Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Διαιρέσεις Κεφ. 18ο
Από πέρυσι ασχοληθήκαμε με τα παιδιά με την έννοια της διαίρεσης. 
Σήμερα ξεκινήσαμε αντιμετωπίζοντας μια κατάσταση διαίρεσης. 
Συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε με την εισαγωγική δραστηριότητα. 
Από την προηγούμενη εβδομάδα ζήτησα να φέρουν τις κάρτες με τις οποίες παίζουν μεταξύ τους.
Στην αρχή εξήγησα τους όρους του παιχνιδιού.
Μετά η τάξη χωρίστηκε σε ομάδες στην αρχή των 4 παιδιών, μετά των 5 παιδιών και μετά των 6 παιδιών.
Κάθε ομάδα όρισε το γραμματέα της και έδωσα και από ένα φύλλο για την καταγραφή του τρόπου του μοιράσματος.
Σε πρώτη φάση η κάθε ομάδα είχε 32 κάρτες και έπρεπε να τις μοιραστούν δίκαια. 
Ο γραμματέας μοίραζε τις κάρτες και κατέγραφε στο φύλλο εργασίας το αποτέλεσμα με τη βοήθεια όλης της ομάδας.
Σε δεύτερη φάση έδωσα 34 κάρτες και σε τρίτη φάση 45 κάρτες.







Παίξαμε όλη την ώρα. Κάποιες ομάδες τέλειωναν πιο γρήγορα, κάποιες διαφωνούσαν, κάποιες χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο.
Και επειδή ποτέ δε φτάνει μία ώρα για να τελειώσουμε τέτοιου είδους δραστηριότητες ασχοληθήκαμε και την επόμενη ώρα συμπληρώνοντας ισότητες χωρίς να πραγματοποιούμε το μοίρασμα.



"Το τετράδιο ζωγραφικής"
Σήμερα γράψαμε ορθογραφία με έναν από τους διαφορετικούς τρόπους που γράφουμε από την αρχή της χρονιάς.
Κόλλησα στο τετράδιο ορθογραφίας τη γνώμη της Καιτούλας για τη μόλυνση της θάλασσας όπου η κάθε παράγραφος είχε κάποια λάθη. 
Τα παιδιά καλούνταν να τα βρούνε και να γράψουν αυτές τις λέξεις σωστά.
Κάποια δυσκολεύτηκαν κάποια άλλα όχι. 



Μετά κάναμε ομαδική διόρθωση στον πίνακα όπου εξηγούσαμε τη σωστή ορθογραφία της λέξης λέγοντας τον αντίστοιχο κανόνα της γραμματικής. Ομολογώ πώς δουλεύαμε αρκετή ώρα με αυτή τη δραστηριότητα.




Συνεχίσαμε με την άσκηση 6 του βιβλίου και τη γραμματική του μαθήματος.



"Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία"

Προσπάθησα μέσα από τις εικόνες της παρουσίασης να μάθουμε το καινούριο μάθημα.

Ερωτήσεις που θα με βοηθήσουν να μάθω εύκολα το μάθημα:
  • Από πού πέρασαν οι Αχαιοί πριν φτάσουν στην Τροία;
  • Ποιον συνάντησαν εκεί και τι τους είπε;
  • Ποιες ήταν οι κόρες του Άνιου και τι μπορούσαν να κάνουν;
  • Ποιος ήταν ο βασιλιάς της Τροίας και ποια ήταν η οικογένειά του;
  • Τι έκαναν οι Τρώες όταν είδαν τους Αχαιούς;
  • Ποιος από τους Αχαιούς πάτησε πρώτος στην Τροία;
  • Ποιοι νίκησαν στην πρώτη μάχη Αχαιών και Τρώων;
  • Τι έκαναν οι αντίπαλοι μετά τη μάχη;
  • Ποιοι θεοί ήταν με το μέρος των Τρώων και ποιοι με το μέρος των Αχαιών;
  • Τι ζήτησε ο Αγαμέμνονας την τελευταία χρονιά του πολέμου και γιατί;



Ασχοληθήκαμε και με τις εργασίες του τετραδίου εργασιών.

Σε όλο σχεδόν το πρώτο τρίμηνο τις ερωτήσεις του βιβλίου τις απαντούσαμε προφορικά.
 Αποφάσισα κάποιες από τις ερωτήσεις να γίνει προσπάθεια να τις γράφουν τα παιδιά. 
Θα επιλέγω κυρίως ερωτήσεις που θα έχουν σχέση με περιγραφή κάποιας εικόνας ή ερωτήσεις όπου καλούνται να γράψουν τη γνώμη τους.
Έτσι στο μάθημα "Το μήλο της Έριδας" ασχοληθήκαμε με την ερώτηση:

















Στο μάθημα "Η θυσία της Ιφιγένειας" ασχοληθήκαμε με τις ερωτήσεις του τετραδίου εργασιών:



Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

"Το τετράδιο ζωγραφικής"
Ξεκινήσαμε με την περιγραφή της εικόνας του βιβλίου. Έτσι γνωρίσαμε το παιδί του κειμένου. Μετά διαβάσαμε το κείμενο και μάθαμε τι ήταν τελικά αυτό που ζωγράφιζε η Καιτούλα.
Καταγράψαμε τις πληροφορίες για τη ζωγραφιά (διαφάνεια 2η της παρουσίασης).


Απαντήσαμε στους προβληματισμούς για τη ζωγραφιά (διαφάνεια 3η της παρουσίασης) και παράλληλα χρωματίζαμε τις απαντήσεις στο βιβλίο.
Τις κειμενικές συμβάσεις της επιχειρηματολογίας τις ανακαλύψαμε μέσα από ένα παιχνίδι που το βρήκα από το παιδαγωγικό της Κύπρου.
Έδωσα σε κάθε παιδί έναν φάκελο που μέσα περιείχε ξεχωριστά τη γνώμη της Καιτούλας, την επιχειρηματολογία και το συμπέρασμα.
 Ζήτησα να τα διαβάσουν και να τα βάλουν σε λογική σειρά.


Στη συνέχεια χρωματίσαμε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούμε για την κάθε παράγραφο ενός επιχειρηματολογικού κειμένου.


Στο τέλος τα κολλήσαμε στο τετράδιό μας.


Τελειώσαμε με την 5η άσκηση του βιβλίου όπου όλοι μαζί συζητήσαμε και γράψαμε τη γνώμη μας για τη ρύπανση του αέρα από τα καυσαέρια.

Ο Χριστός βαπτίζεται  στον Ιορδάνη ποταμό 
Η γιορτή των Θεοφανίων
Αποφάσισα  να ασχοληθούμε με τα δύο αυτά μαθήματα μαζί. 
Η γιορτή των Θεοφανίων ήταν πριν λίγες ημέρες οπότε και τα παιδιά είχαν πρόσφατες εικόνες.
Οι εικόνες της παρουσίασης μας βοήθησαν για να μάθουμε τα πιο σημαντικά λόγια του πρώτου μαθήματος.
Για το δεύτερο μάθημα τα παιδιά είχαν να πούνε πολλά, γιατί παρακολούθησαν τα περισσότερα από κοντά τη γιορτή των Θεοφανίων.

"Η θυσία της Ιφιγένειας"
Σήμερα στο μάθημα της Ιστορίας μάθαμε για τη θυσία της Ιφιγένειας.
Μας βοήθησαν πολύ οι εικόνες της παρουσίασης.




Μικρούλια μου ρίξτε μια ματιά στις ερωτήσεις για  να μάθετε πιο εύκολα το μάθημα!

  1. Πώς αντέδρασε ο Μενέλαος όταν έμαθε ότι ο Πάρης έκλεψε τη γυναίκα του;
  2. Γιατί δεν μπορούσαν να ξεκινήσουν τα πλοία των Αχαιών;
  3. Πώς αντέδρασε ο Αγαμέμνονας όταν άκουσε τη συμβουλή του Κάλχα;
  4. Τι συνέβη στην Αυλίδα την ημέρα της θυσίας της Ιφιγένειας;


Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Πολλαπλασιασμοί
Μέρα επανάληψης στα Μαθηματικά. Θυμηθήκαμε πώς κάνουμε πολλαπλασιασμό διψήφιο με μονοψήφιο αριθμό και στον πίνακα και στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών.



Το μήλο της Έριδας
Στην Ιστορία ξεκινήσαμε τον Τρωικό πόλεμο και σήμερα μάθαμε τη μυθολογική αιτία του πολέμου.
Ασχοληθήκαμε με τις έννοια έριδα, γιατί μας ήταν άγνωστη, και  βρήκαμε συνώνυμες και αντίθετες λέξεις της.



Καλή χρονιά γεμάτη με υγεία και αγάπη!

Μετά από τόσες  ημέρες  διακοπών βρεθήκαμε πάλι όλοι μαζί και είχαμε πράγματι πολλά να πούμε.
Ξεκούραστοι και χαλαροί είπαμε τις ευχές για τη νέα χρονιά, κάναμε τις αγκαλίτσες μας και φυσικά αφιερώσαμε λίγο χρόνο για να πούμε πώς περάσαμε και τα νέα μας.
Ασχοληθήκαμε όμως και με τα μαθήματά μας. 
Ας δούμε λοιπόν τι κάναμε σήμερα!



 Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς

Ξεκινήσαμε την 3η ενότητα του βιβλίου της Μελέτης Περιβάλλοντος. 
Στο πρώτο μάθημα της ενότητας συγκρίναμε τα  μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς στον άξονα του χρόνου. Τα ονομάσαμε και τα ταξινομήσαμε σε μέσα της στεριάς, της θάλασσας και του αέρα.
Εκφράσαμε τις απόψεις αλλά και τις απορίες μας για την εξέλιξη και τη χρησιμότητά τους στη ζωή μας.
Μέσα από συζήτηση τα παιδιά ανέδειξαν τις δυσκολίες και τους κινδύνους που αντιμετώπιζαν οι άνθρωποι στις μετακινήσεις τους και στη μεταφορά των προϊόντων τους και με εντυπωσίασε το γεγονός ότι ήταν πολύ καλά ενημερωμένα και για τους σημερινούς κινδύνους που αντιμετωπίζουμε στις μεταφορές και στις συγκοινωνίες. 
Κάποιες μικρούλες ανέφεραν "το φλεγόμενο πλοίο" , όπως χαρακτηριστικά είπαν, που είδαν και άκουσαν από την τηλεόραση.
Μπράβο μικρά μου!!! Με εκπλήξατε με όσα γνωρίζατε!