Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Δεν είναι τρελοί οι δίδυμοι

Με την ιστορία των διδύμων εισάγεται το κειμενικό είδος της αφήγησης. Διαβάσαμε το κείμενο και εντοπίσαμε τους ήρωες, το χώρο και τον τόπο που συμβαίνουν τα γεγονότα καθώς και την εξέλιξη αυτών. Στο τέλος σχολιάσαμε τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι δίδυμοι και προτείναμε λύσεις για να αποκαλυφθεί η αλήθεια γι'αυτούς.
Χωρίσαμε το κείμενο σε παραγράφους και είπαμε με δικά μας λόγια τι μας λέει η καθεμιά.
Κάναμε τις εργασίες από το βιβλίο και από το τετράδιο εργασιών δίνοντας βαρύτητα στις οικογένειες λέξεων.

Περιγράφω το σχολείο μου
 Αφού εξοικειωθήκαμε αρκετά με την παράγραφο και με τη δομή της περιγραφής χώρου έφτασε η ώρα να περιγράψουμε το σχολείο μας.
Βγήκαμε έξω από το χώρο του σχολείου και με τη βοήθεια μιας κάμερας το κινηματογραφήσαμε. Προχωρήσαμε προς το εσωτερικό του βλέποντας όλους τους χώρους ωσότου φτάσαμε στην αίθουσά μας.
Καταγράψαμε στον πίνακα με τη σειρά όσα είδαμε και ταυτόχρονα τα γράφαμε στο φύλο εργασίας που είχα κολλήσει στο κάθε τετράδιο.
Ακολούθησε η περιγραφή του σχολείου από τα παιδιά. 




Στην ώρα της Μελέτης μιλήσαμε και αποφασίσαμε  για τους κανόνες της τάξης μας.
Την Πέμπτη στα Μαθηματικά ασχοληθήκαμε με την προπαίδεια του 6. Την είπαμε, τη γράψαμε και λύσαμε ασκήσεις και προβλήματα στο τετράδιο.
Επίσκεψη στο εργοστάσιο σοκολάτας στη ΔΕΘ

Την Τετάρτη πήγαμε στο εργοστάσιο-μουσείο  σοκολάτας στις εγκαταστάσεις στη ΔΕΘ.
Ο χώρος είναι παραμυθένιος. Η περιήγηση ξεκινά από το μουσείο με πληροφορίες για το κακαόδεντρο και τον καρπό του. Μάθαμε ότι οι Μάγια ήταν οι πρώτοι που καλλιέργησαν εντατικά το κακαόδεντρο, όμως οι Ατζέκοι είναι αυτοί που πρώτοι δημιούργησαν το αγαπημένο σε όλους ρόφημα.




Μετά περάσαμε από τα χαλάσματα του ναού των Ατζέκων.




Και βρεθήκαμε μέσα στο τροπικό δάσος.


Μπήκαμε στην καλύβα του Αμαζονίου, όπου ο ηθοποιός Θ. Τσαλταμπάσης αφηγείται την περιπετειώδη αναζήτηση του κακαόδεντρου και μυηθήκαμε στον παραδοσιακό τρόπο επεξεργασίας του κακάο.
Στα εργαστήρια της ΙΟΝ και των μπισκότων Παπαδοπούλου φτιάξαμε το δικό μας σοκολατένιο αναμνηστικό δωράκι!

Συνεχίσαμε στο λαβύρινθο, μια δαιδαλώδη μηχανή του χρόνου. Τα καταφέραμε και βγήκαμε από το λαβύρινθο και τότε μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη, ο καταρράκτης σοκολάτας!
Στην γκαλερί Choco Art θαυμάσαμε τα έργα τέχνης από σοκολάτα.

Περάσαμε και από το Χημείο Σοκολάτας όπου ο καθηγητής Σοκολάτα Κουβερτούρα πραγματοποίησε τον ποιητικό έλεγχο της σοκολάτας μας.


Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Πολλαπλασιασμός, προπαίδεια (Ι), κεφ. 4ο
Συνεχίσαμε την προπαίδεια με τις ασκήσεις του βιβλίου. Μιλήσαμε για τις αγριόπαπιες και απαντήσαμε  τις ερωτήσεις της εισαγωγικής δραστηριότητας.
Για λίγη εξάσκηση όσα μικρούλια μπορούν ας παίξουν με τα παιχνίδια πολλαπλασιασμού που υπάρχουν στη δεξιά στήλη.






Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Πολλαπλασιασμός, προπαίδεια (Ι) Κεφ.4ο

Ξεκινήσαμε να διαβάζουμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά, "Η Φιφή και η Φωφώ, οι φαντασμένες φάλαινες" στο οποίο αναφέρονται πολλαπλασιαστικές καταστάσεις.
Διάβαζα το βιβλίο και σταματούσα σε κάποια σημεία θέτοντας ερωτήσεις για να βρουν το αποτέλεσμα. Τα παιδιά ζωγράφιζαν τα δεδομένα και μετά έλυναν το πρόβλημα.



Φύλλο εργασίας



Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας

Αποφάσισα να δουλέψουμε λίγο ακόμη την παράγραφο προτού γράψουν τα μικρά τη δική τους παράγραφο. 
Διαβάσαμε προτάσεις και είδαμε αν αυτές αποτελούν παράγραφο, εντοπίσαμε σε παράγραφο πρόταση που είναι άσχετη με το θέμα, διαβάσαμε παράγραφο και γράψαμε το θέμα της, βάλαμε στη σωστή σειρά τις προτάσεις μιας παραγράφου.



Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Γεωμετρικά σχήματα και στερεά σώματα
Τα παιδιά γνωρίζουν ήδη από τις δύο προηγούμενες τάξεις τα ονόματα των γεωμετρικών σχημάτων και των στερεών.  Στην προσπάθεια σύνδεσης των μαθηματικών με τον πραγματικό κόσμο αναγνωρίσαμε γεωμετρικά σχήματα σε αντικείμενα της καθημερινότητας. 
Στη συνέχεια με τη βοήθεια του πίνακα ζωγραφικής του Πικάσο αναγνωρίσαμε και απομονώσαμε σχήματα μέσα από μια σύνθεση σχημάτων.
Περάσαμε στα γεωμετρικά στερεά. Είδαμε ποια από αυτά στέκονται και ποια κυλάνε.




Γράψαμε σε φύλλο εργασίας τα ονόματά τους.

Στο τέλος ασχοληθήκαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών. 

Η προσευχή είναι επικοινωνία με το Θεό
Αφορμή για να ξεκινήσει το μάθημα στάθηκε η πρωινή προσευχή. Συζητήσαμε και απαντήσαμε στις ερωτήσεις:
γιατί προσευχόμαστε;
πού και πότε προσευχόμαστε;
Είπαμε διάφορες προσευχές που γνωρίζουμε .Στη συνέχεια αν και ξέρανε όλα τα παιδιά τη Κυριακή Προσευχή τη διαβάσαμε από το βιβλίο. Ένα μικρούλι είπε ότι αυτά δεν τα καταλαβαίνουμε παρόλο που τα λέμε και έτσι δόθηκε η αφορμή να αναλύσουμε την προσευχή.

Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας

Ασχοληθήκαμε με το τετράδιο εργασιών. ξεκινήσαμε με την πρώτη άσκηση. Παρατηρήσαμε τις αριθμημένες παραγράφους του κειμένου και τους τίτλους τους και εντοπίσαμε τις επαναλαμβανόμενες λέξεις αλλά και την έλλειψη των σημείων στίξης.Μετά ξαναγράψαμε σωστά την κάθε παράγραφο. 
Συνεχίσαμε με τη γραμματική του μαθήματος. Θυμηθήκαμε  το οριστικό άρθρο, τα γένη και τους αριθμούς των ουσιαστικών.
Συμπληρώσαμε τις ασκήσεις του τετραδίου. 


Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Θεός είναι κοντά μας (κεφ. 3ο)
Μιλήσαμε για τα πρόσωπα που εμπιστευόμαστε και νιώθουμε κοντά τους ασφάλεια.
Παρατηρήσαμε την εικόνα του  βιβλίου, συζητήσαμε και οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι ο Χριστός αγαπά τα παιδιά. 
Μετά από τη δική μου διήγηση του κειμένου διαβάσαμε τα λόγια του γέροντα Παΐσιου. Κάποιες μικρές μου ήξεραν πολλά για το γέροντα.  Μας αφηγήθηκαν και κάποιες ιστορίες γύρω από τη ζωή του. 
Στο τέλος γράψαμε στον πίνακα το χάρτη που θα μας βοηθήσει να μάθουμε με δικά μας λόγια το σημερινό μάθημα.

Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων  Ημαθίας (2)

Σήμερα ασχοληθήκαμε με το κείμενο του βιβλίου. Διαβάσαμε το κείμενο και βρήκαμε στο δίκτυο τη σελίδα του συγκεκριμένου σχολείου. Μιλήσαμε για ποιο μέρος του σχολείου περιγράφει η κάθε παράγραφος, το συγκρίναμε με το δικό μας σχολείο και προχωρήσαμε στις ασκήσεις του βιβλίου.
Βρήκαμε τις αίθουσες στο κρυπτόλεξο.
Γράψαμε  δικές μας προτάσεις .

Βάλαμε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά και τέλος συμπληρώσαμε την άσκηση ορθογραφίας.
Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ημαθίας

Πριν ξεκινήσουμε το κείμενο του βιβλίου θεώρησα καλό να μπούμε στην έννοια της παραγράφου με λίγο διαφορετικό τρόπο.
Ακολούθησα την εξής πορεία:
Διαβάσαμε με τα παιδιά ένα κείμενο όπου οι προτάσεις διαδέχονταν η μία την άλλη. Επεξεργαστήκαμε το κείμενο, συζητήσαμε για το θέμα του και δώσαμε έναν τίτλο. 
Στη συνέχεια παρουσίασα το ίδιο κείμενο με τη διαφορά ότι τώρα ήταν χωρισμένο σε παραγράφους. Τα παιδιά κατάλαβαν αμέσως ότι είναι το ίδιο κείμενο. Ακολούθησαν οι ερωτήσεις:
Ποιο κείμενο σας φαίνεται πιο όμορφα γραμμένο;
Ποιες διαφορές παρατηρείτε ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο κείμενο;
Με τις απαντήσεις που δόθηκαν βγήκε η έννοια και η χρησιμότητα  της παραγράφου. 
Προχωρήσαμε ένα βήμα ακόμη και εντοπίσαμε από που αρχίζει και που τελειώνει η κάθε παράγραφος και δώσαμε μια λεζάντα για την καθεμία.
Εννοείται ότι δεν προλάβαμε να ασχοληθούμε με το βιβλίο.

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014


Οι θεοί του Ολύμπου 
Μέσα από την παρουσίαση γνωρίσαμε τους θεούς του Ολύμπου, ποιους προστατεύουν και τα σύμβολά τους.

Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τα γραμματικά φαινόμενα του μαθήματος τα οποία ήταν αρκετά.  Μιλήσαμε για την πρόταση, είπαμε δικές προτάσεις και μάθαμε για το υποκείμενο και το αντικείμενο μιας πρότασης.
 Στη συνέχεια μέσα από προτάσεις διακρίναμε τα ρήματα από τα ουσιαστικά. Θυμηθήκαμε τα κύρια και τα κοινά ουσιαστικά. 
Και για τελευταίο φαινόμενο  άφησα τις ερωτηματικές λέξεις. Με όλες αυτές κάναμε δικές μας προτάσεις.
Παράλληλα δουλεύαμε τις ασκήσεις από το τετράδιο εργασιών.


Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Στα Μαθηματικά ασχοληθήκαμε και σήμερα με αφαιρέσεις διψήφιων αριθμών νοερά και κάθετα. Δουλέψαμε αρκετές στον πίνακα και στο τετράδιο μαθηματικών, θυμηθήκαμε τα ονόματα των όρων και για το σπίτι θα κάνουμε εξάσκηση στο παρακάτω φυλλάδιο.




Αφαίρεση διψήφιων αριθμών from stamatiademogianni

Στην Ιστορία μείναμε στο ίδιο μάθημα και ασχοληθήκαμε με τις εικόνες και τα κείμενα-πηγές του βιβλίου. Συζητήσαμε, σχολιάσαμε και λύσαμε απορίες που δεν ήταν και λίγες. 
Μετά προχωρήσαμε στο τετράδιο εργασιών.
Τέλος παίξαμε το κουίζ και όλοι πήραν αστεράκι!!!!
Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Σήμερα ταξιδέψαμε σε σχολεία άλλων εποχών. Είδαμε τις τάξεις τους, τα θρανία τους, τις τσάντες τους, τις στολές τους, τα βιβλία τους και τα τετράδιά τους. Συγκρίναμε το παλιό με το σημερινό σχολείο και εντοπίσαμε ομοιότητες αλλά και πολλές διαφορές.



το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο γλώσσα from stamatiademogianni

Από τα μαθητικά μου χρόνια έχω κρατήσει πολλά βιβλία. Ανάμεσα λοιπόν σ'αυτά είναι και τα δύο βιβλία που έφερα σήμερα να δούνε από κοντά τα μικρά μου.



Στη συνέχεια περάσαμε στην επεξεργασία των κειμένων. Και στο τέλος κάναμε την εργασία 5 του βιβλίου. 

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Η Τιτανομαχία

Χθες αφιέρωσα ένα τρίωρο  για το μάθημα της Ιστορίας και ομολογώ πώς δεν ήταν αρκετό.
Τα μικρά ήταν αρκετά ανυπόμονα να ξεκινήσουμε. Δεν πιάσαμε αμέσως βιβλίο. Με αφορμή την παρουσίαση του εαυτού μας που κάναμε πριν λίγες μέρες συζητήσαμε για μας και για τις οικογένειές μας. Τα παιδιά ήξεραν αρκετά για την καταγωγή των γονιών τους. Στη συνέχεια  συζητήσαμε για τους  παππούδες και τις γιαγιάδες μας. Όταν τέθηκε το ερώτημα αν γνωρίζουμε κάτι για τους προπαππούδες τα μικρά μου προβληματίστηκαν. Ο προβληματισμός και η συζήτηση που ακολούθησε μας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι δεν ξέρουμε και πολλά  όπως νομίζαμε στην αρχή και ότι θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερα. Από πού θα τα μάθουμε; Μα φυσικά ρωτώντας και από φωτογραφίες, όπως οι αρχαιολόγοι στην Αμφίπολη, είπε μια  μικρή μου. Και το ταξίδι μας ξεκίνησε. 
Ας δούμε λοιπόν, πώς ξεκίνησαν όλα. Είδαμε λοιπόν το παρακάτω βίντεο δύο φορές. Την πρώτη το άφησα να το δούνε χωρίς να κάνουμε κανένα σχόλιο. Τη δεύτερη φορά σταματούσα το βίντεο για συζήτηση.
Στο τέλος πήραμε το βιβλίο στα χέρια μας και με τη βοήθεια του εννοιολογικού χάρτη της σελ. 9 προσπαθήσαμε να αφηγηθούμε το μάθημα. Μετά υπογραμμίσαμε λέξεις και φράσεις-κλειδιά του μαθήματος που θα μας βοηθήσουν περισσότερο στην αφήγηση.
Δεν προλάβαμε να ασχοληθούμε με τα κείμενα-πηγές του βιβλίου, ούτε και να σχολιάσουμε τις εικόνες. Θα ασχοληθούμε με αυτά την επόμενη φορά που θα έχουμε ιστορία.

Στο μάθημα της Γλώσσας διορθώσαμε  τις εργασίες του φυλλαδίου που είχαν για το σπίτι και το αντίστοιχο κάναμε και στην ώρα των Μαθηματικών.