Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Η ζωή των Κυκλαδιτών



Ακούσαμε το τραγούδι "Κυκλαδίτικο" σε στίχους 
Ν. Γκάτσου και μουσική του Μάνου Χατζιδάκη.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να ακούσω το τραγούδι.


Και λίγο παιχνίδι!!!


Απαντώ στις ερωτήσεις:
Γιατί η εποχή αυτή ονομάστηκε εποχή του χαλκού;
Ποιοι πολιτισμοί αναπτύχθηκαν αυτή την εποχή στην Ελλάδα;
Πότε και που αναπτύχθηκε ο Κυκλαδικός πολιτισμός;
Γιατί ονομάστηκε έτσι;
Με τι ασχολούνταν οι κάτοικοι των Κυκλάδων;
Πού κατοικούσαν οι κάτοικοι των Κυκλάδων;
Πώς ήταν φτιαγμένα τα σπίτια τους;
Ποιες ήταν οι συνήθειές τους;
Τι ήταν τα κτερίσματα; Σε τι χρησιμεύουν αυτά στους αρχαιολόγους;


Δεκαδικοί αριθμοί Κεφ.36
Ξεκινήσαμε με μια μικρή επανάληψη στους δεκαδικούς αριθμούς. 
Πριν από το Πάσχα σχηματίσαμε με χρήματα ποσά με δεκαδική μορφή.
Σήμερα μάθαμε να τοποθετούμε τους δεκαδικούς αριθμούς πάνω στην αριθμογραμμή (άσκηση 3 του βιβλίου)
Στην 4η άσκηση του βιβλίου μάθαμε να χειριζόμαστε τα δέκατα των δεκαδικών αριθμών και να βρίσκουμε τους δεκαδικούς αριθμούς που είναι κατά ένα δέκατο μεγαλύτεροι από τον δεδομένο.
Στο δεύτερο μέρος της άσκησης μας δυσκόλεψε αρκετά ο τελευταίος αριθμός. Για να βρούμε τη σωστή λύση κάναμε αναπαράσταση των αριθμών στην αριθμογραμμή.

Στη συνέχεια αντιληφθήκαμε πολύ γρήγορα τη σύγκριση των δεκαδικών αριθμών και συνεχίσαμε με τις ασκήσεις από το τετράδιο εργασιών που ομολογώ ότι τις λύσαμε εύκολα.



Οι διακοπές τέλειωσαν και όλοι γυρίσαμε ευδιάθετοι και ξεκούραστοι!!!
Αγκαλιαστήκαμε, ευχηθήκαμε, κεραστήκαμε και είπε ο καθένας μας πώς πέρασε τις ημέρες του Πάσχα.
Και επειδή πρώτη μέρα  και πρώτη ώρα μάς ήταν δύσκολο να ξεκινήσουμε με βιβλίο ασχοληθήκαμε με ένα μάθημα από το γ΄τεύχος της Γλώσσας 
"Πάσχα Κυρίου Πάσχα"
Διαβάσαμε το κείμενο και θυμηθήκαμε όλα όσα ζήσαμε αυτές τις ημέρες και τα μικρούλια είπαν και άλλα τόσα!!!
Διαβάσαμε και την εικόνα του μαθήματος απαντώντας στις ερωτήσεις:

  • ποια πρόσωπα διακρίνονται στην εικόνα;
  • τι θέση κατέχει ο Χριστός στην εικόνα;
  • ποια είναι τα χρώματα της εικόνας;
  • ποιες είναι οι εκφράσεις των προσώπων;

Μετά κάθε δυάδα ζωγράφισε μια εικόνα του κειμένου και στο τέλος τις συνθέσαμε.










Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Τελευταία ημέρα χθες πριν από τις διακοπές του Πάσχα και ασχοληθήκαμε με τον στολισμό της τάξης μας. Έτσι φτιάξαμε το δικό μας ηλιακό λεωφορείο, κολλήσαμε σε μπλε χαρτί τους ήλιους με τα ψέματα που θα θέλαμε να ήταν αλήθεια και τις δραστηριότητες για την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου.




Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

2 Απριλίου
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
Αφιερώσαμε τη σημερινή μέρα στο βιβλίο.
Ξεκινήσαμε με συζήτηση ώστε να γίνει κατανοητό τι γιορτάζουμε σήμερα και γιατί γιορτάζουμε αυτή τη μέρα.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για την Νεότητα το 1996.
Κάθε χρόνο ένα εθνικό τμήμα της οργάνωσης ετοιμάζει μια αφίσα και ένα μήνυμα, τα οποία διανέμονται σε όλον τον κόσμο με κύριο σκοπό να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη της παιδικής λογοτεχνίας.
Φέτος υπεύθυνο για την αφίσα και το μήνυμα είναι το τμήμα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Το μήνυμα το έγραψε η Marwa Obald Rashid Al Aqroubi και την αφίσα τη φιλοτέχνησε η Nasim Abaeian.
10378124_782360341843164_3817656233518628143_n (1)


ibby1_n

Αφού έδωσα στα παιδιά τις πρώτες πληροφορίες στην αρχή ασχοληθήκαμε με την αφίσα. Την περιγράψαμε και τη διαβάσαμε .
Ακολούθησε η γνωριμία μας με τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. 





Αφού γνωρίσαμε τον αγαπημένο παραμυθά ασχοληθήκαμε με την ιστορία της γραφής και του χαρτιού.
Τα μικρούλια μου ενθουσιάστηκαν με όσα είπαμε και είδαμε.




Αφού μάθαμε αρκετά μετά ασχοληθήκαμε με τις εξής δραστηριότητες.
Είχαμε μια ιστορία με εικονογράμματα από το βιβλίο "Μια περιπέτεια χωρίς τέλος" και προσπαθήσαμε παρατηρώντας τις εικόνες να τη γράψουμε. Με τη βοήθεια της φαντασίας μας τα καταφέραμε και τα μικρούλια μου ξετρελάθηκαν!


Μετά δημιουργήσαμε έναν δικό μας κώδικα. Για κάθε γράμμα σχεδιάσαμε ένα σύμβολο και μετά ο καθένας σχεδίασε ένα μήνυμα, το έδωσε στον διπλανό του για να το διαβάσει και να το γράψει.



Η μέρα για το βιβλίο όμως δε θα έκλεινε αν δε διαβάζαμε ένα βιβλίο.
Ασχοληθήκαμε με το βιβλίο με τίτλο "Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί", της Β. Κάργα από τον Μικρό Αναγνώστη.
Πριν από την ανάγνωση επέλεξα την παρακάτω εικόνα
Αφού την παρατηρήσαμε καλά είπαμε τι βλέπουμε σ'αυτή και υποθέσαμε που μπορεί να βρίσκονται αυτά που βλέπουμε. 
Μετά δώσαμε πιθανό τίτλο στο βιβλίο μας. 
Κατόπιν διαβάσαμε τον τίτλο του βιβλίου και παρατηρήσαμε το εξώφυλλό του. Μετά αναφερθήκαμε στη σχέση  της  εικόνας και του  τίτλου που διαβάσαμε με το περιεχόμενο της ιστορίας.
Αφού ακούσαμε και είδαμε το βιβλίο δραματοποιήσαμε μαι όμορφη εικόνα. Είχαμε στην τάξη τα μουσικά μας όργανα από την ώρα της Μουσικής και σε κάθε δυάδα το ένα παιδί έπαιζε νότες από ένα τραγούδι της επιλογής του και το άλλο παιδί κρατούσε το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί.







Ήταν πραγματικά μια υπέροχη μέρα!!!

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Ψέμα πρωταπριλιάτικο
Πρώτη του Απρίλη και όλοι γνωρίζουμε ότι σήμερα μπορούμε να πούμε ψέματα για να γελάσουμε.
Με το καλημέρα παιδιά μια μικρούλα ρωτάει από πού προήλθε το πρωταπριλιάτικο ψέμα και προτού προλάβω να απαντήσω μια άλλη απαντά μάλλον δε θα είναι δικό μας έθιμο. 
Η συζήτηση πήγε να αρχίσει αλλά έπρεπε να κάνουμε μαθηματικά. Έτσι  υποσχέθηκα ότι θα αφιερώσουμε την ώρα της Μελέτης και της Γλώσσας και θα ασχοληθούμε με το πρωταπριλιάτικο ψέμα.
Ξεκινήσαμε με έναν καταιγισμό ιδεών. Τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη ψέμα. Οι απαντήσεις που έδωσαν τα παιδιά ήταν άλλες για το πώς νιώθουμε όταν κάποιος μας λέει ψέματα και  άλλες για το πώς νιώθουμε εμείς. Για καθετί που λέγαμε το συζητούσαμε και το αιτιολογούσαμε.

Όλες οι σκέψεις ήταν υπέροχες. Αυτή όμως που πραγματικά με συγκίνησε είναι η σκέψη μιας μικρούλας που είπε ότι λέμε ψέματα για ανάγκη, όπως όταν κάποιος είναι άρρωστος και περιμένουμε να φύγει από τη ζωή και όλοι γύρω του λέμε ψέματα για να τον κάνουμε να νιώθει όμορφα και να ελπίζει. 
Νομίζω πως δε φτάνει ένα Μπράβο!!!!!!!

Μετά διαβάσαμε μια ιστορία για ένα πρωταπριλιάτικο ψέμα.
Κάνω κλικ στην εικόνα για να διαβάσω την ιστορία.

Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε την ιστορία. Στην αρχή αναφέραμε όλο το ταξίδι που έκανε το ψέμα και μετά μιλήσαμε γι'αυτό. 
Συζητήσαμε αν θέλαμε αυτό το ψέμα να ήταν αλήθεια και το δικαιολογήσαμε.
 Είπαμε και εμείς πολλά τέτοια ψέματα που θα θέλαμε να ήταν αλήθειες, τα άσπρα ψέματα όπως λέγονται.
Γράψαμε το καθένα σε έναν ήλιο γιατί πιστεύουμε ότι οι αλήθειες είναι λαμπερές. 
Δεν προλάβαμε να βάλουμε τους ήλιους μας στον ουρανό για να τους δούνε όλα τα πλάσματα της γης. Αύριο με το καλό την πρώτη ώρα θα τους ανεβάσουμε στον ουρανό.





Δεκαδικοί αριθμοί Κεφ.36
Ξεκινήσαμε με μια βόλτα στο κυλικείο του σχολείου μας. Είδαμε τις τιμές των προϊόντων στον τιμοκατάλογο και συζητήσαμε για τα νομίσματα που θα δώσουμε για να αγοράσουμε κάποια από αυτά.
Μετά ασχοληθήκαμε με την πρώτη εργασία του βιβλίου μας. Αφού παρατηρήσαμε τα αντικείμενα, σχεδιάσαμε νομίσματα του ευρώ, για να σχηματίσουμε την αντίστοιχη τιμή.
Στο δεύτερο μέρος της δραστηριότητας υπολογίσαμε την αξία των νομισμάτων και τη γράψαμε στο πλαίσιο με δεκαδικό αριθμό.


Δεκαδικά κλάσματα και 
δεκαδικοί αριθμοί Κεφ.35
Τις δύο τελευταίες ημέρες ασχολούμαστε με ασκήσεις στα δεκαδικά κλάσματα και στους δεκαδικούς αριθμούς.
Ξεκινήσαμε με το τετράδιο εργασιών όπου στην πρώτη άσκηση έλεγα ένα δεκαδικό κλάσμα και τα παιδιά αφού το έγραφαν μέσα στο πλαίσιο το μετέτρεπαν σε δεκαδικό αριθμό.
Συνεχίσαμε με τη δεύτερη άσκηση όπου μετατρέπαμε τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς και σε άθροισμα φυσικών αριθμών και δεκαδικών κλασμάτων και αντίστροφα.
Με την τρίτη άσκηση κάναμε εξάσκηση να βρήκαμε τους δεκαδικούς αριθμούς διαιρώντας φυσικούς αριθμούς με το 10 ή το 100.
Στην επόμενη άσκηση πρότεινα δεκαδικούς αριθμούς και τα παιδιά τους έγραφαν και τους διάβαζαν.
Στην πέμπτη άσκηση έγινε εξάσκηση στο να διαβάζουν αριθμούς-λέξεις δεκαδικών αριθμών και να βρίσκουν τους δεκαδικούς αριθμούς και αντίστροφα.
Τέλος στην έκτη άσκηση μεταφράσαμε ποσά δεκαδικών αριθμών με τα αντίστοιχα νομίσματα.