Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Στο νησί του Αιόλου
Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του τίτλου και την περιγραφή της εικόνας του βιβλίου. Στηριζόμενοι στις προηγούμενες γνώσεις μας από την Ιστορία θυμηθήκαμε τους σταθμούς στο μεγάλο ταξίδι του Οδυσσέα προς την Ιθάκη.
Μετά την ανάγνωση αριθμήσαμε τις παραγράφους του κειμένου και κάθε φορά λέγαμε με δικά μας λόγια το νόημα της καθεμιάς.
Στις δύο πρώτες παραγράφους με τη βοήθεια των υπογραμμισμένων λέξεων της  πέμπτης άσκησης γράψαμε από ένα τίτλο γι'αυτές.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα συναισθήματα του Οδυσσέα και για την αντίδραση του Αίολου και συμπληρώσαμε την πρώτη άσκηση.
Κατόπιν περιγράψαμε την κατάσταση του καιρού και της θάλασσας πριν οι σύντροφοι του Οδυσσέα ανοίξουν  το ασκί με τους ανέμους και την κατάσταση  αφού το άνοιξαν.

Ύστερα βρήκαμε τις συνώνυμες λέξεις που μας ζητούσε η ένατη άσκηση.
Μετά αφού εξηγήσαμε τη σημασία των επιθέτων του πολύπαθου ταξιδιού του Οδυσσέα συμπληρώσαμε με αυτά τις προτάσεις.
Μετά ασχοληθήκαμε με μια πολύ καλή ορθογραφική  άσκηση που μας αρέσει  πολύ.
Τελευταία αφήσαμε την άσκηση της γραμματικής από το τετράδιο εργασιών. Για να διαβάσουμε τις σκέψεις του Οδυσσέα βάλαμε τα ρήματα στο σωστό Μέλλοντα.

Επανάληψη στον Μινωικό Πολιτισμό
Κάνω κλικ στην εικόνα και επιλέγω κάθε φορά τη σωστή απάντηση
Κάνω κλικ στην εικόνα και λύνω το σταυρόλεξο
Συνεχίζω επιλέγοντας από την κάθε λίστα τη σωστή λέξη για να συμπληρώσω το κείμενο.


ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Οι επόμενες  δραστηριότητες ανοίγουν με explorer και με safari
Λύνω το παζλ με το δίσκο της Φαιστού

Λύνω το παζλ με το δαχτυλίδι του Μίνωα.
Λύνω το παζλ με τα ταυροκαθάψια.
Ταιριάζω τις τοιχογραφίες.
Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης και η καταστροφή των ανακτόρων της Κρήτης.

Η τέχνη των Μινωιτών

Η συμμετρία Κεφ.43
Μετά από το σχετικό βιντεάκι με τις υπέροχες εικόνες συμμετρίας στη φύση που είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα δημιουργήσαμε κι εμείς τις δικές μας. Μπράβο μικρούλια μου!!!











Προβλήματα  Κεφ. 44
Ξεκινήσαμε με τη δραστηριότητα 'Το ξενοδοχείο". Διαβάσαμε προσεχτικά τα στοιχεία που μας δίνει το πρόβλημα και ανακαλύψαμε διάφορους τρόπους για να φτάσουμε στη λύση.

Συνεχίσαμε με την επόμενη δραστηριότητα "Η Ιωάννα ζυγίζει τα βιβλία της". Αντλήσαμε πληροφορίες από τον πίνακα και βρήκαμε το βάρος των βιβλίων της κάθε μέρας με πρόσθεση και τη διαφορά με αφαίρεση.

Από το τετράδιο εργασιών συμπληρώσαμε στο διάγραμμα της τρίτης άσκησης τα ραβδογράμματα  σύμφωνα με τους πληθυσμούς των δήμων.


Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Η συμμετρία Κεφ. 43
Ξεκινήσαμε το μάθημα με την εισαγωγική δραστηριότητα. 
Κάθε δυάδα δούλεψε με τον καθρέφτη και ένα αντικείμενο. Βάλαμε μπροστά από τον καθρέφτη ένα αντικείμενο ώστε να φαίνεται μέσα του η εικόνα του αντικειμένου . Συζητήσαμε για το φαινόμενο και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο καθρέφτης δημιουργεί τα συμμετρικά από τα  αντικείμενα που βάζουμε μπροστά του.




Μιλήσαμε για παρόμοια φαινόμενα όπως το καθρέφτισμα των βουνών στα νερά μιας  λίμνης και είδαμε εικόνες συμμετρία στη φύση.
Κάνω κλικ στην παρακάτω εικόνα 
 Μετά από όλες αυτές τις παρατηρήσεις μας καταλήξαμε ποια σχήματα είναι συμμετρικά και πώς λέγεται η γραμμή που τα χωρίζει.
Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου. Στην πρώτη δραστηριότητα παρατηρήσαμε τα αντικείμενα που μας είναι γνωστά από την Ιστορία και είπαμε ποια είναι συμμετρικά και χαράξαμε τον άξονα συμμετρίας τους.


Στη δεύτερη δραστηριότητα παρατηρήσαμε το βιτρό του παραθύρου μιας εκκλησίας και χαράξαμε και τους άλλους άξονες συμμετρίας του.


Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του τετραδίου  εργασιών.
Με ευκολία χρωματίσαμε την εικόνα ώστε να είναι συμμετρική.


Μετά χρησιμοποιήσαμε τη φαντασία μας και βρήκαμε ποια σχήματα θα ταυτιστούν αν διπλώσουμε τη σελίδα κατά μήκος της κόκκινης γραμμής.
Στην τρίτη άσκηση αφού παρατηρήσαμε τα σχήματα, εντοπίσαμε ποια από αυτά είναι συμμετρικά και χαράξαμε τους άξονες συμμετρίας τους.




Αφήσαμε την τέταρτη άσκηση να την κάνει όποιος θέλει προαιρετικά στο σπίτι και ασχοληθήκαμε με την τελευταία όπου χαράξαμε τους οριζόντιους και τους κατακόρυφους άξονες συμμετρίας στα γράμματα.