Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Οι κλασματικές μονάδες και 
οι απλοί κλασματικοί αριθμοί  
Κεφ. 24
Ξεκινήσαμε με την εισαγωγική δραστηριότητα. 
Στην αρχή είχαμε όλοι από ένα φύλλο χαρτί και το διπλώσαμε στη μέση. Μετά το ανοίξαμε και χρωματίσαμε το ένα κομμάτι λέγοντας ταυτόχρονα τι μέρος του όλου χρωματίσαμε.


Συνεχίσαμε με ένα άλλο χαρτί όπου το διπλώσαμε στη μέση και ξανά στη μέση. Όταν το ανοίξαμε στην αρχή χρωματίσαμε το ένα κομμάτι.

Για να εισαγάγουμε την έννοια του απλού κλάσματος με βάση τις κλασματικές μονάδες  χρωματίσαμε και άλλα δύο κομμάτια .
Συνεχίσαμε χρωματίζοντας τέσσερα κομμάτια.

Μετά από τη δραστηριότητα αυτή γράψαμε όσα ζητούσε η αντίστοιχη δραστηριότητα του βιβλίου.
Συνεχίσαμε με τη δραστηριότητα της άσκησης 2. 
Μας προέκυψε όμως ένα πρόβλημα. 
Επειδή δεν έβρισκα τις καραμέλες που είχα για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα τέθηκε η πρόταση να αγοράσουμε τσίχλες από το κυλικείο του σχολείου. Αποφασίσαμε να αγοράσουμε μία τσίχλα για τον καθένα μας (η συμφωνία ήταν να την κρατήσουμε για το τέλος της ημέρας) και να χρησιμοποιήσουμε ένα μέρος αυτών για τη δραστηριότητά μας.
Με αφορμή αυτό λύσαμε και ένα προβληματάκι. 
Πόσα παιδιά είμαστε; Πόσο κοστίζει η μία τσίχλα; 
Αν δώσω 2€ θα πάρω ρέστα και πόσα; 
Το βρήκαν πολύ γρήγορα και έτσι οι τσίχλες ήρθαν στην τάξη μας.
Σε ζευγάρια το ένα παιδί έπαιρνε το μέρος από τις καραμέλες που του έλεγα και το άλλο παιδί έγραφε το κλάσμα στο τετράδιο.
Με ευκολία συμπληρώσαμε το πρώτο μέρος της δεύτερης άσκησης του βιβλίου.
Κατόπιν ασχοληθήκαμε με το δεύτερο μέρος της άσκησης όπου έπρεπε να εφαρμόσουμε όσα μάθαμε για τα κλάσματα πάνω σε ευθύγραμμα τμήματα.
 Και επειδή δεν ξανασυναντήσαμε παρόμοια άσκηση σταθήκαμε λίγο περισσότερο. 
Στην αρχή θυμηθήκαμε πόσα γραμμάρια έχει το ένα κιλό. Μετά παρατηρήσαμε την εικόνα του βιβλίου και μετά περάσαμε στο ευθύγραμμο τμήμα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου