Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Μικρομαγειρέματα
Σήμερα συνεχίσαμε εντοπίζοντας στο κείμενο τις εντολές που έδωσε το κουζινοξωτικό στον Κώστα.
Είδαμε ότι τα ρήματα βρίσκονται σε μια μορφή που δείχνει ότι δίνουμε εντολή, οδηγία.


Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη συνταγή της σελίδας 41 του μαθήματος. Σχολιάσαμε  τη δομή μιας συνταγής και εντοπίσαμε όσα μάθαμε την προηγούμενη ημέρα.
Μετά εντοπίσαμε τα ρήματα τα οποία χρησιμοποιούνται στη συγκεκριμένη συνταγή και συζητήσαμε για τη μορφή τους. Εδώ έγινε η αναφορά για την προστακτική έγκλιση και για τα χαρακτηριστικά της.

Ακολούθησε η σωστή παρουσίαση των οδηγιών μιας συνταγής με τα χρονικά επιρρήματα καθώς και ο τρόπος εκτέλεσης μιας οδηγίας  με τα τροπικά επιρρήματα. Έτσι συμπληρώσαμε τις  ασκήσεις 3 και 4 του βιβλίου.



Μετά ασχοληθήκαμε με μια  δραστηριότητα όπου είχαμε την εκτέλεση μιας συνταγής με τις οδηγίες να δίνονται στην οριστική και τα παιδιά καλούνταν να τις μεταφέρουν στην προστακτική.
Στη συνέχεια δουλέψαμε με μια συνταγή όπου έδινα τα υλικά και όλα τα στάδια εκτέλεσης αλλά έλειπαν ο τίτλος, η εικόνα, τα χρονικά και τα τροπικά επιρρήματα και τα μικρούλια αφού τα έκοψαν τα κόλλησαν στη σωστή θέση.









Μπράβο μικρούλια μου για τις μικρές παραγράφους που γράψατε στην ερώτηση: Τι θα γινόταν αν δεν χτυπούσε το ξυπνητήρι του Κώστα;










Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Ο Οδυσσέας σκοτώνει 
τους μνηστήρες

Προβλήματα
Η ώρα των Μαθηματικών ήταν αφιερωμένη στη λύση προβλημάτων.



Μικρομαγειρέματα
Ξεκινήσαμε το μάθημα παρακολουθώντας ένα απόσπασμα από βίντεο στο οποίο παρουσιάζονται τα υλικά και η εκτέλεση μιας συνταγής.

Αυτό στάθηκε η αφορμή για να συσχετίσουμε όσα είδαμε με τον τίτλο του μαθήματος. Συζητήσαμε για την έννοια της λέξης "μικρομαγειρέματα".

Ακολούθησε η ανάγνωση του κειμένου και η νοηματική του επεξεργασία (ερωτήσεις των διαφανειών 3-4-5)
Εντοπίσαμε τα χαρακτηριστικά του κουζινοξωτικού
και το ζωγραφίσαμε!!!

















Στη συνέχεια εντοπίσαμε στο κείμενο τα υλικά της συνταγής του Άνω-Κάτω.

Προτείναμε κι εμείς τα δικά μας συστατικά για να γίνει πιο πετυχημένη η συνταγή.

Συνεχίσαμε σχολιάζοντας τον τρόπο με τον οποίο τελειώνει το κείμενο και εντοπίσαμε σ'αυτό τα σημεία εκείνα που οδηγούν σ'αυτό το συμπέρασμα. Στο σημείο αυτό  εκφράσαμε τις σκέψεις μας για το πως θα συνεχιζόταν το όνειρο αν δεν χτυπούσε το ξυπνητήρι.

Κατόπιν παρατηρήσαμε ότι η συνταγή του Άνω-Κάτω δεν είναι ολοκληρωμένη και αφού βρήκαμε τι λείπει τη συγκρίναμε με μια δική μας συνταγή.

Περάσαμε στην 5η άσκηση του βιβλίου όπου αλλάξαμε τις φράσεις του ξωτικοκαβγά με συνώνυμες .
Και τέλος φτιάξαμε σύνθετες λέξεις  χρησιμοποιώντας τα συνθετικά που δίνονται στην άσκηση 6 και συμπληρώσαμε  ομαδικά την 7η άσκηση ορθογραφίας.