Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

2 Απριλίου
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
Αφιερώσαμε τη σημερινή μέρα στο βιβλίο.
Ξεκινήσαμε με συζήτηση ώστε να γίνει κατανοητό τι γιορτάζουμε σήμερα και γιατί γιορτάζουμε αυτή τη μέρα.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για την Νεότητα το 1996.
Κάθε χρόνο ένα εθνικό τμήμα της οργάνωσης ετοιμάζει μια αφίσα και ένα μήνυμα, τα οποία διανέμονται σε όλον τον κόσμο με κύριο σκοπό να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη της παιδικής λογοτεχνίας.
Φέτος υπεύθυνο για την αφίσα και το μήνυμα είναι το τμήμα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Το μήνυμα το έγραψε η Marwa Obald Rashid Al Aqroubi και την αφίσα τη φιλοτέχνησε η Nasim Abaeian.
10378124_782360341843164_3817656233518628143_n (1)


ibby1_n

Αφού έδωσα στα παιδιά τις πρώτες πληροφορίες στην αρχή ασχοληθήκαμε με την αφίσα. Την περιγράψαμε και τη διαβάσαμε .
Ακολούθησε η γνωριμία μας με τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. 





Αφού γνωρίσαμε τον αγαπημένο παραμυθά ασχοληθήκαμε με την ιστορία της γραφής και του χαρτιού.
Τα μικρούλια μου ενθουσιάστηκαν με όσα είπαμε και είδαμε.




Αφού μάθαμε αρκετά μετά ασχοληθήκαμε με τις εξής δραστηριότητες.
Είχαμε μια ιστορία με εικονογράμματα από το βιβλίο "Μια περιπέτεια χωρίς τέλος" και προσπαθήσαμε παρατηρώντας τις εικόνες να τη γράψουμε. Με τη βοήθεια της φαντασίας μας τα καταφέραμε και τα μικρούλια μου ξετρελάθηκαν!


Μετά δημιουργήσαμε έναν δικό μας κώδικα. Για κάθε γράμμα σχεδιάσαμε ένα σύμβολο και μετά ο καθένας σχεδίασε ένα μήνυμα, το έδωσε στον διπλανό του για να το διαβάσει και να το γράψει.



Η μέρα για το βιβλίο όμως δε θα έκλεινε αν δε διαβάζαμε ένα βιβλίο.
Ασχοληθήκαμε με το βιβλίο με τίτλο "Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί", της Β. Κάργα από τον Μικρό Αναγνώστη.
Πριν από την ανάγνωση επέλεξα την παρακάτω εικόνα
Αφού την παρατηρήσαμε καλά είπαμε τι βλέπουμε σ'αυτή και υποθέσαμε που μπορεί να βρίσκονται αυτά που βλέπουμε. 
Μετά δώσαμε πιθανό τίτλο στο βιβλίο μας. 
Κατόπιν διαβάσαμε τον τίτλο του βιβλίου και παρατηρήσαμε το εξώφυλλό του. Μετά αναφερθήκαμε στη σχέση  της  εικόνας και του  τίτλου που διαβάσαμε με το περιεχόμενο της ιστορίας.
Αφού ακούσαμε και είδαμε το βιβλίο δραματοποιήσαμε μαι όμορφη εικόνα. Είχαμε στην τάξη τα μουσικά μας όργανα από την ώρα της Μουσικής και σε κάθε δυάδα το ένα παιδί έπαιζε νότες από ένα τραγούδι της επιλογής του και το άλλο παιδί κρατούσε το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί.







Ήταν πραγματικά μια υπέροχη μέρα!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου