Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Οι λέξεις ταξιδεύουν!
Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με το λεξιλόγιο της ενότητας.
Διαβάσαμε τις λέξεις και τις γράψαμε στο σωστό βαγόνι.



Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

Η τέχνη των Κυκλαδιτών
Μέσα από την παρουσίαση  γνωρίσαμε την τέχνη των Κυκλαδιτών.
Στις εικόνες της παρουσίασης δεν έγραψα λεζάντες ώστε να δοθεί η αφορμή να συζητήσουμε για όσα βλέπαμε. Έτσι διατυπώσαμε διάφορες υποθέσεις για τα ειδώλια και τα αγγεία που γνωρίσαμε, πού χρησίμευαν, από τι ήταν φτιαγμένα...
Και επειδή η Ιστορία είναι από τα αγαπημένα μας μαθήματα συνεχίσαμε  με την κυκλαδική τέχνη μέσα από τη σελίδα του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Εδώ γνωρίσαμε αρκετά από τα επιλεγμένα εκθέματα του μουσείου και έτσι λύσαμε πολλές από τις απορίες μας.
Μικρούλια μου, μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα και να δείτε ξανά  τα ειδώλια και τα αγγεία που γνωρίσαμε.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με κάποιες από τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος του μουσείου.
Τα μικρούλια ασχολήθηκαν με διάθεση και ευχαριστηθήκαμε όλοι το αποτέλεσμα. 






















Ένιωσα πραγματικά πολύ όμορφα όταν μια μικρούλα είπε ότι της αρέσει η Ιστορία. 
Χάρηκα ιδιαίτερα όταν τη Δευτέρα μετά τις διακοπές μια άλλη μικρούλα ήρθε στο σχολείο κρατώντας στο χέρι φωτογραφίες από το Σέσκλο και το Διμήνι που επισκέφτηκε με την οικογένειά της και όπως είπε και ο πατέρας της θέλει όταν μεγαλώσει να γίνει αρχαιολόγος.
Μπράβο και πάλι Μπράβο!!!!!!!!

Παρουσίαση 


Οι φίλοι μου τα ειδώλια (φύλλο εργασίας)

Πρόσθεση και αφαίρεση 
δεκαδικών αριθμών
Συνεχίσαμε με το ίδιο μάθημα και κάναμε εξάσκηση στην πρόσθεση και στην αφαίρεση των δεκαδικών αριθμών.
Από το τετράδιο εργασιών κάναμε μόνο την πρώτη άσκηση όπου προσθέσαμε και αφαιρέσαμε δεκαδικούς αριθμούς των οποίων το δεκαδικό μέρος είναι το μισό.

Στο Αττικό Μετρό
Σήμερα συνεχίσαμε με τις οδηγίες που μας είναι χρήσιμες όταν βρισκόμαστε στο σταθμό.
Συγκεκριμένα γράψαμε τις οδηγίες όπως θα τις λέγαμε στο φίλο μας, ώστε να χρησιμοποιήσουμε β΄πρόσωπο ενικού αριθμού.


Συνεχίσαμε με το γραμματικό φαινόμενο των μετοχών σε -οντας και -ώντας και κάναμε τη σχετική άσκηση από το τετράδιο εργασιών.
Τελειώσαμε το σημερινό μάθημα με τις υποχρεώσεις των επιβατών στους χώρους του μετρό.

Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Παιχνίδια στους 
δεκαδικούς αριθμούς
Στοχεύω τα μπαλόνια από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο αριθμό.

Πρόσθεση και αφαίρεση με δεκαδικούς αριθμούς.

Το πανηγύρι της ενορίας μας
Στο δήμο μας και συγκεκριμένα στη δημοτική ενότητα της Νεάπολης όπου και μένουμε και βρίσκεται το σχολείο μας τιμούμε αύριο τον Άγιο Γεώργιο στον ναό που φέρει το όνομά του.
Κάθε χρόνο στη γιορτή του αγίου γίνεται ένα μικρό πανηγύρι.
Με αφορμή την αυριανή γιορτή του αγίου και το πανηγύρι που έχουμε στο δήμο μας αποφάσισα να ασχοληθούμε σήμερα με το σχετικό μάθημα του βιβλίου.
Μάθαμε με ποιο τρόπο γιόρταζαν τα παλιά χρόνια οι χριστιανοί τον άγιο της ενορίας τους  και με ποιο τρόπο γιορτάζουμε εμείς σήμερα.



Ας δούμε όμως και πως θα γιορτάσουμε εμείς τον Άγιο Γεώργιο στο δήμο μας.


Ο Άγιος Γεώργιος
Με αφορμή την αυριανή γιορτή του Αγίου Γεωργίου χθες μάθαμε για το βίο του αγίου.


Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία του Αγίου Γεωργίου με το δράκο. Το σχετικό βιβλίο το είχαμε στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας και έτσι μάθαμε όλη την ιστορία. Στο τέλος συζητήσαμε αυτό που μια μικρούλα είχε ως απορία. Αφού δεν υπάρχουν δράκοι τι σημαίνουν όλα αυτά;

Στο Αττικό Μετρό
Χθες ξεκινήσαμε το μάθημα για το Αττικό Μετρό.
Το μάθημα αποτελείται από 3 πληροφοριακά κειμενάκια για το αττικό μετρό. 
Γνωρίζαμε ότι το μετρό είναι ένα μέσο μεταφοράς από το σχετικό μάθημα της Μελέτης αλλά κανένα παιδί δεν είχε σχετική εμπειρία γι'αυτό.
Έτσι στην αρχή παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι που παρουσιάζει σκηνές από το αττικό μετρό.
Με αφορμή τον τίτλο του μαθήματος προβληματιστήκαμε για τις λέξεις "μετρό" και "μετρώ". Αφού καταλάβαμε τη σημασία τους ασχοληθήκαμε με τις ομόηχες λέξεις της πρώτης άσκησης από το τετράδιο εργασιών.
Κατόπιν διαβάσαμε τα πληροφοριακά κειμενάκια του βιβλίου και εντοπίσαμε τα σημαντικά σημεία τους.
πότε έγινε το μετρό;
γιατί έγινε;
γιατί θεωρείται έργο πολιτισμού;




Και μετά από όλα αυτά γράψαμε τα χαρακτηριστικά του.

Στη συνέχεια δώσαμε έναν τίτλο για καθένα από τα τρία κειμενάκια του βιβλίου.

Και απαντήσαμε τη δεύτερη και την τρίτη ερώτηση του βιβλίου.
Σήμερα διαβάσαμε τις οδηγίες που ακολουθούμε όταν χρησιμοποιούμε το μετρό. Η συζήτησή μας προεκτάθηκε όχι μόνο στον τρόπο με τον οποίο προφυλασσόμαστε όταν χρησιμοποιούμε το μετρό αλλά και τα άλλα μέσα μεταφοράς και άλλους χώρους. Συγκεκριμένα μιλήσαμε για τις οδηγίες που γνωρίζουμε όταν επισκεφτόμαστε τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας ή τη δημοτική βιβλιοθήκη που πήγαμε πριν από λίγες ημέρες.
Μετά υπογραμμίσαμε τα ρήματα που προστάζουν και παρατηρήσαμε το πρόσωπο στο οποίο είναι γραμμένες οι οδηγίες καθώς επίσης και τις καταλήξεις -τε των ρημάτων αυτών.


Πρόσθεση και αφαίρεση 
δεκαδικών αριθμών
Ασχοληθήκαμε με την εισαγωγική δραστηριότητα και παίξαμε το παιχνίδι: ταμίες, αβακιστές και μαθηματικοί.
Χρησιμοποιήσαμε απομιμήσεις του ευρώ και άβακα.
Η τάξη χωρίστηκε σε τρεις ομάδες, τους ταμίες, τους αβακιστές και τους μαθηματικούς. Οι ταμίες δούλεψαν με απομιμήσεις του ευρώ και κάθε φορά προσπαθούσαν να σχηματίσουν το άθροισμα ή τη διαφορά με τα νομίσματα.
Οι αβακιστές σχημάτιζαν το ίδιο άθροισμα ή τη διαφορά στον άβακα. Και οι μαθηματικοί προσπάθησαν να εκτελέσουν το αποτέλεσμα νοερά αλλά και γραπτά.
Και οι τρεις ομάδες ξεκίνησαν με μια πρόσθεση.

Οι μαθηματικοί τέλειωσαν πολύ γρήγορα.
Οι αβακιστές χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο αλλά τα πήγαν και αυτοί πολύ καλά.
Οι ταμίες  άργησαν πιο πολύ από όλους γιατί μπερδεύτηκαν με την αξία της θέσης των δεκαδικών ψηφίων.
Μετά όμως από λίγη βοήθεια των άλλων δύο ομάδων βρήκαν το σωστό αποτέλεσμα.

Στην επόμενη πρόσθεση και οι τρεις ομάδες βρήκαν πιο γρήγορα και  σωστά το αποτέλεσμα.


Μετά περάσαμε στις αφαιρέσεις. 
Οι ταμίες αφαιρούσαν τα νομίσματα με ευκολία. 
Οι αβακιστές σχημάτιζαν το μεγαλύτερο ποσό στον άβακα και μετά αφαιρούσαν το μικρότερο. 
Οι μαθηματικοί προσπάθησαν να λύσουν την αφαίρεση νοερά αλλά εκεί που χρειάστηκε να δανειστούν  δυσκολεύτηκαν και έτσι μόνοι τους αποφάσισαν να τη λύσουν κάθετα.
Μετά από όλα αυτά υπολογίσαμε την πρόσθεση και την αφαίρεση της πρώτης άσκησης του βιβλίου.