τις προτάσεις της 3η άσκησης.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Εισαγωγή στα κλάσματα Κεφ.22
Στόχος του σημερινού μαθήματος ήταν να ενεργοποιηθούν οι προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα κλάσματα.
Στην καθημερινότητά τους εκφράσεις σχετικές με τα κλάσματα  είναι αυτές που αναφέρονται στην ώρα.
Από την περσινή χρονιά γνωρίζουμε τις εκφράσεις "τέταρτο" και "μισή".
Στην αρχή φτιάξαμε όλοι έναν κυκλικό δίσκο και βάλαμε τους δύο δείκτες του ρολογιού μας. 
Μετά τοποθέτησαν τα παιδιά τις τέσσερις ενδείξεις των ωρών 12,6,3,και 9. 


Στη συνέχεια μετακινούσαν τους δείκτες ώστε να σχηματίζουν την ώρα και τέταρτο, παρά τέταρτο και μισή.
Έτσι παρατηρήσαμε το χώρο του ρολογιού που καλύπτεται από το τέταρτο, τη μισή ώρα, τα τρία τέταρτα ...





Συνεχίσαμε το χωρισμό με βάση τον άξονα συμμετρίας. 
Κάθε παιδί πήρε από ένα χαρτί και στην αρχή το δίπλωσε έτσι ώστε να χωριστεί σε δύο ίσα μέρη. 
Ενδιαφέρον είχε το γεγονός ότι βρήκαν διαφορετικούς τρόπους για να πραγματοποιήσουν τις διπλώσεις. 



Συνεχίσαμε να διπλώνουμε το χαρτί ώστε να χωριστεί σε τέσσερα και σε οκτώ μέρη.
Κάθε φορά μετά από μια νέα δίπλωση ανοίγαμε το χαρτί και βλέπαμε σε πόσα ίσα μέρη έχει χωριστεί.

Χρησιμοποιώντας αυτές τις γνώσεις ασχοληθήκαμε με την άσκηση του βιβλίου όπου διακρίναμε στον κύκλο του ρολογιού τα μέρη που μας ζητούσε.

Στην άσκηση 2 θυμηθήκαμε ότι με τον άξονα συμμετρίας μπορούμε να χαράξουμε σε ίσα μέρη σχήματα. 
Ζωγραφίσαμε στο τετράδιο σχήματα και τα χωρίσαμε σύμφωνα με τον άξονα συμμετρίας. 
Ενδιαφέρον είχε ότι κάποια βρήκαν περισσότερους άξονες.
Τέλος μάθαμε την τυπική γραφή των κλασματικών μονάδων και εξασκηθήκαμε από τη συμβολική γραφή στην αντίστοιχη γλωσσική έκφραση και σε μέρος ενός όλου σε κάποιο γράφημα.

 Και λίγη εξάσκηση!!!!
Μπορείς να περάσεις στην απέναντι όχθη;