Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Εισαγωγή στα κλάσματα Κεφ.22
Στόχος του σημερινού μαθήματος ήταν να ενεργοποιηθούν οι προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα κλάσματα.
Στην καθημερινότητά τους εκφράσεις σχετικές με τα κλάσματα  είναι αυτές που αναφέρονται στην ώρα.
Από την περσινή χρονιά γνωρίζουμε τις εκφράσεις "τέταρτο" και "μισή".
Στην αρχή φτιάξαμε όλοι έναν κυκλικό δίσκο και βάλαμε τους δύο δείκτες του ρολογιού μας. 
Μετά τοποθέτησαν τα παιδιά τις τέσσερις ενδείξεις των ωρών 12,6,3,και 9. 


Στη συνέχεια μετακινούσαν τους δείκτες ώστε να σχηματίζουν την ώρα και τέταρτο, παρά τέταρτο και μισή.
Έτσι παρατηρήσαμε το χώρο του ρολογιού που καλύπτεται από το τέταρτο, τη μισή ώρα, τα τρία τέταρτα ...





Συνεχίσαμε το χωρισμό με βάση τον άξονα συμμετρίας. 
Κάθε παιδί πήρε από ένα χαρτί και στην αρχή το δίπλωσε έτσι ώστε να χωριστεί σε δύο ίσα μέρη. 
Ενδιαφέρον είχε το γεγονός ότι βρήκαν διαφορετικούς τρόπους για να πραγματοποιήσουν τις διπλώσεις. 



Συνεχίσαμε να διπλώνουμε το χαρτί ώστε να χωριστεί σε τέσσερα και σε οκτώ μέρη.
Κάθε φορά μετά από μια νέα δίπλωση ανοίγαμε το χαρτί και βλέπαμε σε πόσα ίσα μέρη έχει χωριστεί.

Χρησιμοποιώντας αυτές τις γνώσεις ασχοληθήκαμε με την άσκηση του βιβλίου όπου διακρίναμε στον κύκλο του ρολογιού τα μέρη που μας ζητούσε.

Στην άσκηση 2 θυμηθήκαμε ότι με τον άξονα συμμετρίας μπορούμε να χαράξουμε σε ίσα μέρη σχήματα. 
Ζωγραφίσαμε στο τετράδιο σχήματα και τα χωρίσαμε σύμφωνα με τον άξονα συμμετρίας. 
Ενδιαφέρον είχε ότι κάποια βρήκαν περισσότερους άξονες.
Τέλος μάθαμε την τυπική γραφή των κλασματικών μονάδων και εξασκηθήκαμε από τη συμβολική γραφή στην αντίστοιχη γλωσσική έκφραση και σε μέρος ενός όλου σε κάποιο γράφημα.

 Και λίγη εξάσκηση!!!!
Μπορείς να περάσεις στην απέναντι όχθη;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου